wat betekend deze OBD-I code?

Gestart door Berserker, 06-07-2010 17:59:08

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

zoals ik al eerder heb gepost hier heb ik een beetje een probleem met mijn stationair toerental na een koude start.
Vanmorgen vermogen verlies tijdens het autorijden vermogen en mijn motorstoringslampje ging branden (zo een vreemd Grieks teken in een driehoek).
Bij Volvo Nijkerk mijn OBD-I laten uitlezen op A2 en de code was 1-2-5, wat betekend dit?
Bij de garage waar ik vanmorgen was stuurde ze me naar Volvo in Nijkerk om het uit te lezen omdat hij niet zeker wist of het de lambda sonde was of de temperatuur sensor. Mijn auto slurp benzine hierdoor, maar het vreemde is hij loopt stationair goed, maar loopt soms wel te zoeken naar toerental als ik stilsta stationair, net of de motor steeds gas geeft.
De garage heeft ook mijn compressie gemeten en die was goed.
Moet ik nu ook de andere codes zoals A2, A3, A6, A7, B1, B2, B3 uitlezen, of alleen A2?

het betreft hier een 850 2.51 20v uit 1993 op benzine handgeschakelt.

Nu brand het motorstoringslampje niet meer omdat de Volvo monteur het heeft gereset geloof ik, maar kan ik dan nog de andere codes uitlezen voor storings codes?

thuur

Berserker

thuur

Of dat het stekkertje eraf ligt, of de kabel beschadigd (kijk vooral bij het bevestigingspunt bij de gasrol).

Gr ;)

Berserker

dat 1 zo een ding zoveel problemen geeft, eerst reed mijn auto goed en nu niets anders dan gedonder.

Net geprobeerd alles uit te lezen, maar nu de Volvo alles gereset heeft geeft de OBD-I alleen maar code 1-1-1 aan.

Heb dat schema geprint en zal het morgen aan de monteur geven, als ik morgen naar de garage rij en de motorstorings lamp licht weer op dan kan hij mooi alles uitlezen (heb de uitleg van dat topic ook maar even geprint).

De monteur zelf dacht dat het de temperatuur sensor was omdat mijn roffel nu wel erg veel benzine zuipt, maar ligt dus volgens de OBD-I aan mijn injector.

Berserker

Nou, de garage had mijn temperatuur sensor vervangen en de bedrading van alle injectors nagemeten, rijd nu weer zoals het hoort, eens zien of hij de komende tijd zo blijft rijden, dan is dit probleem ook weer opgelost.
Ze hebben zelfs mijn CO2 gemeten en was nu 0,1% en mijn auto meurt ook niet meer naar de benzine.
Ze hebben voor de zekerheid ook mijn OBD-I nog eens uitgelezen en geen storingen meer.
Valt me zelfs op dat de temperatuur meter in mijn dashboard niet meer op "5 uur" hangt, maar in het midden (3 uur) wanneer mijn roffel op temperatuur is.
Hopelijk is nu alles opgelost :)