Waaraan herken je motronic 4.4 behalve de dubbele lambda?

Gestart door Mr Rens, 24-06-2010 16:23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr Rens

Titel spreekt voor zich, waaraan kan ik gemakkelijk een 4.4 motronic volvo herkennen?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

thuur

Niet aan de dubbele lambda, want die heeft mijn 4.3 ook :D


Gr ;)

Mr Rens

B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

)()()sT

Dus.... Deksel los van de ecu-bak en kijken maar?

thuur

De 4.4 heeft wat extra sensors, o.a. een MAF.


Gr :D

Mr Rens

B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

KIM

Mass Air Flow meter = Luchtmassameter.
Maar dat heeft een 4.3 dus ook...

thuur


-D©©©L-

Citaat van: thuur op 27-06-2010 17:15:27
Ik bedoel MAP :eusa_doh:


Gr ::)
Een b5234 met motronic 4.4 heeft geen MAF sensor. Wel een barometische sensor voor de buitenlucht.

KIM

MAP = Manifold Absolute Pressure = barometrische sensor

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 28-06-2010 21:28:19
MAP = Manifold Absolute Pressure = barometrische sensor

Maar niet voor de buitenlucht.

KIM

MAP sensor systemen meten vaak de buitenluchtdruk via de MAP sensor bij contact aan en gebruiken deze waarde als referentie.
Sommige voertuigen hebben de druksensor in de ECU zitten en een aantal hebben een aparte druksensor.