Van verlagingsveren terug naar orgineel voor T-5R

Gestart door capri, 18-07-2010 21:14:07

Vorige topic - Volgende topic

capri

Zit er over na te denken om de verlagingsveren weer om te wisselen met orgineel.
Aangezien de orginele veren meer dan 300.000 km eronder hebben gezeten wil ik deze graag nieuw aanschafen.
Lijkt mooi verlaagt maar is mij gewoon te hard vooral als de bandenspaning omhooggaat met dit warme weer.

Zijn deze veren gewoon te verkrijgen in de handel voor een T-5R aangezien de auto standaard al twee cm lager is.

Iemand nog een foto van een orgineel T-5R zonder verlagingsveren 

:)

maartendeb

Volgens mij verkoopt Hunterparts ze. €90,- euro voor een setje.

-D©©©L-

Ik zou er gewoon een setje nieuwe volvo veren onder zetten, zo duur zijn die nou ook weer niet.
Op basis van de onderstelcode is wel na te zoeken wat er onder hoort.
Met welke bandenspanning rij je nu rond (koud).

capri

Citaat van: -D©©©L- op 18-07-2010 21:20:26
Ik zou er gewoon een setje nieuwe volvo veren onder zetten, zo duur zijn die nou ook weer niet.
Op basis van de onderstelcode is wel na te zoeken wat er onder hoort.
Met welke bandenspanning rij je nu rond (koud).

Rij met 2.6 bar koud maar dit loop al snel op naar 2.8 - 2.9 en dan stuiter je over de weg.
Heb ook geen zin om elke dag de spanning aan te gaan passen aan het weer.
2.3 bar stuurt zwaar en voelt slap aan.

RRRRR_Ramon

Op 2.5 bar zetten met stikstof. De stikstof zorgt ervoor dat de bandenspanning niet zo oploopt bij opwarming. Aanmerkelijk goedkoper dan nieuwe veren en het proberen zeker waard.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

capri

Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-07-2010 21:30:48
Op 2.5 bar zetten met stikstof. De stikstof zorgt ervoor dat de bandenspanning niet zo oploopt bij opwarming. Aanmerkelijk goedkoper dan nieuwe veren en het proberen zeker waard.

Ga ik morgen proberen, of mijn werk hebben wij stikstof  [ caravan bedrijf ]
Ballanceren na leeglopen van de banden nodig.  ???

-D©©©L-

Stikstof in een autoband onttrekt zich aan de natuurkundige wetten ?

Citaat van: uva.nl]Als we kijken naar het volume van gassen, zien we een paradoxale situatie:
Fysisch gezien hebben gasvormige stoffen wel als karakteristiek voor de stof de massa per
volume-eenheid (bij gelijke temperatuur en druk) en de eigenschappen die daarmee direct
samenhangen zoals de snelheid van het geluid in dat gas. Maar de uitzettingscoëfficient en de
elasticiteit zijn voor alle gassen gelijk
; dit is een andere formulering van de wet van Boyle-Gay
Lussac.

Rijns_t5r

jij bent echt wispelturig geloof ik capri,ik begrijp er niks meer van  ??? ??? eerst bied je de t5r aan in onderdelen,dan weer gewoon te koop als 1 geheel,en nu ga je weer aan het verenpakket werken en andere remmerij eronder zetten,ik begrijp er niks meer van.
ben jij tegen een boom gelopen ofzo

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

RRRRR_Ramon

Citaat van: -D©©©L- op 18-07-2010 22:09:03

Stikstof in een autoband onttrekt zich aan de natuurkundige wetten ?

Citaat van: uva.nl]Als we kijken naar het volume van gassen, zien we een paradoxale situatie:
Fysisch gezien hebben gasvormige stoffen wel als karakteristiek voor de stof de massa per
volume-eenheid (bij gelijke temperatuur en druk) en de eigenschappen die daarmee direct
samenhangen zoals de snelheid van het geluid in dat gas. Maar de uitzettingscoëfficient en de
elasticiteit zijn voor alle gassen gelijk
; dit is een andere formulering van de wet van Boyle-Gay
Lussac.

Zet stikstof niet pas uit bij een hogere temperatuur dan lucht?  :eusa_think:

Het zou kunnen wat je zegt hoor, ik twijfel niet aan de wetten van een Gay...  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

capri

Citaat van: Rijns_t5r op 18-07-2010 22:42:18
jij bent echt wispelturig geloof ik capri,ik begrijp er niks meer van  ??? ??? eerst bied je de t5r aan in onderdelen,dan weer gewoon te koop als 1 geheel,en nu ga je weer aan het verenpakket werken en andere remmerij eronder zetten,ik begrijp er niks meer van.
ben jij tegen een boom gelopen ofzo

robert

Remmen had ik drie week geleden al besteld, de orginele kromme volvo schijven mogen terug naar de de dealer.
Wil jij met slechte remmen rondrijden ik niet dus.
De auto blijft gewoon te koop staan, niks nieuws kun je overal uit opmaken, beter lezen dus

Als door middel van stikstof de bandenspanning niet oploopt richting 3 bar komen er geen andere veren onder.

Ik hoop dat je tevreden bent met dit antwoord.    :P :P

UserID6342

Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen / mededelen;  Het enigste wat hiervan klopt is dat het idd waar is dat je bij normale tankstations, het bandenopblaasapparaat een eindje van het tankstation verwijdert is en er hierdoor vocht in de toevoerleiding kan zitten door het condens. 

Bij een goed tankstation zal in de kast (van het vulapparaat) dan ook een vochtafscheider aanwezig zijn.  Deze worden eigenlijk altijd standaard mee geplaatst.  Juist nu komt het verhaaltje onderhoud weer om de hoek kijken, want bij 80 zo niet 90% van de tankstations word dit filter nooit leeggemaakt, lees gereinigd.

Kortom je blaast dus vrolijk vocht mee in je banden.  Nu zijn deze hoeveelheden voor de normale auto's die op de weg zitten allemaal niet zo schokkend maar in de racerij kan dit dus voor hele grote problemen zorgen.

Moraal; zoek dus een tankstation ofzo op waarvan je weet dat het onderhoud aan die kasten in orde is, of ga bij de lokale garage om de hoek even je banden oppompen, scheelt al aanzienlijk.  Ander idee is dus om dit te laten doen bij Kwikshit / Euromaster ofzo.  Bij de Kwikfit weet ik dat de scheidingsfilters altijd jaarlijks door het hoofdkantoor worden vervangen.  Je gewone autobandjes opblazen met stikstof is pure onzin en gewoon een geldklopperijtje.

capri

Als de bandenspanning minder snel oploopt door stikstof ben ik tevreden.
Zit er al in. ;D ;D ;D ;D

capri

Citaat van: capri op 19-07-2010 07:56:43
Als de bandenspanning minder snel oploopt door stikstof ben ik tevreden.
Zit er al in. ;D ;D ;D ;D

Helaas van 2.6 naar 2.95 bar met stikstof.  :( :( :(

arjenT5R

gek he zit al zo'n 80% stikstof in je band als je er alleen lucht in doet
en aangezien ze je banden niet vacumeren voor ze er stikstof in drukken is het nooit 100% stikstof
zeker voor straat gebruik een mooi lul verhaaltje  ;D
::)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!