Even netjes voorstellen aan de rest van Volvo wolf-pack . . .

Gestart door Ourobouros, 14-07-2010 14:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ourobouros

LUDO: Inderdaad, genoeg gezwamd nu, we hebben allemaal ff een territoriaal plasje gedaan . . .  nu back to business . . . .

Zijn er forummers die ervaring hebben of info met het inbouwen van gas bij een hogere (weet het, in het geval van het lijstje wat ons gisteren werd gepresenteerd is 300k niets, maar toch) kilomterstand . . .  zijn er extra aandacht punten, of zaken die men vooraf kan testen/inschatten alvorens de er een keuze word gemaakt??


KIM

En met betrekking tot inbouwers:
Kijk maar eens naar het lijstje in dit topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19669.msg790041.html#msg790041

Ik heb 'm overigens in laten bouwen op 212.000 km en zit nu op 338.000 km
En ik heb er (nog) niets aan gehad.

Ludo

Er is maar 1 aandachtspunt, waar je zelf voor moet zorgen.
Dat is dat de motor in optimale staat moet zijn voor inbouw.
Vooral de ontsteking is cruciaal, een keer vervangen na 2-3 ton is geen overbodige luxe.

Persoonlijk zeg ik in jou geval, vervang de volledige ontsteking (rotor-verdeelkap-bougiekabels-bougies) + de lambdasonde.
Bougies moet je in de toekomst wellicht iets sneller vervangen als normaal, maar dat zijn de kosten niet.
Dan blijft er echt bitter weinig over, wat nog fout zou kunnen gaan.

Ourobouros

Thnx . . . Zal het advies over de ontsteking keten ter harte nemen, de verdere conditie van het blok moet ik beoordelen op een combi van het (aantoonbaar) gepleegde onderhoud door de jaren heen, mijn ervaring van de afgelopen paar maanden (gedrag/olieverbruik) . . .  voor de rest kan ik er niet echt doorheen kijken  . . . misschien nog een keer een compressie test (had ik bij de aankoop indertijd niet te tijd/mogelijkheden voor) en verders . . . a bit of luck!  ;D