Zweedse verstralers

Gestart door Kingfisher, 12-07-2010 09:45:40

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Na diverse bezoekjes aan het schone Zweedse land, loop ik steeds weer te kwijlen als ik die stoere verstralers op de Zweedse Volvo's zie zitten. En oh verrassing; nu willen wij ze ook op de V70  :eusa_drool:

Weet iemand of je deze ook in NL kan kopen of moet ik dat in Zweden doen? We gaan er volgende maand op vakantie, dus ik zou ze daar kunnen halen, als ik maar zou weten waar ik moet zoeken.

Misschien dat iemand zelfs voorbeelden (foto's) van mogelijkheden kan ophoesten? Het zou dan gaan om van die kleine verstralers waarvan je er soms 3, 4 of 5 onder de bumper ziet hangen. Dus niet die grote ronde "koekenpannen", das me iets te gortig....

Alle info is welkom, dank ook namens de echtgenote (die met het idee kwam)   :P

Redracer

Heb zelf ook al zitten kwijlen bij deze lampjes  ( maar dan wel met blauw glas!!! ) van de Verstralershop in Sneek.

Voor 175 in wit glas en voor 200 in blauw

www.verstralershop.nl   Als je even zoekt op marktplaats met trefwoorden als volvo sneek ofzo dan zie je het resultaat op verschillende volvo's gemonteerd  8)

RemkoT5

Ziet er heel stoer uit inderdaad, maarrree, mag dat wel op een personen auto, in ons door regels geregelde landje?
In zweden zie je dit heel veel op wagens van mensen die buiten (op het platte land wonen) aangezien het dan prettig is als je de welbekende eland op tijd op het bospad ziet staan. ;D

Kingfisher

Zoiets als deze bedoel ik inderdaad.

Alleen ff kijken hoe te bevstigen, ik wil niet schroeven in m'n nieuwe voorbumper......  :-\

http://link.marktplaats.nl/359901873

Bouke

Hej Kingfisher ik heb al jaren van die lampen , dat geeft echt een bak licht en ja ik heb ze in zweden gekocht bij een automaterialen zaak,prijs weet ik nie meer.

als je wil kan je ze live komen bekijken hoor ik woon in Bergambacht dat is niet onwijs ver van Woerden

Kingfisher

Yep dat zijn ze inderdaad!
Ik zal al wel dat je ze in div. varianten kan krijgen dus ik ga eens even bedenken wat de exacte wensen zijn.
Hoe heb jij ze gemonteerd? Moest je boren in je bumper of kon het ook anders?

Walter

je hebt een steun die je onder je kentekenplaat monteert, daar hangen ze dan aan. Benader Bilia eens (als je naar Göteborg gaat...), die hadden verschillende oplossingen. Geloof dat de lampjes destijds +/- 200 eu kostten.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Kingfisher

Gotenborg wordt het inderdaad ook, dus dat zou kunnen.
Zal eens raadplegen en prijzen peilen ;-)

axelvr

Citaat van: VolvoMafia op 13-07-2010 08:33:52
je hebt een steun die je onder je kentekenplaat monteert, daar hangen ze dan aan. Benader Bilia eens (als je naar Göteborg gaat...), die hadden verschillende oplossingen. Geloof dat de lampjes destijds +/- 200 eu kostten.

Bilia zit volgens mij in het hele land , dus je zou ze waarschijnlijk ook in Malmö kunnen scoren ;)

Bouke

Citaat van: Kingfisher op 13-07-2010 08:18:31
Yep dat zijn ze inderdaad!
Ik zal al wel dat je ze in div. varianten kan krijgen dus ik ga eens even bedenken wat de exacte wensen zijn.
Hoe heb jij ze gemonteerd? Moest je boren in je bumper of kon het ook anders?
Ze zitten idd met  L-vormige beugels achter je nr.plaat vast dus je ziet er niks van en ik heb er een schakelrelais bij want anders smelt je schakelaar vast.

Bouke

O ja ze zijn van Hella ;)

Kingfisher

Volgens mij heb ik dezelfde gezien bij verstralershop.nl
Prijzen zijn nagenoeg gelijk als in Zweden, alleen gooien ze er hier 55w in en daar 100w.

Ach, dat kan altijd nog. Ik ga even kijken wie er kan/wil monteren en aansluiten nog voor de vakantie, anders ga ik daarna wel verder shoppen.

verron

Kijk eens bij Biltema, dan weet je helemaal niet meer wat je moet kiezen. Alle soorten en maten, let wel goed op de watts, in Zweden wordt ook 55w verkocht. Ga voor 100w (in Ned niet toegestaan en je wordt regelmatig aangehouden  :eusa_think: want dat soort lampen kennen we hier niet)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

T5turbo

De kwaliteit van Biltema valt niet te vergelijken met bijvoorbeeld Hella.Bovendien heeft Biltema niet veel soorten beugels.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Domaso

Waren Hella's FF50 blue
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!