ABS lampje brandt

Gestart door Berserker, 12-07-2010 15:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: haasje op 13-07-2010 23:38:47
ik heb bij mijn auto (een my 95 met obd1 dus) na een reset, ongeacht van welke melding, altijd na de eerste keer starten dat mijn abs en tracs lampjes blijven branden. Pas met de 2de keer starten gaan ze uit (wel tussendoor gereden uiteraard)

Frappant.
Zoals Thuur dus zegt, geen harde waarheid.
Bij mij gaan de lampjes altijd uit nadat 30-40/u is bereikt, ook MY95.
Vanwaar die verschillen?.

thuur

Citaat van: haasje op 13-07-2010 23:38:47
ik heb bij mijn auto (een my 95 met obd1 dus) na een reset, ongeacht van welke melding, altijd na de eerste keer starten dat mijn abs en tracs lampjes blijven branden. Pas met de 2de keer starten gaan ze uit (wel tussendoor gereden uiteraard)

Bij de 2e keer starten gaan ze sneller uit inderdaad. Dat is (zo beredeneer ik) omdat er de laatste keer geen ernstige fout is opgeslagen cq. gereset. Maar de eerste keer moeten ze ook uitgaan, uiterlijk na het bereiken van 40 km/u.


Gr :D

haasje

Verschil tussen wel/geen tracs? Ik heb wel ooit 25 km gereden met brandende lampjes, na de volgende start waren ze pas uit. Maar daar ging het hier niet om :D

thuur

Citaat van: haasje op 14-07-2010 00:11:13
Verschil tussen wel/geen tracs? Ik heb wel ooit 25 km gereden met brandende lampjes, na de volgende start waren ze pas uit. Maar daar ging het hier niet om :D

Defect contactslot?


Gr ;D

haasje

nee, die heb ik 2 jaar geleden al moeten vervangen. Bovendien waren de kilometers in het donker, denk dat ik wel gemerkt had als mijn lampen het ook niet deden.

Berserker

maar goed, nu is mijn abs lamp niet meer aangegaan, betekend dat nu dat mijn OBD-I is reset of dat mijn ABS nu naar behoren werkt? (ik heb nog nix geen dingen of sensors vervangen)

Ludo

Zolang de melding niet terugkomt, of het lampje niet gaan branden, lekker doorrijden...  :D