S70 2.5 TDI 5 cilinder 140PK rijd niet harder dan 120 ( UPDATE MET FOTOS )

Gestart door Essie70, 25-06-2010 22:31:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Essie70

Jongens

ik heb voor de vakantie een Volvo S70 automaat bouwjaar 2000 aangeschaft met een 2.5 TDI 5 cilinder. deze heeft een probleem. km stand is 310dkm

deze auto rijd tot 120kmh zeer goed en trekt dus lekker op. na 120km-h brandt er een lampje (storing, diagnose) waarna hij in de noodloop gaat. vreemd genoeg gaat die lampje als je weer normaal rijd na 5 minuten uit en rijd de auto weer goed. dus gaat vanzelf uit de noodloop. dus zonder te resetten oftewel contact aan en uit. nadat hij in de noodloop is gegaan trekt hij ook niet meer. maar gaat over na 5minuten (vanzelf)

hij start en loopt goed, trekt goed op tot 100kmh, rond 10 seconden rijd hij 100kmh. dus denk dan dat de lmm toch wel goed is toch. ook doet de turbo zijn werk tot 120kmh.

wat kan dit zijn

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Luchtmassameter, turboslang lek, brandstoffilter vies, het kan van alles zijn.

Zoals Ramon al oppert, laten uitlezen bij de dealer zal waarschijnlijk snel genoeg het probleem naar boven brengen.

Essie70

#4
hij gaat rond volgende week vrijdag  pas naar de dealer. maar voor ik naar de dealer ga zou ik zelf wel willen zoeken naar oorzaken. dus uitlezen wordt pas volgende week gedaan.

wat kan het allemaal zijn? zodat ik zelf kan beginnen met kijken?  bv de turboslang controleren, waar zit die? kan ik erbij en hoe controleer ik die? de br.filter is vervangen bij de grote beurt die hij onlangs heeft gehad. ook is toen de distr riem en spanrollen enz gedaan (bij de dealer). kan het dan de pomptiming zijn? die wordt toch wel goed gezet door de dealer?
(bruins hengelo)

Essie70

#5
ik heb vandaag even goed gekeken en zie dat er een paar slangen los zitten. ik heb een paar afbeeldingen hieronder. ik heb de losse slangen ook gemarkeert (wel slecht gedaan maar je ziet het wel)


bij de lmm zie ik losse slangen, ook bij de turbo.
er komt ook rook uit 1 van die ingang waar dus een slang op hoort (foto 3 en 4)  :o
het zijn 4 zwarte,  maar ook 1 dunne witte slangetje. wat zijn dit allemaal?

er zitten ook barstjes in de losse slangen dus het kan slijtage zijn, dus denk niet dat ze er afgeknipt zijn door de vorige eigenaar. is dit toevallig dat ze allemaal los zitten? toch vreemd dat de dealer dit niet heeft gezien ??? 














mehn

Die zijn gewoon gebroken zo te zien. Ik kan je helaas zo uit mijn hoofd niet vertellen wat waarop moet worden aangesloten omdat ik van diesels geen verstand heb.

Anderen vast wel. Mochten die zich niet melden dan ga ik wel zoeken in VADIS.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Dei witte hoort in de nippel op die dikke zwarte buis, zit er gewoon ingestoken meer niet. de andere ziet er gewoon doorgescheurd uit

jan piet

Radiateur met te weinig koelvermogen omdat er 320K vuil ingewaaid is.... :eusa_think:

Essie70

dus kan dit allemaal de oorzaak storing zijn? dus de noodloop en die lampje?

Sbv

Die ontbrekende vacuumslangen wel ja. Eventueel kijken bij een vergelijkbare auto in de buurt, misschien dat er iemand met een diesel bij je in de buurt woont, dan de slangen allemaal vervangen en eens kijken hoe het dan rijdt. slangen kosten je de kop niet en als het dan nog niet goed is kan je altijd weer verder kijken

RRRRR_Ramon

Die achterop de turbo zorgt 100% zeker voor een oranje MM lampje. Ik heb die ook eens kapot gehad en bij doortrekken ging dan het lampje aan. Bij minder toeren en constante snelheden ging hij dan na verloop van tijd weer uit. Van een noodloop niets gemerkt.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Essie70

ik kom uit amsterdam noord.

hij trekt verder goed op, rijd zoals ik eerder zij in 10seconden 100km/h. maar na 120kmh brand die lampje en trekt niet meer. na 5 minuten normaal rijden is het weg.

kunnen al die slangen nou toevallig los zitten? hij is net bij de dealer geweest voor een gr beurt ! zagen die het nou toevallig niet, of kijken ze daar niet eens naar? wel staat er op de factuur dat er is gezocht naar een storing in de brandstofsystemen (dus door lampje denk ik ?)

peteRRR

Even op z,n boers...je kan toch zien aan de breuk zelf van 1 van de slangen op welke die moet passen(2breuken 1 slang)
dan heb je dat al iig gevonden.
En volgens mij moet dat witte slangetje in 1 van die zwarte slangen(natuurlijke lijnen volgen van de slang)
Ik heb er veders echt geen verstand van.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla