weg werken krassen in de lak

Gestart door Berserker, 21-07-2010 21:43:15

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Nu ik al bijna een maand met plezier rond rijd met mijn 850 en al zelf dingen heb vervangen/gerepareerd (o.a. slangenklemmen voor koeling vervangen, onsteking vernieuwd, nieuwe temperatuur sensor, allerlei kapotte dashboard lampjes vervangen) erger ik me ook aan krassen op mijn auto.
Sommige krassen zijn tot de witte primerlaag op mijn voorbumpers (beide zijkanten, net of er iemand niet kan rijden en overal tegen aan geschuurd is), achterbumper bij de trekhaak, spijl linker voor portier.
Wat is het beste, zelf spuiten met een spuitbus of mijn airbrush (modelbouw is mijn andere hobby) hier voor gebruiken en de verf laten maken (maat van me werkt bij een autoschade bedrijf, misschien dat hij de verf voor me kan mengen) of is autolak niet zo geschikt in een airbrush?
De kleinere ondiepe krassen kan ik altijd wegpoetsen met een speciale pasta die ik ooit van die maat van me heb gehad, dus dat is niet zo een probleem, maar die diepe krassen begin ik me nu aan te ergeren.

verburgh

Niet zelf spuiten ziet er nooit mooi uit :-X wat voor kleur is jou auto?

daytonawim

kleine krassen middels airbrush fixen is wel de nieuwste reparatie methode.

verburgh

Citaat van: daytonawim op 21-07-2010 22:37:26
kleine krassen middels airbrush fixen is wel de nieuwste reparatie methode.
Ik heb gezien hoe dat eruit ziet geen gezicht,En bij metallic lak kan het niet eens

Henk855

Ik had ook een kras op de zijkant van mijn NBP en heb deze goed ontvet met pure amonia daarna beb ik de lakstift genomen en de lak met een sate prikker in de kras gebracht, na 3 laagjes lak was de kras opgevuld. Ik heb het een week goed laten doorharden en daarna gepoetst. Resultaat de kras is voor 99,99% verdwenen. Als je het niet weet zie je het echt niet.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Rayman

Citaat van: sjors855 op 22-07-2010 11:27:27
Als je het niet weet zie je het echt niet.

Als DAT geen cognitieve dissonantie is...;D

henry classic v70

Citaat van: Rayman op 23-07-2010 12:57:39
Citaat van: sjors855 op 22-07-2010 11:27:27
Als je het niet weet zie je het echt niet.

Als DAT geen cognitieve dissonantie is...;D

Wie weet niet wat dit betekend.... :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Leuke reactie, maar wel de enige goede werkwijze om krassen weg te werken ;D Nogmaals, als e het niet weet zie je het niet :D

Sjors
855R

Vulk

Dat is het probleem meestal. Je weet het wel dus zie je het (zelf) wel.

verburgh

Citaat van: Vulk op 23-07-2010 18:44:08
Dat is het probleem meestal. Je weet het wel dus zie je het (zelf) wel.
Idd en dan erger je eigen er nog aan  :-X

Berserker

Dus dan is eigenlijk de enigste optie als je het netjes wilt om te laten spuiten.
Dan zal ik eens even mijn maat aanspreken met wat drank erbij en kijken of hij me kan matsen  :evil:

verburgh

Citaat van: Berserker op 23-07-2010 20:28:27
Dus dan is eigenlijk de enigste optie als je het netjes wilt om te laten spuiten.
Dan zal ik eens even mijn maat aanspreken met wat drank erbij en kijken of hij me kan matsen  :evil:
Spuiten is gewoon het mooiste,Dus neem een fles sterke drank mee  :eusa_shhh:

Henk855

Klopt helemaal spuiten is mooier maar om voor een krasje van 4 / 5 centimeter een heel scherm te laten spuiten?
855R

850-maniak

de enige manier zonder spuiten is wetsanden , weet niet precies hoe dat in zn werk gaat , en ik waag me er ook niet aan , maar komt erop neer dat je de kras opvult , dan de plek met een korrel 2000/2500 gaat schuren , om hem vervolgens weer te polijsten tot hoogglans .mooie resultaten gezien , kijk maar eens op www.forum.carclean.nl