Deur controle lampje C70?

Gestart door wouter1220, 19-07-2010 18:03:06

Vorige topic - Volgende topic

wouter1220

Vandaag reed ik vrolijk naar huis in mn C70 en zag dat mn interieur lampjes aan stonden....

Vanzelfsprekend dacht ik dat ik de lampjes "aan" het laten staan, maar de lampjes
stonden gewoon op "automatisch" (aan wanneer er een deur open is).

Raar, want  ik zag geen "deur open" lampje branden. Mijn eigen deur voor de zekerheid
even opnieuw dicht gedaan (stond in de file...). Voila - lampjes uit.

Nu mijn vraag (omdat ik geen boekjes bij mn C70 heb):
Heeft de C70 standaard geen lampje wat je waarschuwd als er een deur open staat?

)()()sT

Nee volgens mij niet.
De V70 heeft dat wel als de achterklep niet dicht is. Toen ik zat te modderen met het afstellen van de slotvanger ging mijn klep wel eens maar "half" in het slot; dan brandde dat lampje.

Misschien zat gewoon je deur dus niet goed dicht?

wouter1220

Ik denk dat ik daarvan uit moet gaan ja...

Raar dat er geen lampje voor zit?

jeroen74

Zit er toch ook? Meerdere zelfs ;)

wouter1220

Als je de interieur verlichting bedoeld heb je gelijk ja ;)

verburgh

De C heeft een kwaal met de deursloten duur grapje  :-X

wouter1220

Wil ik dat weten???  :eusa_think:

Hoe bedoel je "kwaal"?
Kan nou niet 123 zeggen dat de deur niet meer op slot wil of niet goed dicht gaat.....

verburgh

Citaat van: wouter1220 op 19-07-2010 23:11:28
Wil ik dat weten???  :eusa_think:

Hoe bedoel je "kwaal"?
Kan nou niet 123 zeggen dat de deur niet meer op slot wil of niet goed dicht gaat.....
Dat bedoel ik niet  ;D als jij de deur dicht doet en je doet hem op slot wil het wel eens voorkomen dat de binnenverlichting blijft branden.

wouter1220

Wil je me niet zo laten schrikken ;)

Gelukkig ben ik dit euvel nog niet tegen gekomen,
Fingers crossed...

Heb jij daar ervaring mee? Ik neem aan dat het een simpel relais is...

verburgh

Citaat van: wouter1220 op 19-07-2010 23:16:45
Wil je me niet zo laten schrikken ;)

Gelukkig ben ik dit euvel nog niet tegen gekomen,
Fingers crossed...

Heb jij daar ervaring mee? Ik neem aan dat het een simpel relais is...
Een vriend van mij heeft het gehad met zijn C,Was een heel duur grapje prijs weet ik niet meer.

wouter1220

Hmm was niet van plan om erachter te komen maar iig bedankt voor de tip mocht t me ooit overkomen ;)

JvW

Het is volgens mij niet alleen een C-kwaaltje, maar een V/S/C-kwaaltje.

Ik heb er namelijk met mijn V70 ook "last" van. Het ligt aan de microswitches in de portieren en de achterklep. Die verslijten en daardoor blijven de lampjes soms branden. Het portier is dus wel goed dicht. Het helpt meestal om het portier iets harder dicht te doen.

Wanneer je er definitief vanaf wilt zijn moet je even zoeken op het forum onder "microswitch". Dan kun je zien hoe e.e.a. gefixed kan worden. Vervangen van de microswitches kan ook maar is zoals al is gezegd een erg dure optie.

thuur

Citaat van: JvW op 20-07-2010 09:41:33

Ik heb er namelijk met mijn V70 ook "last" van. Het ligt aan de microswitches in de portieren en de achterklep. Die verslijten en daardoor blijven de lampjes soms branden. Het portier is dus wel goed dicht. Het helpt meestal om het portier iets harder dicht te doen.

Wanneer je er definitief vanaf wilt zijn moet je even zoeken op het forum onder "microswitch". Dan kun je zien hoe e.e.a. gefixed kan worden. Vervangen van de microswitches kan ook maar is zoals al is gezegd een erg dure optie.

En de 850.

Het vervangen van de microswitch is juist heel erg goedkoop :D

Gr 8)

JvW

Citaat van: thuur op 20-07-2010 11:13:53
Citaat van: JvW op 20-07-2010 09:41:33

En de 850.

Het vervangen van de microswitch is juist heel erg goedkoop :D

Gr 8)

Sorry, sorry, sorry. Vergeet ik helemaal de 850.

Is het vervangen goedkoop? Hoeveel kost dat dan per switch?

haasje

Voor de 850 kosten ze ongeveer €3-€4 p/st, ik weet niet welke er in de x70 zitten, kan dus geen prijzen geven.