Injectoren? (OPGELOST)

Gestart door Berserker, 05-07-2010 19:13:45

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Nadat ik de ontsteking van mijn 850 heb vervangen start de auto erg goed, maar ik heb nog steeds last van zwarte rook uit mijn uitlaat, stinken naar benzine en dat hij niet lekker loopt de eerste 30 seconden na het koud starten (als de auto nog warm is heb ik dit probleem niet.)
Nu denk ik dat het misschien de injectoren zijn, want toen ik mijn bougies verving waren er 2 nat, verder niet opgelet, vervangen voor nieuwe.
Hoe kom ik er achter dat het aan mijn injectoren ligt en als het aan mijn injectoren ligt, hoe vervang ik die en waar kan ik die halen en wat kosten die dingen ongeveer?

Het betreft een Volvo 850 2.5 20v GLE uit 1993 rijdend op benzine

Ludo

Heb je de brandstofdrukregelaar al gecontroleerd, zoals hier aangedragen word?: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42802.0.html

Berserker

Waar zit dat, de brandstofdrukregelaar?

Ludo

Op de injectorrail.
Onder op de drukregelaar zit een slangetje, als je het contact in stand II zet, en je trekt het slangetje los, mag er geen benzine druppelen.
Anders is de drukregelaar lek...

Berserker

Ik heb even gekeken, het slangetje op de foto moest los toch in contact stand 2?
Er druppelde geen benzine uit, helemaal niets.

Ludo

Geen benzine is oke.
Dan verder zoeken...
Injectoren kan je laten reinigen/testen/meten.

Berserker

Kan dat bij elke garage, of kan dat alleen bij Volvo of is er een speciaal bedrijf voor?

Ludo

Een badje met remmenreiniger hebben ze overal wel.
Maar dat is niet dé manier...  ;D
Dan zal je even moeten zoeken naar een bedrijf in je buurt, die de apparatuur heeft.

Berserker

ok, nou in de buurt zit http://www.carrec-technocenter.nl/, eens vragen wat het kost bij hun.

Berserker

Is nu opgelost, nieuwe temperatuur sensor en loopt weer als een speer

mevita

Citaat van: Berserker op 21-07-2010 21:47:36
alweer eentje, fijn dat je het gevonden hebt, maar het valt me op dat deze sensor bij heel wat mensen storingen geeft zou eigenlijk niet zo moeten zijn,

gr mevita

Ludo

Ik vind het vreemd dat de temp sensor symptomen afgeeft als zwarte rook, en natte bougies, bokken... ???
En dan nog enkel bij koude motor.

Dat is alleszins nieuw, maar de tijd zal wel uitwijzen of het daadwerkelijk de tempsensor was...

:eusa_think:

mevita

Citaat van: gw850 op 21-07-2010 22:54:40
Citaat van: Berserker op 21-07-2010 21:47:36

Welke heb je vervangen? De sensor onder de bumper of de sensor die bij de thermostaat zit.
Die van mij loopt na een "koude" start ook even onregelmatig, misschien dat het vervangen van de temperatuursensor hier verandering kan brengen.
het zal de sensor bij de thermostaat zijn , die van onder de bumper geeft alleen maar de buitentemperatuur op je boordcomputer weer,

gr mevita

Berserker

Citaat van: Ludo op 21-07-2010 22:32:53
Ik vind het vreemd dat de temp sensor symptomen afgeeft als zwarte rook, en natte bougies, bokken... ???
En dan nog enkel bij koude motor.

Dat is alleszins nieuw, maar de tijd zal wel uitwijzen of het daadwerkelijk de tempsensor was...

:eusa_think:

Ik had de OBD-I uitgelezen en gaf aan een foutcode op de temperatuursensor, zelfs de monteur in de garage had dat vermoeden al omdat ik hem vertelde dat ik ook ineens vermogen verloor onderweg en de auto begon te zuipen als een alcoholist.
De auto loopt als een speer, hij rijd nu echt zelfs beter dan toen ik de 850 kocht.

joebar

Het motor management heeft een regeling die o.a. werkt als een ouderwetse choke, watertemp.koud, dan meer benzine injecteren.
Als de sensor defect is, ( en dat is niet alleen bij volvo zo hoor) en het MM krijgt steeds door dat hij koud is, dan blijft hij maar injecteren...
En de kans dat je auto verzuipt en zwarte rook gaat uitspugen is dan redelijk groot....