Nivomat vs Intrax

Gestart door Sven850, 20-07-2010 19:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Binnenkort  met vakantie zit ik met 4 man in mijn 850. Heb nu intrax -40mm veren met standaard schokbrekers en de auto ligt vrij laag mede door een gastank en sub (vrij beschaafd). Pas even een testje gedaan met 2 vrienden achterin en toen lag hij wel erg laag achter, het liep niet aan maar het scheelt naar de zijkant van het zijscherm ongeveer een halve centimeter en naar boven een cm of 5-6. Zou ik met nivomat dempers en veren beter uit komen of zou dat zonde van het geld zijn? Ik heb hier namelijk al meerdere keren gelezen dat mensen om bovenstaande reden juist de nivomats eronder vandaan halen. Vind het niet erg om geld eraan uit te geven maar als het geen verschil maakt hou ik het liever in mijn zak ;).
XC40 T4 Recharge

-D©©©L-

Citaat van: Sven850 op 20-07-2010 19:09:33
Binnenkort  met vakantie zit ik met 4 man in mijn 850. Heb nu intrax -40mm veren met standaard schokbrekers en de auto ligt vrij laag mede door een gastank en sub (vrij beschaafd). Pas even een testje gedaan met 2 vrienden achterin en toen lag hij wel erg laag achter, het liep niet aan maar het scheelt naar de zijkant van het zijscherm ongeveer een halve centimeter en naar boven een cm of 5-6. Zou ik met nivomat dempers en veren beter uit komen of zou dat zonde van het geld zijn? Ik heb hier namelijk al meerdere keren gelezen dat mensen om bovenstaande reden juist de nivomats eronder vandaan halen. Vind het niet erg om geld eraan uit te geven maar als het geen verschil maakt hou ik het liever in mijn zak ;).

Welke bovenstaande reden ?

Sven850

Citaat van: -D©©©L- op 20-07-2010 19:14:35

Extreem laag liggen
XC40 T4 Recharge

-D©©©L-

Citaat van: Sven850 op 20-07-2010 19:21:03
Citaat van: -D©©©L- op 20-07-2010 19:14:35

Extreem laag liggen

Een 850 met nivomats gaat alleen onderuit door matige nivomats icm wat gewicht of door heel lang stilstaan.

)()()sT

Een nivomat houdt juist je auto recht met belading tijdens het rijden.
Inderdaad, na een nachtje willen ze wel gaan zakken, maar als je eventjes rijdt komt de boel weer omhoog.
Toen ik vorig jaar de caravan aankoppelde verdwenen de banden ook in de kasten, maar na een paar 100 meter stond ie weer recht.

Dus: waarom zouden nivomats weggegooid geld zijn?

KIM

Ik heb gemerkt dat ze wel inzakken als je de vloertegels voor de keukenvloer mee gaat nemen  ;D

)()()sT

Bij mij zakt ie al na een nachtje staan.

Gelukkig heb ik sinds vorige week een setje reserve  :D

sjarrel2

Citaat van: )()()sT op 21-07-2010 10:48:31
Bij mij zakt ie al na een nachtje staan.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/DSC00274.jpg

Gelukkig heb ik sinds vorige week een setje reserve  :D

Tijd voor een vochtvretertje.... :eusa_whistle: :eusa_whistle:

innocenti

Je kan ook Monroe ride levelers monteren. Kan je de verlagingsveren behouden.

Deze Monroe dempers kan je oppompen. Dus voor beladen hoogte bumper meten, volladen de auto, lucht op de dempers via een centraal geplaatst nippeltje en tot dezelfde hoogte oppompen.

Zijn overigens ook een stuk goedkoper dan nivomats, je moet alleen pompen. Kan overigens met een fietspompje met autoventiel. De hoeveelheid lucht is erg weinig. En meer dan 5bar druk heb je ook niet nodig. Deze had ik op de 850 en werkte perfect.

http://www.epds.nl/monroe-airmax.html

Er is overigens een topic over, maar ik ben slecht met de zoekfunctie

Sven850

Zoals de foto van joost staat mijn roffeltje standaard al... :eusa_think: Maar ik kan zaterdag een setje nivomats + veren ophalen dus ga dat dan maar proberen. Bedankt voor de reacties in ieder geval

@Joost: Nivomats zouden zonde geld zijn als het geen verbetering zou geven ten opzichte van intrax/standaard schokbreker wat ik nu heb. Was aan het twijfelen omdat ik meerdere keren las dat mensen met gas tank ze eronder vandaan haalde en verzwaarde veren plaatsen, maar dat komt dus waarschijnlijk door gare nivomats.
XC40 T4 Recharge

Ludo

Citaat van: Sven850 op 21-07-2010 18:09:44
Was aan het twijfelen omdat ik meerdere keren las dat mensen met gas tank ze eronder vandaan haalde en verzwaarde veren plaatsen, maar dat komt dus waarschijnlijk door gare nivomats.

Daar mag je wel zeker van zijn.
Een volledige lpg installatie weegt ±50kg.
Als schokdempers dat al niet meer aankunnen, hadden ze al veel eerder vervangen moeten worden...  :eusa_doh:  :-X