koude start problemen

Gestart door Berserker, 30-06-2010 19:56:25

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Ik heb het volgende probleem met starten.
Als ik 's morgens (of wanneer de auto een paar uur heeft stilgestaan) wil starten lijkt het alsof mijn auto niet op alle cilinders loopt (bokt een beetje), komt er zwarte rook uit mijn auto en stinkt het naar benzine, na een 30/40 seconden of als ik weg rijd dan houd het op en rijd mijn auto normaal en loopt hij ook netjes tussen de 900/850 toeren stationair. Als ik mijn auto start als hij nog warm is na bijvoorbeeld een half uur of 3 kwartier heb ik dit probleem niet.
Een collega van me zei dat het ergens in de ontsteking zit, maar zeker weten deed hij dat niet, daarom stel ik maar hier mijn vraag.
Het betreft een Volvo 850 2.5i GLE op benzine uit 1993.
De auto rijd verder als een speer, trekt goed op en loopt normaal, het gebeurt alleen maar als ik de auto koud start.

verburgh

Ik zou alles van de ontsteking vervangen  ;)

Berserker

Citaat van: verburgh op 30-06-2010 20:09:47

Dus dat houd in de bougies, bougie-kabels en nog andere dingen?
Ben niet zo handig in auto's (metaal lassen wel, bak allerlei soorten metaal aan elkaar), maar wil het wel graag leren en weten hoe :)

verburgh

Citaat van: Berserker op 30-06-2010 20:18:55
Citaat van: verburgh op 30-06-2010 20:09:47

Dus dat houd in de bougies, bougie-kabels en nog andere dingen?
Ben niet zo handig in auto's (metaal lassen wel, bak allerlei soorten metaal aan elkaar), maar wil het wel graag leren en weten hoe :)
Bougies rotor verdeelkap en de kabels  ;)

thuur

Lekke injector of drukregelaar denk ik eerder.

Gr ;)

Berserker

Vanmiddag nieuwe bougies, rotor en verdeelkap gekocht, zal ik er straks na het eten opzetten, kan ik gelijk zien of 1 van de bougies niet erg vervuild is.

Alleen was bij Brezan en daar kostte een bougie kabelset 180 Euro :o
Weet iemand waar ik een set bougiekabels goedkoper kan kopen, op internet of iets dergelijks?

Vanmorgen weer slecht starten, maar vanmiddag toen ik van me werk reed startte de auto goed, erg vreemd.

thuur

EstateServices, origineel maar niet in een blauw doosje.

Gr ;)

Berserker

Nou, bougies vervangen, de verdeler en rotor komen morgen wel aan de beurt, had mijn kleine ratelset vergeten dus ik kom er niet bij.
Auto start zelfs warm beter.

Alle bougies waren echt oud, er zaten 4 originele Volvo bougies in en 1 merkloze bougie.
Toen ik de plastic kap had los geschroefd met een torx lag er een beetje olie, gelijk schoon en droog gemaakt, lijkt wel of er iemand een beetje olie had gemorst. 2 bougies waren nat, maar het rook niet naar benzine, ik heb het idee dat er wat van die gemorste olie op 1 of andere manier er tussen is gesijpelt.

Citaat van: thuur op 01-07-2010 16:37:01
EstateServices, origineel maar niet in een blauw doosje.

Gr ;)

Dank je, het scheelt daar met de prijs zeker de helft, 180 Euro bij Brezan tegen 85 Euro voor een originele Volvo kabelset (65 Euro voor een niet originele) bij Estateservices, eens bellen of ze ook per post versturen.

Maar goed, eens zien hoe mijn 850 morgen start als die koud is.

Berserker

Nou, total geen start problemen meer, dus dit probleem is goed opgelost  :eusa_dance:

Mijn dank voor de hulp :)