Nog niet voor kunnen stellen en nu al problemen??? wie o wie heeft er suggesties

Gestart door erwin69, 30-06-2010 21:21:54

Vorige topic - Volgende topic

erwin69

Hallo mede forummers,

Mijn naam is erwin en ik ben sinds een week of vier eigenaar van  een 850 van bouwjaar 1995 met 2.0 motor.
hij start heel slecht, (lang doorstarten) en slaat dan eindelijk aan . Het lijkt wel of hij dan op 4 of 3 poten loopt. Rookt dan zwart en ruikt erg naar benzine. Ik heb de bougies, rotor en verdeelkap al vervangen. (van brezan, bougies van NGK BCPR6ES) bougies die er uit kwamen waren met drie polen. bougie 1 was roetzwart. Als hij loopt loopt hij goed, ben afgelopen weekend naar belgie geweest ruim 400 km, bij een verbruik van 1 op 10. Heb veel zitten zoeken op het forum, Heb vandaag relais 103 vervangen, geen verbetering. Heb vanavond de computer uitgelezen en die geeft storing 1-2-2 aan. Verder niets. Ik heb brandstofsysteem  Fenix 5.2 dus dat houdt in dat de inlaatluchttemperatuur sensor defect is? kan ik dat op de een of andere manier nog nameten?

Alvast bedankt!

Erwin

francois

denk toch inderdaat dat je lucht massa meter stuk is
wat je kan proberen is maak hem heeeeeeeeeeel voorzichtig schoon
wilt wel eens helpen

gr

erwin69

Jasper Boven

Een LMM heb je niet er van uit gaande dat je een 2.0 10V blok hebt.
Zou voordat je verder gaat met het verhelpen van je probleem eerst zorgen dat je geen foutcodes meer hebt. Vervang te temperatuursensor (probeer er een te lenen) en kijk of het probleem dan verholpen is. De connector ligt niet toevallig los? Misschien de connector even schoonmaken?
Misschien gare injectoren? Slecht starten en roken zou door een overvloed aan benzine kunnen komen. Drukregelaar misschien niet in orde, maar dan zou hij continu slecht moeten lopen als ik mij niet vergis.
Hoe oud zijn de bougiekabels?

erwin69

jasper,
bougiekabels heb ik niet vervangen, ze zien er goed uit in mijn ogen. morgen ga ik de inlaatlucht temp sensor bestellen. dan verder kijken. als ik kijk naar bougie nr 1 die heel zwart was.... zou kunnen duiden op een defecte of vuile injector?  kan evt morgen ook ff de nieuw geplaatste bougies kunnen bekijken hoe ze er nu na ong. 1200 km uitzien. hoop niet dat het de injectors zijn... duur grapje!
wordt vervolgd....

erwin69

connector van tempsensor ligt niet los, heb hem er vanavond nog uit gehad. als ik de connector loshaal bij draaiende motor, verandert er niets en blijft motor gewoon lopen op plm 900 tpm(iets te hoog? moet toch 850 tpm zijn?

verburgh

Citaat van: erwin69 op 01-07-2010 01:04:15
jasper,
bougiekabels heb ik niet vervangen, ze zien er goed uit in mijn ogen. morgen ga ik de inlaatlucht temp sensor bestellen. dan verder kijken. als ik kijk naar bougie nr 1 die heel zwart was.... zou kunnen duiden op een defecte of vuile injector?  kan evt morgen ook ff de nieuw geplaatste bougies kunnen bekijken hoe ze er nu na ong. 1200 km uitzien. hoop niet dat het de injectors zijn... duur grapje!
wordt vervolgd....
Ik heb mijn injectors laten reviseren gister kreeg ik ze terug koste geen drol.

erwin69

verburgh

Citaat van: erwin69 op 01-07-2010 01:09:07
waar kan ik injectors laten reviseren?

Ik heb het bij terlouw laten doen,Alleen een eind weg voor jou  ;D

erwin69

verburgh

Draai die bougie er is uit na een dag stil staan  ;) als je benzine ruik dan weet je het zeker dat hij open blijft staan.

verburgh

Citaat van: erwin69 op 01-07-2010 01:11:06
waar is dat? terlouw?

Dat is een revisie bedrijf  ;) ze doen nu eigenlijk alleen nog maar voor de diesels.

is in mijnsheerenland

V70geRwin

injectorcleaner al geprobeerd?
1 of 2 tanks ermee leegrijden, te koop bij de meeste tankstations.

Starbuck

Citaat van: spekkie99 op 01-07-2010 08:14:04

Kan je dit preventief doen?

peteRRR

Citaat van: spekkie99 op 01-07-2010 08:14:04

Ga dan meteen voor Forte reinigers,heb je gelijk het beste en hoef je misschien niet zo in de kosten te duiken.
Ik doe dan 2 keer per jaar 1 fles op een halve tank.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla