Aangesproken door milieupolitie ivm sleutelen op straat! (A'dam)

Gestart door CharlieFox, 12-07-2010 18:47:06

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Krijg nou wat! Vanmiddag was ik aan 't sleutelen op straat (nee, heb geen garage of carport) word ik aangesproken door 2 agenten van de milieupolitie! Of ik mijn werkzaamheden wilde staken. Ben zekerheidshalve maar heel voorzichtig met ze omgegaan (zoals Oranje gister met die Engelse scheids) want de boete zou € 300,- worden, volgens de heren.

Ik was op dat moment bezig met m'n remblokken, maar had niets "open" liggen of zo (vloeistoffen etc.). Toch hielden de heren vol dat sleutelen aan de auto op de openbare weg sowieso verboden en strafbaar is. Ik woon hier notabene al 15 jaar, sleutel even zo lang, en nog nooit gezeik gehad. Volgens de heren puur geluk.

Heb onder hun toezicht maar de boel weer gemonteerd en later de auto naar een achteraf doodlopend straatje gereden. Heb inmiddels bij het bureau het eea nagevraagd en nu blijkt in de APV een heel ander verhaal te staan. Gaat meer over lekkage van vloeistoffen en het niet nemen van adequate maatregelen om het lekken van vloeistoffen tegen te gaan op de openbare weg. Ik ga dus zo gewoon weer verder. Vrijdag op vakantie. Volgens de heren moest ik mijn auto maar naar een garage brengen ...

Zijn er meer mensen op dit forum met soortgelijke ervaringen? Of wel eens eerder van gehoord?  :eusa_liar:
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Ludo

Altijd vragen naar een wettekst in zo'n geval.
Als het werkelijk een verbod zou zijn, is het ook opgenomen in het staatsblad.
Anders zulke heren, een fijne dag verder wensen...

elmarconi

Citaat van: Ludo op 12-07-2010 18:53:58

Als het in de AVP staat, win je 't niet...

CiteerDoel
Een gemeentelijke verordening is een regeling die geldt voor iedereen binnen de gemeente, en die vaak tot doel heeft de gemeente netjes en leefbaar te houden voor iedereen.
--
Autogas Inside . . .

Scooby Doo

Citaat van: elmarconi op 12-07-2010 19:20:59
Citaat van: Ludo op 12-07-2010 18:53:58

Als het in de AVP staat, win je 't niet...

CiteerDoel
Een gemeentelijke verordening is een regeling die geldt voor iedereen binnen de gemeente, en die vaak tot doel heeft de gemeente netjes en leefbaar te houden voor iedereen.

Als de heren wensen te bekeuren, mogen ze bewijzen waar ze hun bekeuring op wensen te stoelen, en dat zal dan zwart op wit bewezen moeten worden, anders .... :eusa_hand:  Fijne dag verder!
Puppy Power!!!

wouter1220

We staan hier regelmatig te sleutelen op de straat aan 1 van de 3 volvo's...

Nog nooit meer commentaar gehad dan "wat zijn jullie aan het doen?"
Gelijk even aangeven dat je niet met vloeistoffen aan de gang bent en dan moet het geen probleem opleveren is mijn ervaring.

Ze maken zich hier drukket over het parkeerbonnetje wat je achter je voorruit hebt liggen (betaald parkeren voor de deur...)

rogerV701998

Alles moet natuurlijk netjes zijn voor de 11 van Oranje... ;D

cas

ook ooit voor angesproken, een mileudelict..... ik was mijn auto aan het wassen. maar dat gaat dan idd om vloeistoffen die dan het riool inkomen.  sleutelen mag niet op straat, maar klein onderhoud..... remmen en lampjes. lijkt mij wel hoor wil dat dan best VOOR een bureau doen om een reactie uit te lokken en de rechtzaak aan te gaan.... misselijk dat ze je daarop hebben aangesproken.... >:(
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peteRRR

Overkwam mij een jaar of 10 geleden en mocht geheel niet sleutelen aan de auto.
Tegenwoordig controleren ze allen of je met olie bezig bent en is sleutelen gewoon toe gestaan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

wouter1220

En auto wassen dan? Over vloeistoffen gesproken....

Vulk

Citaat van: wouter1220 op 12-07-2010 20:21:54
En auto wassen dan? Over vloeistoffen gesproken....

Dat is niet milieugevaarlijk, olie wel.

RRRRR_Ramon

In gemeenten met gescheiden rioolstelsels (vuil water en regenwater) is autowassen op straat eigenlijk altijd verboden. Het sopje en andere middeltjes (@ Vulk: wel degelijk schadelijk volgens mij, denk aan velgenreinigers, insectenreinigers etc.) komen meestal even verderop in een watergang, sloot of vijver terecht, dus direct in het oppervlaktewater. Tegenwoordig zijn er ook veel wijken waar irrigatie de manier is van hemelwaterafvoer. Via speciale buizen wordt het hemelwater teruggevoerd naar het grondwater in een waterdoorlatende laag in de bodem of is er zg. "open bestrating" waarbij poreuze straatstenen het water direct doorlaten in ook weer een waterdoorlatende laag in de bodem.

De milieupolitie in Amsterdam zijn echt zeikerds inderdaad, kunnen heel vervelend zijn. Ik had er nog nooit van gehoord dat sleutelen op straat niet mocht. Ben wel blij met de strook naast m'n huis.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Vulk

Velgenreinigers etc zijn ook wel aan normen onderworpen. Die komen sowieso in de riolering terecht eens ze verkocht zijn. Daar kunnen de waterzuivingersinstallaties wel weg mee. Afwasproducten en kuisproducten komen ook in de riolering terecht.
Ik heb nog niemand zijn velgen weten reinigen om daarna het water op te dweilen.

pwassink

Citaat van: Vulk op 12-07-2010 20:47:47
Velgenreinigers etc zijn ook wel aan normen onderworpen. Die komen sowieso in de riolering terecht eens ze verkocht zijn. Daar kunnen de waterzuivingersinstallaties wel weg mee. Afwasproducten en kuisproducten komen ook in de riolering terecht.
Ik heb nog niemand zijn velgen weten reinigen om daarna het water op te dweilen.

Riolering is wat anders als een gescheiden afvalwater (riool) stroom die naar de
zuivering gaat Thomas. En een hemelwaterafvoer die zoals Ramon ook al aangaf
rechtstreeks de natuur weer ingaat.of dat dan via infiltratie buizen, doorlatende
bestrating of bassins gaat is om het even.

Velgenreiniger is vaak troep, meestal zuur en juist daarop zitten ze bij bacteriologische zuivering (wat in bijna elke waterzuivering het gebruikte proces is) niet op te wachten, als de PH een flinke duikeling maakt is het gedaan met veel van hun nuttig gebruikte bacteriën.

# edit typo's
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Citaat van: Vulk op 12-07-2010 20:47:47

Ja maar juist bij een gescheiden rioolstelsel komt er gaan waterzuiveringsinstallatie aan te pas, dat water loopt zo van de straatkolk naar een oppervlaktewater of via de waterdoorlatende laag in het grondwater. In Nederland komt dit systeem heel vaak voor.

Edit: Peet was me voor  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Vulk

Ook weer waar natuurlijk. Stond'k even niet bij stil.