18'' Triton demonteren

Gestart door JuT5R, 08-07-2010 14:24:44

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Hallo Allemaal,

Heb al even gezocht, kon alleen niet echt iets vinden.

Heeft iemand hier wel eens Triton velgen gedemonteerd? dus uitelkaar voor het poedercoaten e.d.?
Ik wil het zelf namelijk ook doen, alleen vraag ik mij af of het na het inelkaar zetten nog wel veilig is.

Of is hier speciaal aparatuur voor?

Alvast bedankt,

Greetz

Sem

Vraag Ivo (Fearless) eens.. die heeft z'n Nebula's uit elkaar getrokken... ook voor het coaten.

spijky

Hoi

Ik heb geen Triton gedemonteerd, maar wel mijn 2 delige BBS'en van mijn Golf GTI 20 jarige jubi edition
Zijn ook beide BBS en constructie technisch nagenoeg identiek.

Het loshalen levert over het algemeen geen problemen op. Zorg wel dat je een goede dop hebt voor de boutjes los te halen. markeer de positie van het hart indien nodig. Bij mijn BBS'en hoevde dat niet ivm de uitsparing waar het ventiel door moest. Er was dus maar een positie mogelijk.

De buitenste randen heb ik zelf gepolijst(monnikenwerk als het er slecht aan toe is).
En de harten had ik eerst laten stralen en daarna poedercoaten. Het poedercoaten was niet goed uitgepakt ivm te bros alluminium. dus weer schuren en toen maar gespoten.

Velgen weer opbouwen, monteren, balanceren rijden en nogmaals balanceren Velg moet zich even zetten.
Daarna boutjes 1 voor 1 er weer uit en met loctite monteren.

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

JuT5R

Oke nice, dus het is prima te doen zonder speciaal aparatuur?

Dan zal ik ze aankomende week ook even onderhanden nemen.

Bedankt!

ed

Ik heb ze zelf ook uit elkaar gehaald. De meeste bedrijven zijn daar nl niet happig op. Bij mij waren er drie boutjes afgebroken waardoro ik die moest uitboren en herstellen met een helicoil (M7!).
Het is best veel werk om het allemaal los te halen en te herstellen.
Het poedercoaten kan niet in delen worden gedaan, de verflaag is dan te dik zodat het niet meer in elkaar past. Dus eerst in de grondverf, dan met 2 boutjes in elkaar en poedercoaten. Nu nog een bedrijf zien te vinden die dit wil doen ;-)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

henry classic v70

Ik heb goede ervaringen (al jaren) met dit bedrijf uit Heerde (is 1 bedrijf)
http://www.velgenalsnieuw.nl/ & http://www.m-ringcoating.nl/
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JuT5R

Citaat van: ed op 09-07-2010 15:20:58
Ik heb ze zelf ook uit elkaar gehaald. De meeste bedrijven zijn daar nl niet happig op. Bij mij waren er drie boutjes afgebroken waardoro ik die moest uitboren en herstellen met een helicoil (M7!).
Het is best veel werk om het allemaal los te halen en te herstellen.
Het poedercoaten kan niet in delen worden gedaan, de verflaag is dan te dik zodat het niet meer in elkaar past. Dus eerst in de grondverf, dan met 2 boutjes in elkaar en poedercoaten. Nu nog een bedrijf zien te vinden die dit wil doen ;-)

Daar was ik inderdaad al bang voor, sinds ik het hart een andere kleur wil hebben dan de randen.
De velgen in één kleur coaten lijkt me niet echt wat, helemaal niet als ze ook over de boutjes gaan heen blazen.

Zijn inderdaad weinig bedrijven die er zin in hebben :P

spijky

Als je iets met poedercoaten niet gecoat wil hebben ivm te veel dikte toename, dan kan je dit afplakken met speciale tape. hittebestendige.

Dit moet geen problemen opleveren, ik had geen last van een te dikke laag.
Het is maar het hoeveel poeder ze op een plaats aanbrengen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Jeroentjuh

Citaat van: henry classic v70 op 09-07-2010 17:05:55
Ik heb goede ervaringen (al jaren) met dit bedrijf uit Heerde (is 1 bedrijf)
http://www.velgenalsnieuw.nl/ & http://www.m-ringcoating.nl/

Laatst een paar velgen gezien die daar waren gepoedercoat, zag er super netjes uit  :D

ed

Ik heb de tritons daar ook laten doen, maar in 2 kleuren gaat denk ik erg lastig met poeder. |Ik denk dat het een stuk eenvoudiger is met (spuit)verf.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!