Hella relais, waar te koop?

Gestart door Joris_Scholte, 18-07-2010 13:44:30

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Voor de 460 van Eline ben ik op zoek naar twee nieuwe relais van Hella, ik heb het vermoeden dat deze de reden zijn dat in haar auto de airco niet meer koelt. De Heltamill is gecontroleerd en bijgevuld, waarna hij het goed deed, maar bij de volgende keer aanzetten sloeg hij niet aan. De ZZP-er die m heeft gevuld heeft gezegd dat het niet aan zijn werk kon liggen (tuurlijk niet joh, en betaald was hij toch al), maar dat hij met alle plezier de relais wilde controleren en vervangen, wat overigens niet in binnen de garantie viel.
Nu zitten er twee dezelfde Hella relais bij de 460 op het airco systeem, met de volgende code: 4RA 003 510-11. Beide zijn 12v 30A. Iemeand enig idee bij wat voor een soort winkels ik deze kan kopen, op internet kan ik de bewuste relais niet vinden. Alvast bedankt!

Racingbrick

Als het standaard Hella's zijn, gewoon te  bestellen bij de automaterialen boer.

Als je ooit achter de asbak gekeken hebt van een 700/900 serie zie je een heel bataljon relais, zelfs ook Hella relais, velen daarvan zijn  niet te bestellen omdat het geen standaard relais zijn.

Joris_Scholte

Okee, bedankt! Denk niet dat het speciale Volvo-relais zijn, Eline heeft een 460 met een Heltamill, welek volgens mij door de vorige eigenaar achteraf is laten inbouwen. Ga t morgen meteen proberen bij de plaatselijke automaterialenhandel.

BOV

Citaat van: Joris_Scholte op 18-07-2010 13:44:30
Voor de 460 van Eline ben ik op zoek naar twee nieuwe relais van Hella, ik heb het vermoeden dat deze de reden zijn dat in haar auto de airco niet meer koelt. De Heltamill is gecontroleerd en bijgevuld, waarna hij het goed deed, maar bij de volgende keer aanzetten sloeg hij niet aan. De ZZP-er die m heeft gevuld heeft gezegd dat het niet aan zijn werk kon liggen (tuurlijk niet joh, en betaald was hij toch al), maar dat hij met alle plezier de relais wilde controleren en vervangen, wat overigens niet in binnen de garantie viel.
Nu zitten er twee dezelfde Hella relais bij de 460 op het airco systeem, met de volgende code: 4RA 003 510-11. Beide zijn 12v 30A. Iemeand enig idee bij wat voor een soort winkels ik deze kan kopen, op internet kan ik de bewuste relais niet vinden. Alvast bedankt!

Zal morgen zelf ook even kijken (werk ook bij een automaterialenzaak)
I take pictures and build stuff...

elmarconi

De Heltamill is gecontroleerd en bijgevuld

Citaat van: Joris_Scholte op 18-07-2010 14:09:07
Eline heeft een 460 met een Heltamill...

Hebben we het over Deltamil ??
--
Autogas Inside . . .

RRRRR_Ramon

Citaat van: elmarconi op 18-07-2010 22:20:37
De Heltamill is gecontroleerd en bijgevuld

Citaat van: Joris_Scholte op 18-07-2010 14:09:07
Eline heeft een 460 met een Heltamill...

Hebben we het over Deltamil ??

Das een kruising tussen een Hella en een Deltamill  ;D

Ik zou even langs een Volvo sloper, wellicht dat er 440's staan met airco.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

haasje

Het is vermoedelijk hetzelfde relais als de "J" relais uit onze auto's, maar controleer even hoeveel aansluitpennen het relais heeft (4,5 of 6) en bij de 5 of 6 pins uitvoeringen welke functie de pinnen hebben (maak, verbreek, dubbel maak)

Joris_Scholte

Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-07-2010 22:29:37
...

Heb van de week niet de tijd om overdag even langs Boy Geenacker te gaan, bovendien met de Vierdaagseweek is Nijmegen niet zo bereikbaar. Koop ze net zo lief nieuw, ze schijnen niet zo duur te zijn.

Joris_Scholte

Citaat van: BOV op 18-07-2010 22:13:09
...
Zal morgen zelf ook even kijken (werk ook bij een automaterialenzaak)
Zou fijn zijn, bedankt! Nog iets kunnen vinden?

UserID6342

Citaat van: Joris_Scholte op 19-07-2010 21:42:06
...

Heb van de week niet de tijd om overdag even langs Boy Geenacker te gaan, bovendien met de Vierdaagseweek is Nijmegen niet zo bereikbaar. Koop ze net zo lief nieuw, ze schijnen niet zo duur te zijn.
Boy heeft ook niets van een 4 serie meer staan / liggen.  is allemaal al te oud voor hem.

haasje

Misschien dat ik nog wel wat heb liggen, zal straks eens een poging wagen.

Joris_Scholte

Citaat van: Dirk342 op 19-07-2010 22:19:54
Citaat van: Joris_Scholte op 19-07-2010 21:42:06
...
Boy heeft ook niets van een 4 serie meer staan / liggen.  is allemaal al te oud voor hem.
Dacht ik ook al, en het laatste wat hij had is met de brand natuurlijk verdwenen.

Joris_Scholte

Citaat van: haasje op 19-07-2010 22:21:21
Misschien dat ik nog wel wat heb liggen, zal straks eens een poging wagen.
Zou fijn zijn, bedankt!

haasje

Oeps, vergeten. Dus heb ik nu direct even gekeken, het nummer uit je eerste bericht heb ik niet liggen, heb nog wel een lampcontrolerelais en een lampen aan waarschuwingsrelais liggen. Als je de mogelijkheid hebt om er een aantal foto's van te maken, kan ik je misschien wel verder helpen. graag een foto van de onderkant (aansluitpinnen) en indien aanwezig het schema wat vaak op het relais staat.

Joris_Scholte

Zal eens kijken of me dat gaat lukken vanavond. Stuur je de fot's wel per mail, heb geen webspace om ze op te zetten voor postings op dit forum. Bedankt!