Inhouden bij laag toerental op benz.

Gestart door volfa, 23-07-2010 19:48:42

Vorige topic - Volgende topic

volfa

mijn 850 20v Vialle G3 verdamper (96)heeft het volgende probleem :eusa_wall:;Loopt op gas prima;Op benzine redelijk.Wanneer ik echter op benzine het gas loslaat, de auto helemaal uit laat rollen,en dan weer gas geef heeft de wagen geen vermogen.Na een paar seconden inhouden en knallen schiet de auto weer vooruit.Bij gas loslaten en dan het gas weer intrappen slechts een klein dipje.Stationair loopt de auto mooi,ook op benzine.Het brandstoffilter heb ik al vervangen.

ps.Het kan zijn dat dit bericht niet in deze rubriek thuishoort..

UserID6342

Ontsteking suf ? Wanneer is deze voor het laatst vernieuwd en dan compleet dus incl. kabels, rotor, verdeelkap, bougies ?

volfa

Ongeveer 20000 km geleden zijn de bougies en de verdeler vervangen.Maar ik dacht dat Lpg nog gevoeliger was voor ontsteking,en op lpg loopt ie gewoon goed.Er zijn originele volvo bougies ingekomen.

volfa

Zou het misschien iets met de gaskleppositiesensor kunnen zijn?Ik merk eigenlijk geen verschil wanneer ik de stekker er af haal.

UserID6342

Gaan wel eens stuk, maar voldoet niet aan je klachtenpatroon.  Heb je er eentje liggen, schroef je 'm gewoon even om, stelt niets voor.  Hou zijn je bougiekabels, zijn deze ook 20.000 km vernieuwd ?

Ludo

Foutcodes?.
Omdat ie op gas prima loopt, zou ik de LMM eens uitwisselen.

volfa

gaskleppositiesensor is wel goed.Je merkt het aan het schakelen van de automaat.
LMM:Het is wel een G3,dan zal de LMM toch ook een rol spelen?Lambdasonde?vervuilde injectoren? ::)Hoewel ;de auto loopt stationair heel mooi.

Ludo

Citaat van: volfa op 25-07-2010 22:24:10
LMM:Het is wel een G3,dan zal de LMM toch ook een rol spelen?

Als het goed is, hoort dat zo wel ja.
Maar we hebben ook al tegengekomen dat dit niet is, zoals het hoort.  :-X