Ervaren TomTom gebruikersvraagje

Gestart door peter1977, 30-06-2010 15:43:02

Vorige topic - Volgende topic

peter1977

Beste medeforumleden,

Ik heb een TomTom XXL (kaart Europa (42 landen) gekocht. Nu ga ik deze zomer op vakantie naar Oostenrijk en wilde weten of het mogelijk is om langs de route om de 500km een Autohof (voor tanken LPG) op te nemen.

Ik heb alle Autohofs via POI op m'n TomTom staan, zo ook alle LPG tankstations in Duitsland en Oostenrijk. Dus wat ik eigenlijk wil is:

1. De hoofdroute instellen naar eindbestemming (dat lukt uiteraard wel)
2. Langs die route om de 500km een Autohof of LPG tankstation vanuit m'n POI lijst gebruiken als stopplaats.

Kan dit?

Alvast bedankt voor de reacties,

Peter

Henk855

Wat je kan doen is POI weergeven en tegen de tijd dat je moet gaan tanken gebruik je de functie Navigeer naar nuttige plaats en daar selecteer je het LPG station wat binnen je route en berijk ligt.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

v40pokemon

Zo zou ik het dus ook doen. Gewoon tegen de tijd dat het nodig is even TT laten werken...

off-topic: wel lekker hoor 500km op 1 tank LPG. Is mij nooit gelukt in Duitsland...

Domaso

Zit op jouw TomTom geen "reisplanner". Hiermee kun je een route + tussenstops maken. Heb je natuurlijk wel de autohof adressen nodig waar je wil stoppen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Marc O.

Of TomTom laten waarschuwen als je op een bepaalde afstand van zo'n POI bent. Hoef je ook niet te gaan klooien met het instellen van tussenstops. En als het om een of andere reden beter uitkomt om eerder/later te stoppen dan zo'n ingestelde tussenstop, dan loopt je hele routeplanning niet in het honderd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

tackle

Citaat van: v40pokemon op 30-06-2010 17:05:05
Zo zou ik het dus ook doen. Gewoon tegen de tijd dat het nodig is even TT laten werken...

off-topic: wel lekker hoor 500km op 1 tank LPG. Is mij nooit gelukt in Duitsland...

mij ook niet, volgens vervangen ze de helft van het gas door perslucht.

en de twee lpg stations in oostenrijk kun je beter laten voor wat ze zijn, benzine is er net zo duur.

Marc O.

Citaat van: tackle op 30-06-2010 19:04:08
en de twee lpg stations in oostenrijk kun je beter laten voor wat ze zijn, benzine is er net zo duur.

Niet helemaal correct (althans, vorig jaar niet), maar het verschil is idd niet groot. Overigens zijn ze daar (in .at dus) helemaal panisch met LPG. Als er bij zo'n tankstation een bus stopt, dan wordt het LPG om veiligheidsredenen afgesloten totdat die bus weer is vertrokken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

tackle

tis net alsof je een kernraket in staat te laden. Lach me gek elke keer.

V70 classic

Die lpg stations zullen er wel meer komen binnen nu een een paar jaar.
Het vrachtverkeer gaat naar de euro6 norm.
Dat halen ze alleen met add-bleu wat duur is.
De andere methoden is om LPG bij te mengen in de motor.
Dus als de euro 6 norm wordt komt er voor de tankstations weer een nieuwe markt bij.
Het is dus niet zo dat men op LPG rijdt.
Maar er zal toch regelmatig een bommetje gevuld moeten worden  ;D .

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peter1977

Citaat van: v40pokemon op 30-06-2010 17:05:05

Eigenlijk kan ie 's zomers 560km op een tank en wellicht haalt ie nog meer. Maar ik hou enige veiligheidsmarge aan ;)
Gaat 69 liter gas in. Op het moment van tanken laat ik de TT wel even navigeren naar de eerste beste Autohof of LPG tankstation.

LPGLE

misschien heb je hier iets aan ?
http://www.gas-tankstellen.de/download.php

( ps.  juĂ­st op de duitse autobahn haal ik ook de 500km :)  )

peter1977

Citaat van: LPGLE op 01-07-2010 12:35:48
misschien heb je hier iets aan ?
http://www.gas-tankstellen.de/download.php

Die heb ik al via de POI op m'n TomTom staan. Maar toch bedankt voor je reactie ;)