Waar kunnen wij onze volvo,s nog leuk inruilen

Gestart door capri, 06-07-2010 23:10:30

Vorige topic - Volgende topic

Tim N

Als ik zo jou auto zie dan vindt ik het echt een net uitziende auto zo op de foto's.
Als je het technisch onderhoud voor elkaar hebt waar wil je dan in godesnaam nog 4K aan uitgeven om hem netjes te hebben? Een geheel nieuw interieur of?
Ik zou het echt niet verkopen als je er al zoveel in geinvesteerd hebt. Lekker van gaan genieten en rijden met het ding.

rpakuypers

Citaat van: rifwachter op 07-07-2010 17:54:51
Een auto mag best geld kosten maar dan moet het ook een klaar zijn, bij een T-5R van 15 jaar oud blijf je geld pompen maar klaar zijn ze nooit.
Maar daar is het toch een hobby voor ?   en een hobby kost geld.

Maar als je zelf leergierig bent en niet al te eigenwijs dan kun je van een ander een hoop leren en doe je het de volgende keer zelf en dat spaart behoorlijk veel geld uit. Dan levert de hobby bijna nog "geld op" .... Daarnaast moet je wel kijken dat je niet een afgeragde bak koopt waar je vervolgens enorm veel geld in gaat pompen want dat levert hij nooit meer op in zijn geheel of in onderdelen. Beter nog kun je een goede basis nemen en die gaan "opleuken" en de extra's (als ze er al niet op zaten) zo nu en dan gaat toevoegen.

Groet,
Roger

capri

Citaat van: Tim N op 07-07-2010 21:02:13
Als ik zo jou auto zie dan vindt ik het echt een net uitziende auto zo op de foto's.
Als je het technisch onderhoud voor elkaar hebt waar wil je dan in godesnaam nog 4K aan uitgeven om hem netjes te hebben? Een geheel nieuw interieur of?
Ik zou het echt niet verkopen als je er al zoveel in geinvesteerd hebt. Lekker van gaan genieten en rijden met het ding.

Ben gewoon een pietlut wil alles te goed hebben.
Nieuwe remschijven van CTF aan de voorkant besteld met mevius blokken, de orginele schijven naar een maand krom.
Andere banden,  de michelin zijn mij te hard en maandag komt er een nieuw voorraam in.

En niet te verkopen voor 4500 euro  :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:

capri

Citaat van: rpakuypers op 07-07-2010 21:12:38
Citaat van: rifwachter op 07-07-2010 17:54:51
Een auto mag best geld kosten maar dan moet het ook een klaar zijn, bij een T-5R van 15 jaar oud blijf je geld pompen maar klaar zijn ze nooit.
Maar daar is het toch een hobby voor ?   en een hobby kost geld.

Maar als je zelf leergierig bent en niet al te eigenwijs dan kun je van een ander een hoop leren en doe je het de volgende keer zelf en dat spaart behoorlijk veel geld uit. Dan levert de hobby bijna nog "geld op" ....

Groet,
Roger

Alles doe ik zelf aan de auto.    :eusa_naughty:

rpakuypers

Citeer
Alles doe ik zelf aan de auto.    :eusa_naughty:

Dan weet je in ieder geval zeker DAT het gebeurd, dat het GOED gebeurd en dat je NIET betaald voor zaken die niet gebeurd zijn.

Groet,
Roger

capri

Citaat van: rpakuypers op 07-07-2010 21:18:50
Citeer
Alles doe ik zelf aan de auto.    :eusa_naughty:

Dan weet je in ieder geval zeker DAT het gebeurd, dat het GOED gebeurd en dat je NIET betaald voor zaken die niet gebeurd zijn.

Groet,
Roger

Slechte evaringen met garage,s ze doen de helft niet en zijn veel te duur, ben zelf maar weer gaan sleutelen.
Kan beschikken over een brug op mijn werk.

Gr wim

RRRRR_Ramon

Citaat van: antraciet op 07-07-2010 00:32:32
Citaat van: RRRRR_Ramon op 07-07-2010 00:15:39
Je hebt hem pas 2 weken te koop staan  :eusa_think: Ben je hem echt zo zat dat ie zo snel weg moet?  :-\

@ wie?
Zo duidelijker? Niet meteen boos worden :D

Zie hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42663.0.html   ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Scooby Doo

Citaat van: capri op 07-07-2010 21:14:09

Nieuwe remschijven van CTF aan de voorkant besteld met mevius blokken, de orginele schijven naar een maand krom.Andere banden,  de michelin zijn mij te hard en maandag komt er een nieuw voorraam in.

En niet te verkopen voor 4500 euro  :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:

:o :o
Die brede pedaal is niet om je linkervoet op te laten rusten.  :eusa_doh:

ik zit met de T-5 momenteel over de  100.000 met schijven en blokken rondom, en die hebben ook al geregeld mogen werken.  :eusa_shifty:

Enne, voor 4500 krijg je die zelfs in België nog wel kwijt, en hier willen ze die bakken al bijna niet meer.
Puppy Power!!!

capri

Citaat van: Scooby Doo op 08-07-2010 21:56:30
Citaat van: capri op 07-07-2010 21:14:09

Nieuwe remschijven van CTF aan de voorkant besteld met mevius blokken, de orginele schijven naar een maand krom.Andere banden,  de michelin zijn mij te hard en maandag komt er een nieuw voorraam in.

En niet te verkopen voor 4500 euro  :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:

:o :o
Die brede pedaal is niet om je linkervoet op te laten rusten.  :eusa_doh:

ik zit met de T-5 momenteel over de  100.000 met schijven en blokken rondom, en die hebben ook al geregeld mogen werken.  :eusa_shifty:

Enne, voor 4500 krijg je die zelfs in België nog wel kwijt, en hier willen ze die bakken al bijna niet meer.

Laat de auto nog even te koop staan maar verkopen voor 4500 euro is gewoon bijna 5000 euro afschrijven aan onderhoud en onderdelen in 1 jaar.
De prijs ook maar aangepast naar 5250 euro , remmen voorbanden en een nieuwe voorruit heeft mij weer 950 euro extra gekost.  

;)

antraciet

Gewoon blijven rijden. maar zoveel in een auto pompen in 1 jaar ::) Zal wel dom zijn maar heb mn v70 nu 3 jaar en heeft me in totaal 700 euro aan onderhoud gekost en ben nog lang niet van plan m te verkopen. Misschien en paar dagen in een andere auto gaan rijden dan waardeer je je volvo des te meer ;)
gr Arjen

capri

Citaat van: antraciet op 09-07-2010 00:17:27
Gewoon blijven rijden. maar zoveel in een auto pompen in 1 jaar ::) Zal wel dom zijn maar heb mn v70 nu 3 jaar en heeft me in totaal 700 euro aan onderhoud gekost en ben nog lang niet van plan m te verkopen. Misschien en paar dagen in een andere auto gaan rijden dan waardeer je je volvo des te meer ;)
gr Arjen

Een T-5R goed rijdend te krijgen kost veel geld en kun je niet vergelijken met een normale 850 of V70.
Nieuwe schokdempers rondom met veren en wat veerpootlagers en rubbers al snel 1000 euro
4 nieuwe banden met velgen bv 1100 euro, remmen kompleet 1200 euro .

Kan nog wel even doorgaan.

De meeste mensen merken niet eens dat ze rond rijden met versleten onderdelen of auto,s.

Ik helaas wel.   :eusa_whistle:

antraciet

Maar rijdt ie nou goed dan? Zo ja doorrijden  :D

capri

Citaat van: antraciet op 09-07-2010 00:38:42
Maar rijdt ie nou goed dan? Zo ja doorrijden  :D

Rijd goed maar het duurt lang om hem goed rijdend te krijgen en dan de kosten nog.
En met een km stand van 310.000 weet je nooit wat er nog gaat komen aan bak en motor.
Aan de andere kant van het verhaal rij je weer een stuk goedekoper dan bv een M5 of een audi R6.

:)    

elianmars

Citaat van: capri op 09-07-2010 00:36:43

Een T-5R goed rijdend te krijgen kost veel geld en kun je niet vergelijken met een normale 850 of V70.

Sorry dat ik het zeg, maar dat slaat nergens op.
Het zijn in principe precies dezelfde wagens, met dezelfde onderdelen.

Dat jij je wagen perfect wil hebben en er veel geld in steekt, moet je zelf weten, maar dat is niet noodzakelijk om 'm goed rijdend te houden.

Ik ben zelf ook zo dat ik veel (teveel) geld in een wagen steek, maar ik weet dat het niet nodig is om er gewoon mee te rijden en zal dan ook niet zeuren als ik 'm voor minder moet verkopen. Je weet van tevoren dat je dat geld nooit terug krijgt.

Ik heb met de verkoop van mijn vorige wagen zo'n 7000 euro verloren.
Veel geld, maar ik ga er niet steeds om zeuren. Dan had ik er gewoon in moeten blijven rijden. Klaar.

)()()sT

Ik deel dezelfde mening... Maar kon vanmorgen vroeg niet quoten op mijn telefoon  ;D

Dat jij zogezegd een pietlut bent, dat is prima en siert je zelfs. Maar dat die T-5R veel duurder is als een andere auto puur in de basis, dat is onzin. Oké, bepaalde delen zijn wat duurder, en ja, bij een GLE hoef je geen turbo te vervangen.

Maar om antwoord te geven op de topicvraag: onze Volvo's zijn nergens meer leuk in te ruilen.
Voor menigeen en ook de handel is het gewoon een oud hok. Of het nou een N/A, T-5 of T-5R is.