S70 2.5 TDI 5 cilinder 140PK rijd niet harder dan 120 ( UPDATE MET FOTOS )

Gestart door Essie70, 25-06-2010 22:31:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Essie70 op 27-06-2010 09:23:14
ik kom uit amsterdam noord.

hij trekt verder goed op, rijd zoals ik eerder zij in 10seconden 100km/h. maar na 120kmh brand die lampje en trekt niet meer. na 5 minuten normaal rijden is het weg.

kunnen al die slangen nou toevallig los zitten? hij is net bij de dealer geweest voor een gr beurt ! zagen die het nou toevallig niet, of kijken ze daar niet eens naar? wel staat er op de factuur dat er is gezocht naar een storing in de brandstofsystemen (dus door lampje denk ik ?)

Die losse slangen moeten wel opvallen lijkt me. Anders zou je in ieder geval eens kunnen vragen wat en hoe.

Ik heb zelf geen diesel voor de deur staan, maar weet er wel 1 in Gouda, dan zou je daar van de week eens kunnen komen kijken en met wat slangen de zaak 1 op 1 vervangen.
of zelf doen met de methode zoals PeteRRR aangeeft, kijken naar de breuklijn van beide slangen, wat hoort bij wat.
Witte slangetje heb ik al aangegeven waar deze hoort te zitten, dan hou je enkel nog wat zwarte over

Henk855

Heb hier een V70 2.5D van 2000 voor de deur staan, je mag hier komen kijken waar wat hoort. Ik heb je een prive bericht gestuurd.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

fredtref

Hier in t Gooi (Huizen) ook een TDI om te vergelijken, dus keuze zat.

Essie70


jan piet

Citaat van: jan piet op 26-06-2010 21:58:36
Radiateur met te weinig koelvermogen omdat er 320K vuil ingewaaid is.... :eusa_think:

Zo, even verdere uitleg: Heb met mijn diesel zodra het warm werd een probleem gehad met omschakelen naar noodloop en dus nulkommanadanoppes vermogen bij tijd en wijle, en verder perfect lopen. Uiteindelijk het koelblok vervangen en probleem was opgelost. Radiateur zat tot de rand afgevuld met lijken van vliegen enz. icm stof.
Vandaar. Gr,JP

elianmars

Het valt me nog mee dat er met die wagen te rijden is. Je turbodrukregelventiel zit er niet voor de sier (kastje tegen het luchtfilter)  ;D

Essie70

vandaag langs sjors gereden en we hebben de motoren samen vergeleken. ik weet nu welke slangetje waar hoort, dus ga morgen even een paar slangetjes halen en ga aan de slag. ik zal laten weten hoe het afloopt...

en Sjors, nogmaals erg bedankt voor je hulp en tijd ! dankzij jouw weet ik nu veel meer over volvo's en begin steeds meer van volvo te houden  !

Henk855

Citaat van: Essie70 op 27-06-2010 23:54:17
vandaag langs sjors gereden en we hebben de motoren samen vergeleken. ik weet nu welke slangetje waar hoort, dus ga morgen even een paar slangetjes halen en ga aan de slag. ik zal laten weten hoe het afloopt...

en Sjors, nogmaals erg bedankt voor je hulp en tijd ! dankzij jouw weet ik nu veel meer over volvo's en begin steeds meer van volvo te houden  !

Geen dank en je zal merken dat hij straks super rijdt, wil je voor je vakantie nog een check-up doen dan kom je maar langs en lopen we alles nog even extra na.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Essie70

vandaag nieuwe slangen gekocht bij de onderdelenzaak. kosste ong. €60 bij de volvo dealer en was ook niet op voorraad, dus reed naar een automaterialenzaak waar ik voor een metertje €6 moest neerleggen !

al die losse slangen vervangen en hij rijd nu weer perfect  ! ik hoop dat dit zo blijft, heb zonder moeite 2x 160km/h bereikt en hij gaat als de brandweer !!

alleen brandt de lampje nog steeds, moet die perse bij de dealer gereset worden of kan ik bv de accupolen loshalen ofzo?

Sbv

Mooi dat je weer wat power hebt. Verder geen losse slangen meer ontdekt ergens ?

Voor lampje vrees ik dat je langs dealer moet om deze te laten resetten, kunnen ze gelijk alle fout codes zien en ook wissen

Henk855

Super dat je de power weer terug hebt. En ik geef je 100% gelijk dat je de Volvo links hebt laten liggen met deze prijs, ik had je wel het advies gegeven de slangen bij de Volvo te halen maar in dit geval had ik ook gezegd tudeletuut, het is immers gewoon een stuk rubberslang en niets speciaals.

Heb je de dikke slang in de aanzuigbuis ook vervangen?

Verder suc6 met je MOOIE S70 2.5D en zoals ik gister al vertelde: ,,Je gaat een ,,relatie,, krijgen met je roetmobiel,, ;D ;D

Sjors

@ Sbv: Ik heb samen met Essie verder geen loszittende of slechte slangen kunnen ontdekken.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

Mooi, ik dacht misschien nog een los slangetje ivm brandend lampje.
dan wordt het laten resetten bij de dealer en misschien terloops opmerken dat het vreemd is dat men dit niet gezien heeft bij de vervanging van distributie, mits je dezelfde dealer neemt

Essie70

vandaag met een paar vrienden mijn auto opnieuw "getest" en wat een verschil zeg ! 2 maten van me waren erg onder de indruk. je voelt gewoon dat hij meer vermogen heeft en ook op de snelweg !

de dikke slang in de aanzuigbuis was ook niet op voorraad. ook heb ik bij een aantal automateriaalzaken gevraagd maar ook daar hadden ze het niet. wel kon ik ergens een meter kopen (€20), maar dacht dan bestel ik het wel origineel bij de dealer.

kan ik die lampje niet zelf resetten ofzo? bv de accupolen los halen ?


Ludo

Citaat van: Essie70 op 28-06-2010 23:09:29
kan ik die lampje niet zelf resetten ofzo? bv de accupolen los halen ?

Een permanente foutmelding zit opgeslagen in de ecu.
Die zal niet verdwijnen als je de accu polen loshaalt.

Windows word ook niet van je pc verwijderd, als je de stekker uit het stopcontact haalt.  ;D

elianmars

Citaat van: Ludo op 28-06-2010 23:18:36


Windows word ook niet van je pc verwijderd, als je de stekker uit het stopcontact haalt.  ;D

Niet?  :eusa_eh:

Dan laat ik dus helemaal voor niks de stekker van de laptop in het stopcontact zitten  :eusa_wall: