inbraak en alarm

Gestart door Derks, 29-09-2002 12:15:25

Vorige topic - Volgende topic

Derks

Van de week heeft een onverlaat geprobeerd om in te breken in mijn 850 GLT 92ยด. Stom natuurlijk, want ik laat er nooit wat in liggen. Zo te zien is met een schroevendraaier o.i.d het linkerportierslot geforceerd. Nu zijn ze nu niet binnen gekomen, maar mijn vraag is wat als ze het wel gelukt was.
Het alarm kun je namelijk zowel met de A.B. uitzetten als met de sleutel. Als ze met die schroevendraaier het slot open hadden kunnen krijgen, was dan ook het alarm uitgeschakeld ?

Groeten Derks

Harm_T5

nee, als het goed is gaat het alarm alleen uit met de afstandsbediening ( dat is tenminste bij ons ) als je de deur openmaakt met de sleutel ( dus zonder de AB te gebruiken ) gaat het alarm loeien. Als je vervolgens de motor start ( met de goede sleutel ) dan gaat het alarm weer uit. Ik weet echter niet of dit ook geld voor een 92'er, want mijn vader heeft een 97'er.   8)
Keep on roffeling :D

Derks

Ik kan hem zowel met de sleutel als met de A.B. uitzetten, het is een orgineel "driehoeks deurstijl" volvo guard alarm

groeten Derks

Joeri

Huh, na, bij mij doet mijn origineel volvo alarm het heel anders hoor. Ik heb een keer met een kapotte ab gestaan en mooi dak niet meer weg kwam .....
Als ik mijn 850 met ab heb vegrendeld dan is mijn alarm en startonderbreker ingeschakeld. Als ik hem dan met de sleutel open doe dan loeit hij stevig !!! En ook niet starten (atartonderbreker), zelfs de noodprocedure werkte niet (30 sec wachten tot alarm uit is en dan gelijk starten). Hij ging gelijk weer loeien.
volgende dag maar met reserve ab ernaar toe gereden, dat werkte wel.......
Er lijken dus toch wat verschillende types of configuraties te zijn.......... ???
Wie brengt licht in de duisternis ?????
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

macdriver

CiteerIk kan hem zowel met de sleutel als met de A.B. uitzetten, het is een orgineel "driehoeks deurstijl" volvo guard alarm

groeten Derks
he dat is bij mijn auto ook zo alleen toen ik dit vertelde in utrecht zaten ze me ook aan te kijken van dat kan niet.Ik kan met de sleutel de auto op alarm zetten en dan gaat mijn schuifdak ook nog eens dicht. maar dit gaat ook met de afstandbediening

Edwin

Citeerhe dat is bij mijn auto ook zo alleen toen ik dit vertelde in utrecht zaten ze me ook aan te kijken van dat kan niet.Ik kan met de sleutel de auto op alarm zetten en dan gaat mijn schuifdak ook nog eens dicht. maar dit gaat ook met de afstandbediening

Klopt. De alarmregelmodules zijn te programmeren. Zo gelden er voor ieder land weer andere instellingen. Ik heb het GAII alarm (kleine zwarte AB met groot en klein grijs knopje) en daarbij kun je ook door de dealer e.e.a. laten programmeren. Zo heb ik een acoustisch signaal bij laten programmeren dat gelijktijdig met de knipperlichten piept als het alarm in en uit schakelt, totaal nutteloos maar wel grappig. Hebben de meeste Amerikaanse alarmen ook dus leek mij dat ook wel grappig en moest ik dat ook  ;D. (Sorry kan er nix aan doen ben nu eenmaal al jaren freak van Europese autos met Amerikaanse spec's). Zo ben je nog eens anders in de grijze massa! Terugkomend op het programmeren, dus ook het in en uit schakelen van het alarm met de sleutel kun je laten programmeren. In Belgie is dat bijv. standaard volgens de gebruiksaanwijzing. Alleen weet ik dus niet hoe dat dan zit als het slot geforceerd open gaat, of het alarm dan ook uit gaat??

gr. Edwin.  8)