Even netjes voorstellen aan de rest van Volvo wolf-pack . . .

Gestart door Ourobouros, 14-07-2010 14:33:51

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Terug verdienen in 1 jaar, dan moet je minimaal 80k per jaar rijden.

met normale rijstijl is een verbruik tussen de 1 op 7,5 en 1op 8,5 te doen
veel zuiniger krijg je em niet.

Inbouw kan bij Mesman in Son op Breugel, incl carter ventilatie moet je toch met een 2700 euro
rekening houden. ( veel km is een 70 liter tank aan te bevelen)
Bougiekabels, bougies, rotor en kap vernieuwen, gas is wat gevoeliger qua ontsteking.

Kweet niet welke achter veren en schokbrekers je hebt, nivomaten op zwaardere veren zijn wel
aan te bevelen. (doorhangen)

jan piet

Geloof dat er inmiddels voldoende duidelijk gemaakt is dat we het hier graag gezellig houden, maar wat moe worden van de huidige zwerm eendagsvliegen. Ludo is imo een gewaardeerd forumlid met behoorlijke kennis en soms confronterende, maar meestal wel bij het rechte eind, opmerkingen en stellingen.

Terzake: een gasbak kan zonder trubbles maar correct onderhoud lang meegaan. Voor mij een reden om bij 416K een ander ervaringsblok met 406K in te bouwen. Het blok zelf loopt weer fantastisch (CO minder dan 0.02. Mijn auto gaat gewoon door naar de 650K en mag dan met pensioen.
Gr,JP

Vulk

Even een aanvulling. Ludo is inderdaad een wijsneus, maar zoek maar eens één post op het forum waarin hij ongelijk heeft...

Wout309t

Citaat van: Vulk op 28-07-2010 08:58:55
Even een aanvulling. Ludo is inderdaad een wijsneus, maar zoek maar eens één post op het forum waarin hij ongelijk heeft...

Nou, dat is ook wel een beetje overdreven hoor...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Vulk

UserID6342

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 21:50:40
......... zit nu eenmaal in de aard van het diertje dat ik me niets laat vertellen . . .
Zonder me ergens mee te willen bemoeien of om het vuur aan te wakkeren, maar als ik bovenstaande lees dan vraag ik me al af wat je dan hier eigenlijk doet ?  Verder is het m.i. als nieuw lid niet echt passend / slim om zo van leer te trekken tegen een zeer gewaardeerd forumlid in mijn ogen.  Dus wat mij betreft Ploink !

Claudia

Citaat van: Dirk342 op 28-07-2010 09:43:57
Zonder me ergens mee te willen bemoeien of om het vuur aan te wakkeren...

Doe dat dan ook niet joh! :P

Ludo en Ourobouros zijn al láng weer dikke vriendjes, en liggen nu vast ergens onderuit aan een vredespijp te lurken.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

The Saint

Citaat van: Claudia op 28-07-2010 09:55:20
Citaat van: Dirk342 op 28-07-2010 09:43:57
Zonder me ergens mee te willen bemoeien of om het vuur aan te wakkeren...

Doe dat dan ook niet joh! :P

Ludo en Ourobouros zijn al láng weer dikke vriendjes, en liggen nu vast ergens onderuit aan een vredespijp te lurken.

2 pijpende mannen. Ik moet het niet op mijn netvlies krijgen..  ;)

Ourobouros (G'sus wat een kl*te naam om te typen  ;)), kijk eens heel kritisch naar de redenen die je hebt voor de zoektocht naar een andere auto (en dus de wens voor verkoop van je huidige auto).
Kom je dan niet stiekem tot de conclusie dat je gewoon weer eens wat anders wilt? Je autohistorie is mooi, én lang. Je bent dus gewend om regelmatig wat anders te kopen. Ik heb diezelfde verslaving. Hoe verliefd ik in eerste instantie ook ben, na een jaar of 2 is het gewoon tijd voor de volgende liefde. Gelukkig heb ik dat met vrouwen niet zo, dat zou ik niet kunnen betalen..  ;)

Bij veel autotransacties hier op het forum beschreven, krijg ik het gevoel dat er sowieso een andere auto moet komen om een sterke behoefte te bevredigen. De rationele argumenten worden er dan geforceerd bij bedacht.

No shirt no shoes, no pinball

Ourobouros

Dirk: Wat ik hier doe? Ik dacht dat het Volvo850forum een club mensen zou zijn met de zelfde interesse, om kennis en een gezamelijke passie te delen en met respect voor wat iemand vraagt en waar iedereen gelijk is . . .  als ik zo eens teruglees is er ineens een hoop bijval van een hoop andere leden die hier lanng zitten, veel posts hebben en elkaar dus mogelijkerwijs ook kennen op het moment dat ik iemand ad rem van repliek dien als de persoon, zonder dit te onderbouwen, een lukrake k*t opmerking maakt . . .  als het zo is dat alleen mensen die zich in de "in-crowd" van dit forum hebben weten in te wurmen op een of andere manier mogen zeggen wat ze willen, is dit forum mogelijkerwijs inderdaad niet de plek waar ik me thuis voel . . . als iemand mij aanspreekt op een manier die niet ok is, mag ik daar op reageren,  ik doe dit ad rem, maar correct, hooguit met de zelfde lompheid als waarmee  ik werd aangesproken . . . zo ben ik in real life en zo ook op fora . . . en buiten dat, ik had een discussie met LUDO, waarom megen diverse andere zich daar dan in? Asl ik zijn antwoorden zo lees, is LUDO zeer wel in staat zijn eigen antwoorden te geven . . .  of hoort dit bij een ontgroenings ritueel?  . . 

Saint: Nope, het hebben van ""iets" anders is absoluut niet de reden. Ik herken wat je schrijft wel en had dit ooit vroeger wel, maar heb deze drang al lang niet meer. Ik had deze aangeschaft om er voorlopig de komende jaren in rond te crossen, maar zoals ik reeds eerder heb beschreven, ben ik door overmacht nu niet in staat mijn werkzaamheden uit te voeren en probeer nu een, naar wat ik denk, verstandige keuze te maken . . .  enn ja, heb een aardige waslijst met auto's achter de rug (en het waren er nog veeeeeeeel meer), maar dit was puur hobbyisme en had soms 2 of 3 auto's tegelijkertijd . . .  (omdat ik i.d.d. als vroeg doorhad dat dit veel goedkoper was dan vrouwen . . .  :-X ) . . . en rijd inmmidels al een slordige 25 jaar rond, dus dan heb je ook wel wat tijd gehad om wat te "verslijten" . . . 

rogerV701998

Citaat van: Ourobouros op 28-07-2010 16:47:58
Dirk: Wat ik hier doe? Ik dacht dat het Volvo850forum een club mensen zou zijn met de zelfde interesse, om kennis en een gezamelijke passie te delen en met respect voor wat iemand vraagt en waar iedereen gelijk is . . .  als ik zo eens teruglees is er ineens een hoop bijval van een hoop andere leden die hier lanng zitten, veel posts hebben en elkaar dus mogelijkerwijs ook kennen op het moment dat ik iemand ad rem van repliek dien als de persoon, zonder dit te onderbouwen, een lukrake k*t opmerking maakt . . .  als het zo is dat alleen mensen die zich in de "in-crowd" van dit forum hebben weten in te wurmen op een of andere manier mogen zeggen wat ze willen, is dit forum mogelijkerwijs inderdaad niet de plek waar ik me thuis voel . . . als iemand mij aanspreekt op een manier die niet ok is, mag ik daar op reageren,  ik doe dit ad rem, maar correct, hooguit met de zelfde lompheid als waarmee  ik werd aangesproken . . . zo ben ik in real life en zo ook op fora . . . en buiten dat, ik had een discussie met LUDO, waarom megen diverse andere zich daar dan in? Asl ik zijn antwoorden zo lees, is LUDO zeer wel in staat zijn eigen antwoorden te geven . . .  of hoort dit bij een ontgroenings ritueel?  . . 

Saint: Nope, het hebben van ""iets" anders is absoluut niet de reden. Ik herken wat je schrijft wel en had dit ooit vroeger wel, maar heb deze drang al lang niet meer. Ik had deze aangeschaft om er voorlopig de komende jaren in rond te crossen, maar zoals ik reeds eerder heb beschreven, ben ik door overmacht nu niet in staat mijn werkzaamheden uit te voeren en probeer nu een, naar wat ik denk, verstandige keuze te maken . . .  enn ja, heb een aardige waslijst met auto's achter de rug (en het waren er nog veeeeeeeel meer), maar dit was puur hobbyisme en had soms 2 of 3 auto's tegelijkertijd . . .  (omdat ik i.d.d. als vroeg doorhad dat dit veel goedkoper was dan vrouwen . . .  :-X ) . . . en rijd inmmidels al een slordige 25 jaar rond, dus dan heb je ook wel wat tijd gehad om wat te "verslijten" . . . 

Zou zo maar kunnen.

JvW

Welkom op het forum Ourobouros!  :eusa_dance:

En geloof mij maar: op het forum hebben we soms heftige discussies, maar we delen de passie voor de 850 en de S/V/C70. Vanuit die passie wordt dan ook gereageerd.  8)

De meeste mensen op het forum weten ondertussen ook dat wanneer je een Volvo 850 of S/V/C70 koopt je behoorlijk wat zaken tegenkomt waar iets aan gedaan moet worden. De kosten hiervan kunnen dan behoorlijk oplopen. Vandaar dat vaak de keuze gemaakt wordt om de eigen auto om te laten bouwen naar LPG. Dan weet je wat je hebt en wat je krijgt. Wanneer je een andere auto koopt weet je niet wat je krijgt en ben je uiteindelijk (waarschijnlijk) zelfs duurder uit. Wanneer je een financieel onzekere toekomst hebt (zoals je beschrijft), lijkt mij dat geen prettig vooruitzicht. :eusa_naughty:

Voor wat betreft kilometers: deze Volvo's kunnen heeeeel veel aan. Ik zou persoonlijk geen moeite hebben om een auto zoals jij die nu hebt om te (laten) bouwen naar G3. Ikzelf heb het laten doen bij ruim 120K. Ik zit nu op 184K en heb nog nergens last van gehad. Bij een beetje inbouwer krijg je ook nog 100K of twee jaar garantie. Ik vermoed dat dat bij 200K bij ombouw ook nog wel te regelen valt.  ;)

Wanneer je besluit om de auto om te laten bouwen wel kiezen voor een goede inbouwer! Daarmee staat of valt heel de ombouw. Dat klinkt logisch, maar je kunt beter een eind moeten rijden voor de ombouw dan kiezen voor een inbouwer in de buurt. Uit de verhalen/ervaringen van anderen komt de firma Mesman in Son erg goed naar voren. Ikzelf ben van plan om mijn installatie ook een keer door hun te laten nazien.

Ik hoop dat je inziet dat niet alleen leden met veel posts en die hier al lang zitten hun mening kenbaar durven maken. Wel lijkt het me verstandig om leden met veel posts en die al (erg) lang ervaring hebben met deze auto's met iets meer respect te behandelen. Wanneer je aangeeft dat je in real life ook zo reageert kun je ook de bal terugverwachten...

UserID6342

Het heeft niets te maken met een ontgroeningsritueel of wat dan ook, wel met de manier waarop JIJ je opstelt naar, in dit geval Ludo toe.  Andere mensen mengen zich erin omdat het een openbaar forum is.  Heel simpel.  Buiten het feit nog eens om dat Ludo een zeer grote LPG kennis heeft en je wel degelijk met goede adviezen van dienst kan zijn, is het m.i. , laten we het even simpel houden, een beetje ongepast om zo te reageren.  Actie is inderdaad reactie, dus wat Ludo deed / hoe Ludo reageerde, komt als reactie op jouw eigen ondernomen actie voort.

Ludo

Als ik zijn antwoorden zo lees, is LUDO zeer wel in staat zijn eigen antwoorden te geven . . .  

Zeker weten.

:evil:

Nu verder met het onderwerp?.

Ourobouros

JvW: Bedankt voor het advies, ik ben inmmiddels al een beetje aan het rondsnuffellen inzake de inbouw van LPi in deze. De garantie word i.d.d. een ander verhaal, sommige inobouwers willen nog wel een garantie verlenen met 200K maar met 300K word dat het "alles voor je eigen risico" verhaal . . . ondanks dat ik geloof heb in de levensduur van de Volvo (heb er al een paar versleten), doen de heren onbouwers dit uiteraard ook niet zonder reden . . .  dit is nog een snuffellen en her een der m'n oor te luisteren leggen . . .

Over de fa. Mesman uit Son heb ik her en der al wat goede berichten opgevangen.

Respect . . . Tsja, vanuit mijn sport en proffesie heb ik daar erg veel mee te maken gehad en het grappige is dat respect twee kanten op gaat, indien gegeven, komt het terug . . .  ik geloof namelijk dat ik niet de bal als eerste onbezonnen kaatste, ik reageerde enkel . .  . als daar als eerste met respect was gereageerd, was er ook met respect door mij gereageerd . . .  alles wat u mij aan doet, zal ik u twee maal terug geven . . . zo leef ik in real life ook, buig nooit het hoofd, enkel uit verdiend respect . . .maar die moet eerst verdiend worden . . .

Verder, thnx voor je info . . .  ;-)

Ourobouros

Dirk: Uit een reactie op mijn ondernomen actie??? Omdat ik gewoon en adje neerzet een daarin iets voorstel, vraag ik er dus om onder, zonder dat iemand zich even introduceert of het verhaal onderbouwt, gelijk maar een opmerking mag maken in the blind? Dus een ieder die hier iets plaatst en daar in een gewone vraag steld of voorstel doet, mag worden afgezeken als er iemand in de 1000+ berichten club daar trek in heeft . . . . ? Misschien zullen anderen dit accepteren, ik nooit . . . Hahaha