Foutcode 1-2-6 ECC

Gestart door Adri, 23-02-2004 20:25:23

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Ik heb de foutcode 1-2-6 in het ecc systeem. Dit betekent dat de sensor bij de handgreep aan de passagierszijde niet helemaal fris is (shortend to 12v or open circuit).

Sensor vervangen lijkt me het beste, maar hoe krijg ik 'm eruit? Ik geloof dat ik naast de sensor een schroefje zie zitten, is dit het enige bevestigingspunt?

Ik had overigens eerst code 4-1-7, maar na reinigen al snel 1-2-6.

ed

Even de hemelbekleding losmaken. Je kunt dan dan sensor demonteren. Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij is het een Torx.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Adri

Ik begrijp dat wanneer de dakbekleding verwijderd is ik goed bij de sensor kan.... maar hoe krijg ik dan die dakbekleding zonder schade eruit?

Adri

Heb de sensor eruit gehaald. Ik zag dat een van de spiraaltjes stuk was. Nieuwe sensor kost 65 euro excl, dus ik heb de schroevendraaier erop gezet en het ding open gemaakt. Soldeerbout erop en ja hoor, gelukt. Werkt weer als vanouds.

RHF

Hebben jullie zelf de storing uitgelezen?
Is de bekleding netjes terug te plaatsen?
My first 850, what's next...

Jeroentjuh

Meestal is ff schoonblazen genoeg, zitten vaak vol met stof....

denkweb

altijd fijn als het goedkoper kan als vervangen ;-)

Adri

Heb zelf de storingscodes uitgelezen. Dit kan alleen bij de wat oudere modellen geloof ik, dat kun je wel vinden met de zoek-functie.
Om de sensor eruit te krijgen moet je wel wat grof te werk gaan als je niet de hele dakbekleding los wilt halen. Het lukt net als je alleen de handgreep verwijderd en voorzichtig werkt.

Maar als je de sensor alleen schoon hoeft te maken dan is blazen en evt voorzichtig met een kwastje vegen voldoende. hiervoor hoef je slechts het plastic dopje los te maken.