Bolo stelt zich ook even voor

Gestart door Bolo, 15-07-2010 20:36:08

Vorige topic - Volgende topic

Bolo

Hallo allemaal. Ik ben Bolo en heb kort geleden een 855 t-5 aangeschaft. Mooie auto, vind ik, aubergine met creme lederen interieur en nog maar 225.000km. Rijdt nu nog op benzine, maar gaat op g3. Zijn er nog tips voor G3 en "verbleekte" zwarte delen van de bumbers. Grote groet, Bolo.

Misha

Hallo !

Tips :

Gas in een Turbomotor = Vialle LPi. +/- 2500 euro bij Mesman.
Alles wat je anders doet is prutsen bij turbo's en wordt uiteindelijk een duur drama.

Verbleekte delen: = gekookte lijnolie.
Of, de mooiere optie: in exact die kleur laten spuiten, nooit meer  onderhoud.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Bolo

Beste Misha,
Snelle reactie, betekent dat ik geen G3 moet plaatsen?
Gekookte lijnoli is alleen al leuk om te proberen, en dat "zwarte" is toch origineel?

Misha

Citaat van: Bolo op 15-07-2010 20:42:08
Beste Misha,
Snelle reactie, betekent dat ik geen G3 moet plaatsen?
Gekookte lijnoli is alleen al leuk om te proberen, en dat "zwarte" is toch origineel?

Jawel, Vialle LPi is een G3 installatie, maar niet alle G3 installties zijn Vialle LPi.

LPi is bij mijn weten de enige LPG installatie die vloeibaar LPG injecteert en is eigenlijk onderhoudsvrij en de enige installtie die Turbomotoren betrouwbaar kan voorzien.

Zwart is origineel ja. Maar je mag zelf weten of je dat mooier vind hoor  ;D

Bolo

oke thanx ga ik daarvoor, ik had gerekend op zo'n 2300,-, maar het kan wel uit, ga toch zo'n 40.000 per jaar rijden.

Misha

Citaat van: Bolo op 15-07-2010 20:50:04
oke thanx ga ik daarvoor, ik had gerekend op zo'n 2300,-, maar het kan wel uit, ga toch zo'n 40.000 per jaar rijden.
Allerbeste tip: Voordat je op lpg gaat rijden, zorg eerst - en dat is echt heel erg belangrijk- dat je auto in orde is, vooral alle ontstekingsdelen

(bobine(s), bougies, bougiekabels, verdeler en rotor). Bij elkaar ook zo'n 300 euro.

Luchtfilter, vacuumslangetjes, carterventilatie (300 euro)

Hoeft allemaal geen enge superbougies voor LPG te zijn en zo, gewoon Volvo is prima, net als bobines en kabels.

Misha

Oja, en rond elke 200.000 km hebben  de Volvo's wat ondersteldelen en keringen die eraf vallen, vervang je ze met originele delen doen ze et zo weer 200.000 km.

Als je aan de Scantech en dat soort ellende gaat zijn ze veel eerder op.

reneetje

Zeker weten dat de km stand klopt  ??? , het is toevallig toch geen Italiaantje.......... ???

T5 jes met die km stand zijn dun gezaaid , maar het kan natuurlijk wel.. :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Bolo

nee ik weet het niet zeker, maar wat ik kan opmaken uit de laatste keuringsraporten en de staat van de auto, bekleding, veren van de kofferklep, lijkt het goed mogelijk. Heb je geen tips waaraan ik dat zou kunnen herkennen?

Bolo

Ps hij was ook niet erg goedkoop: 3500,-

R o b

jrkalf

*kuch* Foto's! :D

Een van de dingen waaraan je het kan controleren natuurlijk is even bij RDW kijken wanneer de auto in Nederland op kenteken is gezet. Als dit afwijkt van de datum eerste afgifte oid, dan weet je zeker dat het een importje is.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Bouke

Hej welkom Bolo(das je bijnaam zeker :eusa_think: )

Is T-5 een 2.0l of een 2.3l ,dan weet je gelijk of het een italiaantje is of niet ;) en ja we houden van FOTO'S ;D dus kom maar op :eusa_whistle:

maruska

die lijnolie werkt prima goed voor de zwarte delen.. en als je zekerheid wilt, dan zijn er ook mogelijkheden om je kilometerstand uit te lezen via je auto management system
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70geRwin

welkom, auto klinkt goed.
ff de KM stand uit de computer uitlezen met de pinnetjes is zo gedaan  ;)