Warm buiten, warme motor: Alle alarmlampjes aan en niet starten?

Gestart door hayke, 04-07-2010 12:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Viper850

Bij mij 99,9% zeker van dat het een thermische beveiliging o.i.d. is en niet de startmotor. Ik ben namelijk bij de auto blijven staan en direct nadat de fan uitging heb ik de auto weer normaal gestart.

thuur

De fan heeft een behoorlijk koelend vermogen. Houd je hand maar eens voor de grill als ie aan staat..

Suc6 met de zoektocht!


Gr 8)

850estatetdi

dat zelfde probleem heb ik gehad met me vorige tdi 855

daar heb ik toen de temsensor vervangen en het probleem was voor bij

Sem

Citaat van: Viper850 op 06-07-2010 17:02:40
Bij mij 99,9% zeker van dat het een thermische beveiliging o.i.d. is en niet de startmotor. Ik ben namelijk bij de auto blijven staan en direct nadat de fan uitging heb ik de auto weer normaal gestart.

Zou natuurlijk kunnen! Als het vaker voorkomt bij de TDi..  Jij was erbij... ik niet.  Succes.

Sem

V70R-obert

In het verlengde van dit verhaal: Is het verstandig om de motor te laten draaien als je bijvoorbeeld 200km hebt gereden in een warm land wanneer je stopt om even je benen te strekken?

hayke

hmmmmmm.... daar ga ik eens naar kijken, Thuur!

Van 't weekend een spanningsmeter regelen. Volgens de facturen bij de auto is de startmotor een klein jaar geleden vervangen door een ruilexemplaar. Kan ook stuk natuurlijk. Meten, dus en de temperatuursensor eens bekijken...

't zal even duren voor ik meer weet, moet de juiste spullen bij elkaar scharrelen.

MarkD

Hoi,

Sinds kort precies hetzelfde probleem ! Het vervelende is dat hij soms niet start als hij op temperatuur is. Meestal start hij gewoon. Als hij niet start dan na 15 minuten afkoelen wel starten? Nu toevallig twee dagen achter elkaar een paar keer gehad. Gister en vandaag weer geen probleem.
Volvo garage gebeld. Zij geven aan om de aansturingsdraad (dunne) die naar de startmotor door te meten op het moment dat de storing aanwezig is. Als er wel stroom op staat en hij start niet dan is het relais op de startmotor defect en is het tijd om langs een revisiebedrijf te gaan. Het relais schijnt na verloop van tijd onder invloed van hoge temperaturen minder te kunnen gaan werken. De relais schijnen los verkrijgbaar te zijn?

Van het weekeinde de startmotor maar eens loshalen....

Succes met het opsporen van het probleem, ben zelf erg benieuwd wat ik tegenkom..
Su

MarkD

Probleem gevonden!

Relais startmotor. Doordat relais niet inschakelt gaan alle waarschuwingslampjes aan. Relais is soms temperatuurgevoelig.

Weet iemand of het relais los te vervangen is?

Ik heb wel iets gelezen over schoonmaken maar heb de voorkeur aan vervangen (indien mogenlijk).

tackle

Citaat van: Robby72 op 06-07-2010 10:45:30
CiteerIk heb bij 3 ton de radiator vernieuwd. Uit o.a. de verhalen van JP kan een dichte radiaotor deze problemen veroorzaken. Ik weet niet hoeveel km je Volvo gereden heeft maar eigenlijk is het geen slecht idee om de radiator, kapot of niet, bij 3 ton te vervangen. Kost iets van 150 euro excl montage (rotklusje) maar je kan het in ieder geval plannen.

In de praktijkles automechanica (avondonderwijs) werd mij aangeraden om na 7 jaar de radiator te vervangen wegens afnemend koelvermogen. Of het echt echt nodig is zullen de experten wel weten te vertellen maar volgens mij kan het wel nuttig zijn.
da's raar, want in het dagonderwijs zeggen ze om de 8 jaar....nah ja!

pimsam

Om de 7 of 8 jaar vind ik een beetje onzinnig. Als ik 8 jaar een rondje rond de kerk rijd, is mijn radiator zo goed als nieuw. Het aantal km lijkt me dan meer bepalend.
Al verschilt dat ook weer per merk. Bij een fransoos bijvoorbeeld ben je sowieso al blij als ie 3 ton haalt.....