Donderdagochtend 8 juli naar Charleroi. Files?

Gestart door Marc O., 03-07-2010 00:48:11

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Nou, het ziet er dus naar uit dat ik (in gezelschap van mede VOMAC-ganger KIM) a.s. donderdag naar Zweden zal afreizen om aldaar in het bezit te komen van een erg fraaie Volvo 740.

Het volgende is echter het geval: De vlucht naar Stockholm vertrekt om 10.05 uur vanaf vliegveld Brussel Charleroi, in het noorden van Charleroi gelegen.  Volgens Google Maps een ritje (vanuit Tilburg) van ca. 180km / 1.45 uur.

Vraagje aan onze Belgische forumgenoten: Met hoeveel files/vertraging moet ik rekening houden op deze donderdagochtend 8 juli? Ik ga er vanuit dat de reis via Antwerpen-Brussel zal gaan.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 03-07-2010 00:48:11
Vraagje aan onze Belgische forumgenoten: Met hoeveel files/vertraging moet ik rekening houden op deze donderdagochtend 8 juli? Ik ga er vanuit dat de reis via Antwerpen-Brussel zal gaan.

Het zal veel van het tijdstip afhangen.
Mijn werkgever, rijd een paar keer per week naar de andere kant van Belgie. (Oost Vlaanderen)
Dat is vanuit Limburg ongeveer 2 uur rijden.
Via Antwerpen of Brussel doet ie daar ongeveer 3 uren over.
Via Luik - Namen - Charleroi... is het een beetje omweg, maar doet ie dat wel in minder dan 2 uur. Volgens mij is dat dan de betere/snellere optie.

rifwachter

Wat voor mooie 740 ga je halen ?

al een foto voor ons ?

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Tijdstip van vertrek zal afhangen van de files ;)

Via Maastricht - Namen is de netto reistijd ruim 2 uur, ongeveer een half uur langer dan via Antwerpen - Brussel. Ik denk dat 's morgens heel vroeg (rond 6 uur) de files in NL nog wel zullen meevallen. Maar hoe zit dat rond 7 uur op het traject Luik - Namen - Charleroi? En Antwerpen - Brussel - Charleroi?

Marc O.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Ludo

Citaat van: Marc O. op 03-07-2010 11:37:58
hoe zit dat rond 7 uur op het traject Luik - Namen - Charleroi? En Antwerpen - Brussel - Charleroi?

Voor zover ik het op het werk steeds verneem, L-N-C: geen files, A-B wél files.
Ondanks de omweg, meer dan een uur minder onderweg.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 03-07-2010 11:48:11
Citaat van: Marc O. op 03-07-2010 11:37:58
hoe zit dat rond 7 uur op het traject Luik - Namen - Charleroi? En Antwerpen - Brussel - Charleroi?

Voor zover ik het op het werk steeds verneem, L-N-C: geen files, A-B wél files.
Ondanks de omweg, meer dan een uur minder onderweg.

OK, da's precies de info die ik nodig had, dank!

elmarconi

Antwerpen-Brussel in de spits mijden als de zwarte pest. Hoor van collega's allemaal rampenverhalen.
Die moeten dus in Zaventem zijn, dus weinig keus.
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

OK. Ben lang geleden (jaartje of 15 terug) wel eens in de ochtendspits naar Zaventem gereden (via A'pen), toen viel het eigenlijk allemaal wel mee. Maar ja, dat zal nu inderdaad wel anders zijn. Denk dat ik inderdaad maar via Luik - Namen ga.

white lines

Hoi, ik ben vrachtwagenchauffeur, ik rij erg vaak antwerpen-brussel-chareleroi en ook vanaf luxemburg. mijn advies:
NIET via maastricht-namen, vanaf luxemburg loopt het ook vast, ook vanaf leuven, eigenlijk staat er continue file alle kanten op vanaf 6.00 tot 10.30.
Als je zorgt dat je voor 6.00 voorbij antwerpen bent komt het goed.
ik neem aan dat je om om 8.00 moet inchecken?
Als je later vertrekt zou het echt wel eens kunnen dat je je vlucht gaat missen, ik zou op zeker spelen, vroeg opstaan en op luchthaven een ontbijtje nemen.

Anders kijk hier maar effe:

http://www.alle10top.nl/verkeer/top-10-europese-file-steden/

Veel succes, ook met de wagen, groetjes Erwin

Marc O.

white lines

Brussel door is zeer zelden makkelijk :(
kan het ook niet mooier maken dan het is, sorry.

Freakybaby

Brussel en Antwerpen altijd ontwijken..
Dus maar gaan staan bij Maastricht.. Als je om 6 uit Tillie vertrekt ben je om 7 bij Maastricht.. Als ik om 9 uur in Maastricht wil zijn dan moet ik om 7 uit Breda vertrekken, omdat ik her en der toch wel in de file moet staan.

Eenmaal NL uit is de route over Luik -> Charleroi me altijd goed bevallen op weg naar Parijs (via Valenciennes). Wel op de middenberm letten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Inderdaad. Nynke's vader werkt momenteel in Lille en rijdt tegenwoordig ook pas maandagochtend vroeg weg. De E42 is toch een redelijk rustige weg, niet?