S70 TDI toeren bij 140 km/h

Gestart door Essie70, 29-06-2010 19:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Essie70

is het normaal dat de S70 2.5d automaat 3000 tpm maakt bij een snelheid van 140 km/h

ook merk ik bij hogere snelheden dat hij best veel toeren maakt. zal misschien wel normaal zijn, heb er geen last van maar vraag het me gewoon af  ???

automaat schakelt verder goed en motor is ook goed. maar verwachtte minder toeren op de snelweg.

Bas850

klopt wel, doet de mijne ook.
"to finish first, you first have to finish"

RRRRR_Ramon

Hier net zo bij mijn V70 2.5D.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Henk855

Hier idem ;D is dus normaal voor een AT
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Quota

Was voor mij een reden om de handbak te prefereren. Als mijn motor 3000 toeren maakt, dan rijden we al snel 155 km/u...

)()()sT

Ja maar dat is appels met peren vergelijken.
Die moderne diesels zijn echt laagtoerig en hebben een 6-bak waar je idd. bij 120 nog geen 2000 toeren draait.

Ik reed vaker in de TDI van een vriend, en die deed ook 3000 toeren bij 180 km/u.

Sbv

Mijn D5-je doet bij 3000 toeren rond de 160. 6-bak girltronic.

Je dient wel echt een gelijke auto te nemen voor vergelijk

Redracer


En dan nog het feit dat elke fabrikant weer een andere eindoverbrenging kiest wat bij het karakter van de auto past. De duitsers op de autobahn willen met 160 - 180 nog lekker 'laag' in de toeren zitten dus of het wordt een langere 5 of extra 6.
Kijk maar bij de duitse instappers als 316i ( :eusa_wall: ) zolang ze maar die 200 grens halen ( maakt dan niet uit dat het 11 minuten duurt ) menig ander merk met dat vermogen zit rond de 180. En aangezien de trekkacht bij moderne motortechniek alleen nog maar toeneemt bij lage toeren , kan je ze ook langer maken met uiteraard in het achterhoofd houdend dat hij nog wel vooruit moet als je gas geeft.


pimsam

In onze XC90 D5 met 5 bak girltronic draait draait ook vrij hoog in de toeren vind ik. Het was maar iets van 300 tpm minder dan de V70 automaat. En niet onbelangrijk, bij beide auto's dezelfde snelheid op (dezelfde) navigatie.

tomleusink850


850-maniak

handbak tdi v70 : 120 =2500 toeren