Aansluiten Pioneer HU op Dynaudio systeem C70

Gestart door wouter1220, 26-06-2010 19:42:49

Vorige topic - Volgende topic

wouter1220

Ben een uur opzoek geweest maar kon helaas geen bevredigend antwoord vinden....

Ik heb in mijn C70 de High Performance Audio van Dynaudio, inclusief Subs in de hoedenplank, Dolby center speaker,
SC901 Headunit, "the whole package" zeg maar.

Nu klinkt dit meer dan acceptabel, ik ben alleen niet tevreden over de headunit. Af en toe, als t gekke ding in een nukkige
bui is, vind hij geen radio stations of speelt hij met merkbare tegenzin gebrande cd`s (wil opzich wel, ligt eraan hoe je de CD
brand - ZO LANGZAAM MOGELIJK!).

Nu heb ik nog uit mn vorige S40 een Pioneer Headunit (FH-P80BT) waar ik erg over te spreken ben (is ook gelijk mn
handsfree unit). Grootste voordeel is echter dat ik hier gewoon een memory stick vol MP3 lawaai op kan zetten en niet
gelijk met cd's hoef te gaan slepen....

Nu is mijn vraag:
Kan ik deze 1 op 1 overzetten? Het inbouwen opzich is geen probleem, maar hoe zit het met de technische kant?

- Kan ik mijn (dolby) center speaker behouden?
- Zonee, Blijven de rest van de speakers gewoon geluid geven?
- Hoe zit het met de aansluiting richting de (2 heb ik mij laten vertellen) versterker(s)?
- Heb ik genoeg aan een standaard volvo-verloop stekker, of moet er heil gezocht worden in creatievere middelen?

Kortom: Wat moet ik doen om alles zo te laten werken zoals het nu doet (misschien zonder dolby-center - das dan jammer)?

Mocht er al een hapklaar antwoord staan in een of ander topic wat langs mij heen is gegaan, hoor ik dat natuurlijk graag  ;D

Sbv

Dolby systeem gaat alvast niet werken, center speaker kan er dus uit. Overige speakers lijkt me wel dat die gaan werken mits je juist verloop stekker hebt. Iso2car Volvo.
Waarschijnlijk dien je ook andere versterker te hebben.

Zoek anders naar een andere Sc-900 of Sc-901 en dan een ipod interface, hoef je ook niet te prutsen met afneembare frontjes etc

wouter1220

Verloop stekkers heb ik ook nog liggen en anders zit Ron de Vries bij mij om de hoek.

Dat Dolby eraan moest geloven was ik al bang voor, maar das voor mij geen onoverkomelijke hindernis.

Het zou echter wel mooi zijn als de rest enigszins "plug and play" was.
Ben namelijk errug tevreden over het geluid van de Dynaudio set, dus daar wil ik liever niet aan gaan
prutsen. Ben bang dat je voor erg veel geld op pad bent, wil je dat enigszins evenaren
(kan me heugen dat het destijds ook een goeie smak geld kostte).

En wat betreft Ipod interface... Ik ben nog een van de weinige N00bs in Nederland die niet met
zo`n ding rondloopt, en om er nou speciaal voor die reden 1 aan te schaffen...

Mijn ideaal is het volgende:
- Mijn eigen pioneer HU (vanwege MP-3 mogelijkheid en Bluetooth hands-free functie).
- Dynaudio apparatuur, inc versterkers blijft gewoon zitten (en uiteraard ook functioneren).
- Dolby moet er dan maar aan geloven...
- HDD aan mn HU hangen, zodat ik in principe nooit meer zonder mn basis muziek collectie hoef te zitten.

Is dit een gevalletje schoon onmogelijk, of is het wel een creatieve oplossing voor te vinden?

Sbv

welke versterker zit erin ? een HA-7400 ? mogelijk is er een verloop naar je Pioneer. Maar stem anders eea af met Ron de Vries als hij vlakbij zit. Een HA-7400 is een Alpine versterker. Als je dat vanuit je Pioneer kan aansturen ben je er.

Ik heb enkel een ipos om in de auto te zetten(oude  4Gb uitvoering)

wouter1220

Probleem is dat ik geen idee heb wat voor Amps er in de auto liggen.
Heb van Eugene te horen gekregen dat het er 2 zijn en waar ze zitten, verder
ben ik echter nog niet gekomen....

Mooi projectje voor morgen :)

Tnx voor de info iig!

thuur

Het is zeker passend te maken, maar met een "standaard verloopje" kom je er echt niet.

De 90x heeft altijd een bijpassende versterker, aangesloten via een ronde DIN stekker. Je zult dus een verloop moeten maken (want ik denk niet dat ze bestaan) van standaard AMP (tulp) naar Volvo DIN (male-female).

Vwb de stroom en speakerstekker (nodig voor het snelheidssignaal!) kun je voor een verloopje op eBay terecht.

Gr ;)

wouter1220

Kijk, das info waar ik iets mee kan!  ;D ;D ;D
TNX!

Verloopkabel DIN-Tulp

verloopkabel DIN-Tulp

Kan het zijn dat ik deze moet hebben? Matched volgens mij met de beschrijving die jij geeft over de Tulp-DIN verloop stekker.

En vwb de stroom/speaker stekker?:
Verloopstukje

* Hoe kan ik de links inkorten? Pagina brede links zijn zwaar sub-optimaal...

BOV

Gewoon zo: [ url = www.volvo850forum.nl] typ hier een omschrijving [/ url]

Alleen dan zonder spaties ;)
I take pictures and build stuff...

wouter1220

thuur

wouter1220

Kabels zijn besteld  :eusa_dance:

Zal tzt even een fotoverslagje maken van het resultaat!

Nogmaals bedankt voor de tips!