jankende stuurbekrachtiginspomp?

Gestart door zjap, 02-07-2010 21:42:08

Vorige topic - Volgende topic

zjap

Vandaag in die hitte met airco aan naar m'n werk gereden en vlak voor aankomst airco uit gedaan. Bij aankomst hoorde ik een jankend geluid dat in frequentie meedraaid met het toerental. Het geluid neemt toe bij stuurbewegingen. Ik heb een paar vragen: het lijkt mij de stuurbekrachtingspomp? En het viel me op dat de olie in het stuurbekrachtingsreservoir nogal wat luchtbellen bevatte toen ik deze in hete toestand checkte. Is dit normaal? Wie kent dit verschijnsel ??? Toen de motor afgekoeld was was het geluid ook weer weg maar na 20 km was het weer terug. Als er mensen zijn die wat in deze klachten herkennen dan hoor ik dit graag.
Hoop wel dat het wat afkoelt, het is veel te warm onder de motorkap! Jaap, V70 bifuel.

francois

wat je kan proberen is de olie te verversen hielp bij ook
geluid maken ze allemaal op zijn tijd

gr francois

UserID6342

En op z'n tijd gaan ze ook allemaal een keer kapot.  Beste en goedkoopste remedie een goede gebruikte monteren.

elmarconi

Bellen in de olie duidt op een te laag peil, daardoor lucht happen.
Nachtje laten staan, kijk of je stuurhuis niet lek is of ergens anders olie verdwijnt.
Zo niet, beetje ATF olie erbij paar keer stuur heen en weer, en dan nog eens luisteren.
--
Autogas Inside . . .

niwesa

Ik heb hetzelfde gehad toen ik de auto net had. Klein beetje olie bij gevuld en het was over.

Uiteraard wel even de komende tijd het oliepeil in de gaten houden met het ook op eventuele lekkage!

Er schijnen twee soorten olie in te kunnen zitten die elkaar gecombineerd niet verdragen!
Verkoopt helaas zijn mooie V70

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2010 22:21:03
En op z'n tijd gaan ze ook allemaal een keer kapot.  Beste en goedkoopste remedie een goede gebruikte monteren.

Tja, Rogé heeft laatst een andere gebruikte gemonteerd en dat ding maakt ook een pokkeherrie.
Helaas heeft ie ook een '99 er C70 waar die pomp anders van is als bij de oudere en 850's

thuur

Het kan ook zijn dat de olie niet meer van voldoende kwaliteit is, in dat geval zou ik het advies van Francois opvolgen.

Gr ;)