hulp turbowissel gezocht!

Gestart door Jochim, 28-06-2010 22:10:12

Vorige topic - Volgende topic

Jochim

Zoek iemand die mij zou kunnen helpen bij turbowissel van een 13g naar 15g op men 855 t5.
7uur garagekosten of het zelf doen en alles afbreken zijn niet zo'n fijne opties.
Er wordt natuurlijk wel iets in de plaats gegeven (indien gewenst ;D)

groeten

pwassink

Zou het niet handig zijn als je in elk geval je profiel ingevuld had ?

Dan kunnen mensen tenminste kijken of ze reageren op iemand aan de
andere zijde van het land en dergelijke  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: Jochim op 28-06-2010 22:10:12
7uur garagekosten of het zelf doen en alles afbreken zijn niet zo'n fijne opties.

Het zal toch één van de 2 opties moeten worden.
Kaboutertjes komen het je niet voordoen...

;D

Piere

Ligt eraan wanneer je't plant, maar ik wil wel een hand komen toesteken
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Ik denk dat je wel eens veel meer kwijt kan zijn dan die 7 uur werk. Afgelopen maanden heb ik diverse vragen van je gezien waarin je vraagt om oplossingen.
In die topics lees ik niks van een geslaagde oplossing, ik denk dat ook dat je beter een goede "stage 0" kan doen voordat je met grotere turbo's aan de slag gaat.
Weet je al welke software je gaat (laten) plaatsen om die 15G op de juiste manier te sturen ?

Jochim

Alles is opgelost en veel vervangen dus stage 0 is zowat klaar hoor!  Ben niet zo'n frequente forummer, daarmee dat ik niet alles uitgebreid vertel zoals velen hier dus niet zomaar van zo'n dingen uitgaan aub. Marc zei me dat dit met originele software moest lukken mits kleine aanpassing! Maar ik denk dat ik het samen met medebelg Piere ga doen als hij dat wil! Sluit dit topic dan maar, veel nuttig blijkt er niet te gaan uitkomen.

groeten

-D©©©L-

Citaat van: Jochim op 29-06-2010 17:51:04
Alles is opgelost en veel vervangen dus stage 0 is zowat klaar hoor!  Ben niet zo'n frequente forummer, daarmee dat ik niet alles uitgebreid vertel zoals velen hier dus niet zomaar van zo'n dingen uitgaan aub. Marc zei me dat dit met originele software moest lukken mits kleine aanpassing! Maar ik denk dat ik het samen met medebelg Piere ga doen als hij dat wil! Sluit dit topic dan maar, veel nuttig blijkt er niet te gaan uitkomen.

groeten

Op zich is het wel netjes om na het stellen van vragen even te melden hoe het afgelopen is. Ik ga niet zomaar ergens vanuit, dat is kolder. Afgaande op jou berichtgeving kan je weinig anders dan constateren dat e.e.a. kennelijk nog niet geregeld is. Kennelijk voel je je nogal in je kruis getast met deze constatering van feiten. Ook goed.
Overigens kan je bij marc ook wel terecht voor een turbowissel.

Jochim

Klopt! Heb de 855 begin dit jaar gekocht als leek en heb ondertussen zeer veel bijgeleerd en zelf vervangen (met veel gepruts soms) en kan nu zeggen dat hij motorisch toch goed inorde is, buiten de versleten turbo dan. Uit mijn berichtgeving is dus idd wel af te leiden dat ik geen ultieme volvotechneut ben, maar wat wil als je een auto enkele maanden hebt? Ik las dat de overgang 13g-> 15g niet zo heel veel aanpassingen nodig had dus dacht ik als vervanging toch nodig is, waarom dan geen 15g? En omdat turbo erg cruciaal is zou hulp toch wel handig zijn dacht ik zo. Zou Marc dat doen met een turbo die niet bij hem is aangekocht? Anders ga ik zeker bij hem, erg correcte man!