klotsend water??????

Gestart door bendi, 09-03-2006 13:28:05

Vorige topic - Volgende topic

bendi

Heb gisteren gepost dat waarschijnlijk mijn condensafvoerbak vol zat. De aanwijzingen van een forumlid gevolgd, slangetje van de bak losgetrokken en geprobeert schoon te maken. Komt geen water uit. Zie wel als je de kap onder het handschoenenkastje weghaald de zwarte kachelmotor zitten. Deze zit ook op een witte bak van plastic. Staat die in verbinding met de condenswaterbak?
Uit dit gedeelte, bij het motortje druppelt wel water.
Heb de indruk dat het gewoon regenwater is, moest namelijk de afvoerslang van het regenwater aan de pass. kant ontstoppen.

Als ik een bocht neem hoor ik het water van links naar rechts klotsen.
Hoe krijg ik het water uit dit gedeelte??? Motortje eruit of zijn er andere opties?

@®-

Dit staat in verbinding met dat slangetje.

Ook moet je de afvoerslangen bij je schutboard doorprikken (links en recht) omdat het water bij jouw via je parafaan je kachelmotor in loopt en dit hoort via de grote slangen afgevoerd te worden.

bendi

De slangen bij het schutboard? heb er aan de passagierskant 1 schoongemaakt daar hangt er meteen 1 naast die schoon lijkt.
Aan de bestuurderskant heb ik er 1 gevonden, ter hoogte van het zekeringenkastje.
Heb ik er dan 1 gemist?
Misschien stomme vraag maar wat is parafaan??

@®-

Citaat van: bendi op 09-03-2006 13:47:16
De slangen bij het schutboard? heb er aan de passagierskant 1 schoongemaakt daar hangt er meteen 1 naast die schoon lijkt.
Aan de bestuurderskant heb ik er 1 gevonden, ter hoogte van het zekeringenkastje.
Heb ik er dan 1 gemist?
Misschien stomme vraag maar wat is parafaan??

Je moet de slangen hebben die ongeveer een centimeter of 3 á 4 dik zijn, die moet je met een flexibel iets dooprikken want als je denk dat ie opene is zit ie vaak voor het water nog dicht dus ook in de slangen knippen en dan zal er een hele hoop bagger uit komen.

Je parafaan is het kunstof gedeelte onder je ruitenwissers, waar ook je zekeringkast in zit.

bendi

Ja dat gebeurde ook, veel bagger. Maar het probleem is nu het water in die bak bij de kachelmotor. Hoe krijg je dat er uit. Lukt ook niet via aftapslangetje condensafvoer.

@®-

Dan zal je denk ik toch de kachelmotor eruit moeten halen.

bendi

Hm jammer, dacht dat het een makkie zou zijn. Zag gelukkig wel op het forum hoe dat moet.

@®-

Maar als je het slangetje onder het dashborad los trekt stroomt er dan geen water je auto in?

Want dan moet je het probleem toch eigenlijk daar oplossen want je kan je kachel motor er wel uit gaan halen maar als het dan weer volloopt kan je weer overnieuw beginnen.

elianmars

Citaat van: bendi op 09-03-2006 13:28:05
Deze zit ook op een witte bak van plastic. Staat die in verbinding met de condenswaterbak?
Uit dit gedeelte, bij het motortje druppelt wel water.

Het water wat in je kachelhuis terecht komt, moet er via het laagste punt, dus de condenswaterebak uit kunnen lopen.
Zit de verstopping niet iets verder? Heb je geprobeerd met een dun stokje o.i.d. een beetje in het gat te rommelen?
Bij mij zat er echt veel zooi in.

bendi

Ja heb daar in dat gat van de opvangbak zitten wroeten met een grote paperclip. Komt geen troep uit en geen water. Het kan best zijn dat er geen verstopping zit en dat al het water er nu uit is. Het motortje is wel vochtig geweest dus het lijkt me verstandig om hem er toch even uit te halen dan kan ik meteen zien of er nog water achter staat.
Had gisteren de slang die het water dat op de parafaan ligt wel schoongemaakt. De slang die het water in de bak onder de parafaan opvangt niet. Daar zat de verstopping bovenin. Er kwam zeker 1 a 1,5 liter water uit. Zal weer eens rijden, kijken of het nog klotst. Heb zo het vermoeden dat ik het water in de bak onder de parafaan hoorde. Heb nu even geen tijd maar maandagavond gaat alles even open. Zal de afloop melden.

KIM

Heb het bij mij gedaan toen ik de kachelmotor in de bocht hoorde ratelen.
Er kwam meer dan 1 liter water uit de opvangbak onder de middenconsole. Als er niks uit komt heb je wel een heel ernstige vertopping

bendi

Heb van de week de kachelmotor er uitgehaald. Zat wel een halve dennenboom in en rond het motortje maar geen water meer. Het condenswater loopt dus wel goed weg. Daar zat blijkbaar geen verstopping. Verstopping zat in de afvoer van de parafaan.
Motortje schoongeblazen met hoge druk en wat gesmeerd. Weer teruggezet en blaast nu wel weer goed maar blijft geluiden maken.
Denk dat ik er maar een nieuwe in ga zetten. Volgens mij is het asje waar het schoepenrad op zit niet helemaal meer in balans. Ouderdom?

PetersP

Bij mij blijft de verstopping aanwezig. Ik heb 'm al met de luchtslang doorgeblazen maar bij hevige regenval klotst het water weer van links-rechts. Kan de onderzijde van de afvoer gewoon gedemonteerd worden? En dan bedoel ik niet alleen het slangetje.