Doorrijden met brandend lampje motormanagement

Gestart door mrosman, 24-06-2010 22:41:54

Vorige topic - Volgende topic

mrosman

Ik heb vandaag na aanschaf mijn V70 classic opgehaald.
Vanuit Diepenveen naar woonplaats gereden en na 10 km begon het lampje van het motormanagement te branden.
Aan de auto heb ik niets gemerkt dat er iets mis zou moeten zijn.
Tijdens de uitgebreide proefrit heb ik dit probleem niet gehad.
Zoals gebruikelijk bij aflevering van een aangeschafte auto zat er niet genoeg benzine in om thuis te komen, dus gelijk volgegooid. Ik heb even gezocht op het forum en zag dat het aan het benzine mengsel kan liggen.
Ik zal binnenkort even bij de dealer langs gaan hier in Almelo. (iemand ervaring met deze dealer)

Eigenlijk is mijn belangrijkste vraag; Kan ik wel gewoon doorrijden met een brandend lampje. Ik heb morgen geen tijd om langs de dealer te gaan.

Bedankt voor jullie reactie

RRRRR_Ramon

Het is een oranje lampje, dus geen acuut gevaar. Het lampje betekent eigenlijk dat er niet aan de emissie-eisen wordt voldaan.

Als je tijd hebt even naar de dealer en dan uit laten lezen, de oorzaak komt dan wel boven water. Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Starbuck

Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-06-2010 22:46:24
Het is een oranje lampje, dus geen acuut gevaar. Het lampje betekent eigenlijk dat er niet aan de emissie-eisen wordt voldaan.

Als je tijd hebt even naar de dealer en dan uit laten lezen, de oorzaak komt dan wel boven water. Succes!

Kan je dit even verder uitleggen? Bij mij brand dat lampje te pas en te onpas, maar eigenlijk bijna de hele tijd. Wat is de oorzaak dat er niet aan de emissie-eisen voldaan wordt? Heb hier nooit van gehoord,  ligt dus aan de povere technische kennis van deze man.

Ludo

Citaat van: Starbuck op 24-06-2010 22:50:44
Wat is de oorzaak dat er niet aan de emissie-eisen voldaan wordt? Heb hier nooit van gehoord,  

Probeer eens met beginnen lezen op http://www.volvo850forum.nl

:evil:

elianmars

Welkom bij de club  ;D

Ik zie de laatste tijd geregeld het lampje gaan branden. Dat reset ik dan zelf maar weer, omdat ik de oorzaak bij mijn wagen weet.
Als het gaat branden, rijd ik er ook gewoon mee door. Kan niet echt kwaad, maar laat de boel maar wel even uitlezen. Dan weet je waar het aan ligt.

thuur

Zolang de motor niet in noodloop draait (dat merk je wel ;)) kun je doorrijden. Toch even laten uitlezen en oplossen.

Gr 8)

V70R-obert

Volvo is erg goed in brandende lampjes. Als je ooit nog eens een V70N koopt kun je deze gewoon met kerst binnenzetten en je hebt geen boom meer nodig. 9 van de 10 keer is er vrij weinig aan de hand. Sinds wij Volvo rijden, ongeveer vanaf 1996 hebben wij bijna altijd wel een lampje branden maar nog nooit stilgestaan. Het is wel een smetje voor je dat het uitgerekend nu moet gebeuren op de dag dat je de auto gaat ophalen, een dag waar je je op verheugd had.

Ludo

Citaat van: V70R-obert op 25-06-2010 23:41:36
Volvo is erg goed in brandende lampjes.

Dat is tegenwoordig bij alle automerken zo.
Het betekent simpelweg dat er iets mis is, niks meer of minder...

cas

wat heb je getankt?

mijn v70 reageerde met een motormanagement lampje op 98, pingelsensoren. gereset en dus drna weer 95 getankt en niet meer branden.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mrosman

Citaat van: cas op 26-06-2010 01:30:18
wat heb je getankt?

mijn v70 reageerde met een motormanagement lampje op 98, pingelsensoren. gereset en dus drna weer 95 getankt en niet meer branden.

Ik heb gewoon 95 getankt,.....

PINGELSENSOREN ????? ???

haasje

Zover ik weet "pingelt" een auto minder snel op 98 dan op 95, kan me dus niet voorstellen dat het rijden op 98 er de oorzaak van geweest is.

Misha

Citaat van: V70R-obert op 25-06-2010 23:41:36
Volvo is erg goed in brandende lampjes. Als je ooit nog eens een V70N koopt kun je deze gewoon met kerst binnenzetten en je hebt geen boom meer nodig. 9 van de 10 keer is er vrij weinig aan de hand. Sinds wij Volvo rijden, ongeveer vanaf 1996 hebben wij bijna altijd wel een lampje branden maar nog nooit stilgestaan. Het is wel een smetje voor je dat het uitgerekend nu moet gebeuren op de dag dat je de auto gaat ophalen, een dag waar je je op verheugd had.

Gelukkig nog niet een keer gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Heb in de V70 2x het motormgmt lampje gezien en dat was beide keren vanwege een hikje in een van de bobines. In de S80 alleen het lampje van de lambdasonde gezien omdat die kapot was (al toen ik hem kocht).
...The Nile isn't just a river in Africa...

mrosman

Ik ga morgenmiddag naar Furness Almelo om even te kijken welke melding hij geeft omtrent het managementlampje.

Weet iemand hoeveel dat ongeveer kost. (Resetten en uitlezen)
Dan kan ik daar alvast rekening mee houden.

Ik laat jullie wel weten wat het nu geweest is.

Morgen meer,.......

Ralph850

Bij mij koste dat 17 euro bij volvo hooftman in alphen aan den ijn