Lekkage aan de bestuurderskant

Gestart door herm, 07-07-2010 13:02:30

Vorige topic - Volgende topic

herm

Afgelopen zondag de hevige lekkage aan de bestuurderskant opgelost van mijn 850 alter 1. Onder de zekeringkast zit ook nog een afvoer. Als deze versopt is loopt het water langs de bedrading (die naar de onderzijde van de zekeringkast loopt) naar binnen.
Hoe pak je dit simpele klusje aan? Eerst de ruitenwisserarmen verwijderen (2 moertjes). Daarna de parafan (zo heet die grote zwarte plaat onder de motorkap geloof ik) verwijderen. (een stuk of 6 parkers). Tussen het montagepunt van de schokbreker en de zekeringkast zit een afscheidingswandje. In dit schotje zit een welving. (ong. in het midden van de zekeringkast) aan de voet van deze welving, half onder de zekeringkast zit de afvoer. Met een zaklamp kun je hem zien zonder de zekeringkast los te halen. Met een flexibele draad kun je er zo in komen om hem door te prikken. Bij mij lag er een stukje plastic op dat ergens afgebroken is (ik weet nog niet waar.
Wat mij opviel is dat er aan de rechterkant ook een afvoergat, onder de parafan zit. Dus naast de afvoer die je zo ziet als je de motorkap opent.
Succes