We konden toch niet zonder. Daarom even voorstellen

Gestart door KXS70, 02-07-2010 08:05:25

Vorige topic - Volgende topic

KXS70

Na vorig jaar juli onze 850  :'( verkocht te hebben, omdat we een prachtige  :eusa_angel: 960 3.0 liter wilden bezitten, bezitten we sinds 3 maanden toch weer een Roffeltje. Want wat werd die oude 850 toch gemist! Gelukkig wordt 'ie nu vertroeteld door een forumlid. Toch AardigeBas?.

We bezitten nu dan niet het origineel, maar wel een S70 2.0 liter (Silversand van kleur). Een geïmporteerde met nu net 110.000 kilometers op de teller, waarmee we inmiddels ruim 12.000 kilometers hebben gereden. Dus voor erbij en meer dagelijks plezier. Gisteren nog even gerestyled. Daarom ook in nieuwstaat :eusa_clap:.

elianmars

En dan vooral geen foto's van die silversand S70 plaatsen.....  :eusa_snooty:

;D

Veel plezier met de S!

aardigebas

Uiteraard een heel hartelijk en warm welkom terug gewenst!

Ik snapte er al helemaal niets van dat je mij vorige jaar jullie mooie 850 had verkocht! Vanaf het begin had ik al het vermoeden dat er een 5 cilinder terug kwam. Ik heb natuurlijk al de eer gehad om jullie nieuwe s70 te bewonderen en deze is zeker een foto waart op het forum dus............ ;)

Heel veel plezier met jullie roffel en veel veilige km toegewenst! en uuuhhhh die oude 850 van jullie doe ik niet meer weg.

ps. volgend jaar weekendje zweden staat nog steeds!  :eusa_dance:

henry classic v70

Tja, dat heb je met een virus.... kom je nooit meer vanaf :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KXS70

Citaat van: aardigebas op 02-07-2010 09:21:26
Uiteraard een heel hartelijk en warm welkom terug gewenst!

Ik snapte er al helemaal niets van dat je mij vorige jaar jullie mooie 850 had verkocht! Vanaf het begin had ik al het vermoeden dat er een 5 cilinder terug kwam. Ik heb natuurlijk al de eer gehad om jullie nieuwe s70 te bewonderen en deze is zeker een foto waart op het forum dus............ ;)

Heel veel plezier met jullie roffel en veel veilige km toegewenst! en uuuhhhh die oude 850 van jullie doe ik niet meer weg.

ps. volgend jaar weekendje zweden staat nog steeds!  :eusa_dance:

Ha Bas,

Leuk dat je even reageert. Had dit eigenlijk niet verwacht. Krijg jij een berichtje binnen zodra jouw naam genoemd wordt?

Zag gisteren ook nog een andere foto van onze oude in één van jouw berichten. Fantastisch. Hoop dat het goed met jullie, je gezinnetje uiteraard, gaat en dat je nieuwe woonplaats en je nieuwe werk bevalt.

Volvo-Zweden volgend jaar staat nog steeds!

KXS70

Ha  :D Bas,

Zoals je ziet moet ik nog even wennen aan hoe dit forum werkt en hoe je kunt reageren.

Puffen vandaag hè?  :P

bertilv70

Beste KXS70,

Welkom terug hier. Veel plezier met je S70.
Idd met dit weer de ECC wel nodig! (nu in Twente 34°C) :P :eusa_doh:

UserID6342

Alaindjie

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, wat vind je in hoofdlijnen de grote verschillen tussen de 850 en de S70 ??

KXS70

Bedankt iedereen. Ben weer thuis op het nest  :eusa_dance:.

De 850 was een 2.5 uit '96 (140 pk. met automaat). De S70 (uit '97) die we nu hebben is een 2.0 liter (126 pk). Volgens mij had de 850 toen zo'n 155.000 km. gereden. De nieuwe komt aardig vooruit, hoewel je dan wel flink moet poken en 'm op z'n staart moet trappen. Vind 'ie overigens geen punt. De oude reed heerlijk smeuïg, dankzij de automaat, en trok als een lier ;). De nieuwe lijkt een resonantie te hebben bij 105/110 op de teller :-\. Boven de 130 lijkt 'ie het meest naar z'n zin te hebben. Het verbruik schommelt tussen de 1 op 10-12.

Ten opzichte van de oude hebben we nu geen ECC, meest zwakke punt van de auto?, en geen trekhaak. Nu hebben we echter wel een Volvo SC805 radio/CDspeler en rondom geluidsboxen, idem elektrische ramen, een kofferdeksel en een tankklepje die van binnenuit geopend kunnen worden en camel-velours-bekleding. Besmettelijk, maar best aardig in combinatie met de helzilveren metalliclak. Hierdoor is het ook nog steeds een frisse verschijning op de weg. Ook hebben we nu camelkleurige rubberen matten in het interieur en de bagageruimte. Het meest missen we het comfort van de automaat.

Volvo probeerde volgens mij in de S70 nieuwe meer comfortabele materialen te gebruiken. Of deze nou wat degelijker waren, betwijfel ik :eusa_think:. Zo vind ik de bedieningsknoppen van de verwarming, de ventilatie en de elektrische ramen duidelijk minder.

Maar ach, wat zeur ik eigenlijk. Ook de S70 is, ondanks z'n leeftijd, nog steeds een prachtbak op de weg  :eusa_clap:.

Voor foto's verwijs ik jullie naar mijn review op de Autoweekwebsite.

aardigebas

Dus nog steeds verlangend naar de 850!
Je bent hierbij uitgenodigd om eens een bakkie te komen doen in het mooie Sallandse landschap en daarna een rondje te rijden in je oude liefde (dan wel nu op gas....benzine is me duur)! ik stuur je ff een pb dan zet ik je foto's wel op de site!

rogerV701998

aardigebas

Ik heb je stukje gelezen in autoweek!
Ik las ook over de kraak bij het voorraam! Carglas heeft deze voor jou een keer vervangen heb je verteld.............nu heb ik deze pas zelf voor een nieuwe laten vervangen en bleek er bijna geen kit meer onder te zitten!

KXS70

Ha aardigebas,

Kraak in de hoek tussen de voorruit en het dashboard blijft een typisch Volvo 850/ S70 verschijnsel. Op dit forum kan je vinden hoe je dit kunt oplossen. In mijn S70 heeft de vorige eigenaar een stukje stof tussen het rubber van de voorruit en het plastic van het dashboard geplaatst. Vilt schijnt ook wel eens gebruikt te worden. Ook spuit men wel eens kit in de naden.

De voorruit is, bewust, niet door Carglass vervangen maar door Autototaalglas. Opnieuw blijkt maar weer dat er overal maar geprutst wordt. Je moet trouwens maar weer eens mijn review op Autoweek lezen. Heb deze gisteravond geupdate. Het had ook anders kunnen lopen.

Een prachtige, iedereen trouwens, zondag toegewenst!

Volvo850 93

Welkom terug haha , je hebt een mooie verslag geschreven in autoweek. en je hebt een hele mooie s70

Veel plezier met je s en veilige km

Mvg Dennie