Koelvl.sens. storing na een paar keer flink gasgeven/doortrekken.

Gestart door spijky, 10-07-2010 20:22:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: combinedforces op 13-07-2010 01:33:52
Die toerenteller blijft aan het emmeren, voor en na de brandstofpompwissel. Accu is prima, contact voelt ook prima eigenlijk...

Enneh Spijky, het is niet m'n bedoeling je topic te hijacken!

Dan is je krukassensor ook verdacht.


Gr :D

spijky

Citaat van: combinedforces op 13-07-2010 01:33:52
Enneh Spijky, het is niet m'n bedoeling je topic te hijacken!

Ik zou toch bijna gaan twijfelen  ;D ;D , nee geintje. Hoe meer input hoe beter alleen wel relevant houden aan het topic.
Anders leest iemand anders over dit probleem en snapt er geen snars meer van.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

combinedforces

Ik ga morgen links en rechts sensoren verwisselen met Dirk en eens zien waar het probleem zich schuilhoudt. Keep you posted!

spijky

Op weg naar de vakantie bestemming col de lauteret beklommen met caravan. 3e versnelling volgas +/- 4000 rpm motorstoringslampje weer aan. nu viel mij wel op dat de temp.meter ( normaal horizontaal) nu iets naar beneden stond +/- 2-3mm

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Freakybaby

Als jij een col aan het beklimmen bent met caravan dan kan ik me slecht voorstellen dat je temperatuur daadwerkelijk te laag is..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vulk

Citaat van: combinedforces op 13-07-2010 01:19:41
Citaat van: thuur op 13-07-2010 01:13:48
Citaat van: combinedforces op 13-07-2010 01:03:53
Brezan heeft hem morgen liggen, alleen meenemen is kopen... Uitproberen is er niet bij! Ik vervang ook meteen de thermostaat, moet ik dan de 87 of 90 graden hebben?

Het kan nooit kwaad deze te vervangen. En zeker niet met jouw storingsbeeld. Altijd beginnen met de meest voor de handliggende dingen. Die ook vaak het goedkoopst blijken. Technische storingen oplossen draait om uitsluiten.

De originele (Gates ;D) was een 87-graden variant. Je wijzer kan iets afwijken, maar dan wen je zo aan :D


Gr 8)

Zo redeneerde ik ook, schrok even van dat Lambdalampje. Dirk gaf aan dat het ook verband zou kunnen hebben met evt. andere sensoren maar gezien de warmte-gevoeligheid gok ik het hier maar even op. Dat wordt Oss-Enschede in een andere auto morgen! Bedankt voor jullie suggesties!

En Erwin; de temp meter staat prachtig op 3 uur maar ik heb andere (toeren)tellers die een vreemd leven lijden ;)

Ik heb ooit hetzelfde gehad en toen had ik een accuklem die diende vervangen te worden.
Bij een bocht naar rechts zakten mijn tellers van de benzine en temperatHuur).
Accuklem vervangen (deze kwam vrij warm) en het probleem was opgelost.

UserID6342

Bij Jonathan is het toerentellerprobleem er nog steeds, ondanks het ook uitgewisseld hebben van de vliegwielsensor.  Ik verdenk de klok ervan (los contact / printbreukje) maar heb nog niet even goed kunnen kijken erna.  Andere probleem van het meelopen van de fan is opgelost na het uitwisselen van temperatuursensor.  Tevens thermostaat mee vervangen.  Dus dat is al weer in orde.

)()()sT

Een zakkende temp.meter was bij mij ook een defecte sensor. Daardoor ging de fan trouwens ook niet aan merkte ik toen.

UserID6342

#23
De temp.meter doet het gewoon perfect bij Jonathan, het gaat alleen om zijn toerenteller / soms benzinemeter die nukken heeft.  De rest werkt allemaal top !!  vandaar dat ik dus ook de klok verdenk, maar had er geen meer liggen om even te proberen.

Ewout Schalkwijk

Op mijn rit naar NL heb ik een keer tot 180km/h doorgetrokken en toen ging het lambda lampje aan. Gelijk weer terug naar de ingestelde 140 op de cruise. De motor liep gewoon perfect, dus ik raakte niet in paniek ('s-nachts om 3 uur met slapend gezin in de auto) na een kilometer of 5 a 10 ging het lichtje weer uit. verder niet harder dan 140 gereden en de hele week in NL temperaturen ruim boven de 32 graden gehad. Geen idee wat het geweest is. Ik rij een TDI overigens.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

spijky

Citaat van: Freakybaby op 30-07-2010 00:22:43
Als jij een col aan het beklimmen bent met caravan dan kan ik me slecht voorstellen dat je temperatuur daadwerkelijk te laag is..

Die was zeker niet te laag, na vertrek 's morgens 05.30u en om 21.00u col met motorstoringslampje aan +/-1000km

Volgens mij is het geen originele temp. sensor geweest die er in is gekomen, zou dat wat uitmaken?

Wie heeft er toevallig een elektrisch schema (in Vadis??), dan leg ik voor controle toch maar even een nieuw draadje naar het regelapp.


My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

razorx

Check inderdaad de bedrading en de stekers naar je temp. sensor.
De connector hoort vlak bij de temp. sensor in een klemmetje vast te liggen.

Misschien losbungelend zo nu en dan wat heets rakend?

spijky

Vandaag de bedrading nader geinspecteerd, en ook nog een goed naar de stekker gekeken. Ik vind de stekker veel te los zitten als de vergrendelingslip over het nokje valt kan ik de stekker nog een een 2-3mm verder in elkaar duwen. ???

en als ik dat zo zie denk ik dat ik te maken heb met een slechte stekker.
als ik terug ben van vakantie zal ik maar eens een originele sensor gaan halen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

haasje

Bij mij ging een poos geleden het waarschuwingslampje branden als de boel goed warm werdt (file etc). Hier bleek de sensor zelf defect te zijn en niet goed tegen de warmte te kunnen.

mevita

schommelen toerental kan ook een kapotte bougiekabel zijn,
gr mevita