Hoe snel rijden op reis zonder de wagen stuk te rijden.

Gestart door Illya89, 15-07-2010 23:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Ik zou me niet zo zorgen maken voor de tijd dat je rijd; eerder de tijd dat je stilstaat:

1. Ik zou de koelvloeistof in de gaten houden en een liter gedestilleerd water voor de zekerheid in de achterbak. Heb je een keer dorst in de file dan breek je die fles aan;-)

2. De bandenspanning achter wat verhogen (staat in het tankdopklepje). Misschien voor ook wel een pietsie.

3. Heb je airco en die korter dan een half jaar geleden laten bijvullen? Anders ff een snel servicebeurtje bij www.aircohelper.nl ?

4. Nivomats monteren als je toch blijft twijfelen;-)

Fijne reis en gewoon genieten!

rogerV701998

Citaat van: Lampje op 16-07-2010 10:12:56
Ik zou me niet zo zorgen maken voor de tijd dat je rijd; eerder de tijd dat je stilstaat:

1. Ik zou de koelvloeistof in de gaten houden en een liter gedestilleerd water koelvloeistof voor de zekerheid in de achterbak.

2. De bandenspanning achter wat verhogen (staat in het tankdopklepje). Misschien voor ook wel een pietsie.

3. Heb je airco en die korter dan een half jaar geleden laten bijvullen? Anders ff een snel servicebeurtje bij www.aircohelper.nl ?

Mooi, dan ben ik er helemaal klaar voor. ;D

Douwe

Citaat van: rogerV701998 op 16-07-2010 10:20:09

1. Ik zou de koelvloeistof in de gaten houden en een liter gedestilleerd water koelvloeistof voor de zekerheid in de achterbak.

Maar koelvloeistof kun je niet drinken als je in de file staat.

En houd voldoende afstand van alle andere medeweggebruikers en andere harde objecten op en langs de weg(bomen , lantaarnpalen, verkeersborden, groot wild, vliegtuigen etc,etc,etc).  :eusa_whistle:
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

rogerV701998

Citaat van: Douwe op 16-07-2010 10:31:47
Citaat van: rogerV701998 op 16-07-2010 10:20:09

Maar koelvloeistof kun je niet drinken als je in de file staat.

En houd voldoende afstand van alle andere medeweggebruikers en andere harde objecten op en langs de weg(bomen , lantaarnpalen, verkeersborden, groot wild, vliegtuigen etc,etc,etc).  :eusa_whistle:

Goed lezen is ook een kunst... ;D

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Lampje

Als je over zuid-duitsland rijdt dat is het daar wel degelijk toegestaan om koelvloeistof te drinken, zij het gemengd met goedkope lokale witte wijn ;D

V70 classic

Citaat van: Lampje op 16-07-2010 11:30:21
Als je over zuid-duitsland rijdt dat is het daar wel degelijk toegestaan om koelvloeistof te drinken, zij het gemengd met goedkope lokale witte wijn ;D

Ik gooi gewoon een liter of 10 water achterin.
Ingeval van nood kan dat of in de motor en je kunt het drinken.

grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hathü

Ik zou zo snel als maar kan rijden, ben je eerder op je bestemming, en is er minder tijd voor zaken om stuk te gaan.  ;D Geintje.
Als de auto in goede onderhoudstaat is ga je je toch geen zorgen maken over dat je hem onderweg stuk rijd. 8)

Freakybaby

Gewoon planken met dat hok.. Klinkt ie des te mooier als je na 2,5 uur weer moet tanken  8)

Mag geen enkel probleem zijn als je auto goed onderhouden is.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Viper850

Inderdaad gewoon vloeistoffen op peil en banden op spanning voor vertrek. Daarna gaan met die banaan!! Wat je onderweg in de gaten moet houden; temperatuurmeter en de flitsbollah!

peteRRR

Tevens ook een uitstekende gelegenheid om een reiniger van Forte in de benzinetank te gooien  ;)

Fijne vakantie.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

rogerV701998

Citaat van: Lampje op 16-07-2010 11:30:21

;D

robbie409

De betonplaten in Duitsland maken het harde rijden wel minder comfortabel als je iets strakker afgeveerd bent:

aardigebas

+/- 1:3 -->  80 liter = iedere 240 km tanken!
Wedden dat ik dan met 120 km/pu eerder op de bestemming ben  ;D

Maar geeft wel een kick geef ik toe...............200 over de autobahn en 1x slapende vrouw naast me en 2 ukkies op de achterbank en als ze wakker worden..........................zijn we er nu al!

robbie409

60 liter LPG en 80 liter benzine.

Ik was in 4 uur in Bazel.