Piepende remmen

Gestart door volvoTon, 21-07-2010 19:18:44

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Hallo,

Mijn remmen piepen als ik de rem ook maar even aanraak.
Mijn eerste gedachte was -de voorremmen- dus de velg eraf en wat schets mijn verbazing ,de remblokken zijn nog zo goed als nieuw.
Dan moeten het wel de achterremmen zijn ,maar ook deze zijn nog dik genoeg.
Wat kan dan het probleem zijn ?
Als ik rem staat zowat de hele buurt buiten om te kijken wat er gebeurt,zo"n herrie maakt de auto.

volvoton

UserID6342

Geen asbest meer in je blokken, daardoor komt dat piepen.  Oplossing, andere blokken zoeken of het piepen voor lief nemen.

peteRRR

Vindt dat piepen ook wel vreemd.
Setje links en rechts er nieuw in met afgedraaide schijven en rechts piept het en links niet. :eusa_think:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Waarom zouden nieuwe blokken niet kunnen piepen ? Gaat best hoor.

Het verschilt per merk en type, sommige piepen helemaal niet, maar in de regel is het zo dat als je een dun laagje vet op de achterzijde van het blok smeert het piepen even over is of minder wordt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

volvoTon

dus wat is nu de oplossing en is het voor of achter??

VolvoTon

peteRRR

Citaat van: Misha op 21-07-2010 20:25:21
Waarom zouden nieuwe blokken niet kunnen piepen ? Gaat best hoor.

Het verschilt per merk en type, sommige piepen helemaal niet, maar in de regel is het zo dat als je een dun laagje vet op de achterzijde van het blok smeert het piepen even over is of minder wordt.

Ja,maar waarom links voor niet en rechts voor wel,daar ken ik niet bij.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

volvobug

Alle contactvlakken tussen remblok en klauw in de koperpasta (niet te dik, let op dat het niet op de schijf kan komen) en zorgen dat de veren goed zijn. Nooit piepende remmen gehad op welke auto dan ook.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

Oordopjes  ::)

Groet,
The Demon.

haasje

Servicesetje piepende remmen halen bij de dealer, kost ca €10. Onderdeelnummer 272272

The Demon

Citaat van: haasje op 21-07-2010 21:01:09
Servicesetje piepende remmen halen bij de dealer, kost ca €10. Onderdeelnummer 272272
Is dat een setje voor alle wielen, of alleen voor voor?

Groet,
The Demon.

haasje

Is een setje voor de achterremmen, voor piepen (normaal gesproken) zelden tot nooit.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze werken, de buren zullen het ook wel beamen :D

The Demon

Dan heb je die van mij nog niet gehoord.
Of zou de kat er dan toch ergens klem onder zitten? :eusa_whistle:

Groet,
The Demon.

haasje

Mijn voorremmen hebben op een gegeven moment ook wat rare verschijnselen gehad (piepen, trillen), dat was bij mij te wijten aan niet soepel glijdende glijpennen.

volvoTon

OK

Dus morgen maar beginnen met een tube kopervet te halen en kijken of het probleem dan is opgelost.
Alvast bedankt voor de snelle reacties

volvoTon