Vulaansluiting LPG achter de tankklep

Gestart door KIM, 24-07-2010 16:14:22

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Omdat mijn auto na de zomer toch overgespoten gaat worden, wil ik eigenlijk van de gelegenheid gebruik maken om de LPG vulaansluiting te verplaatsen van de bumper naar de (kleine) ruimte achter de tankklep.

Heeft iemand hier evaring mee?
Hoe zit het bij Bifuel auto's?

Graag wat foto's om een en ander meer inzichtelijk te maken.

Olaf173

Hoi Kim,

ik zat met hetzelfde. Mijn V70 wordt over een paar weken overgespoten en ik wilde ook een gasvulaansluiting achter de tankklep.

Het vereist nogal wat hobby kundigheid want aan de zijde van de tankklep moet je door drie lagen plaatmateriaal heen.
Uiteindelijk is het gelukt. Ik maak gebruik van een zelfgemaakte gemodificeerde schroefaansluiting omdat ik geen minivuller wilde.
Als je wil kan ik wel een paar foto's plaatsen.
Makkelijk is anders, maar na de spuitbeurd ben ik i.i.g. die lelijke dop kwijt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een mooie minivuller bestellen, maar dan kost het tanken gewoon wat meer tijd.

KIM

Ik had in een ander topic al gelezen over de Belgische vulaansluiting die Marco (DCCCL) heeft in z'n 422R. Deze was inclusief een foto.
Andere foto's zijn altijd welkom!

GeertG

Gisteren bij tankstation (AVIA in Opgrimbie) klapte iemand de nummerplaat naar beneden waar de gasaansluiting achter zat.
Was trouwens geen Volvo maar wel een nederlandse auto.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Wout309t

Zal lekker gaan als je je achterklep opendoet...
2011 V70 2.0T R-Design MT

JvW

Citaat van: GeertG op 03-08-2010 12:52:27
Gisteren bij tankstation (AVIA in Opgrimbie) klapte iemand de nummerplaat naar beneden waar de gasaansluiting achter zat.

Zie je vaak bij een (oudere) Mercedes. Daar zit namelijk ook vaak de gewone tankaansluiting.

GeertG

Citaat van: Wout309t op 03-08-2010 13:08:53
Zal lekker gaan als je je achterklep opendoet...

I know (was maar een voorbeeld.........)

Citaat van: JvW op 03-08-2010 13:12:46
Citaat van: GeertG op 03-08-2010 12:52:27

Zie je vaak bij een (oudere) Mercedes. Daar zit namelijk ook vaak de gewone tankaansluiting.

Was trouwens een Honda
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Freakybaby

De vulopening achter je kentekenplaat gaat alleen als je een vast verticaal deel hebt onder je kofferklep. Dan is het net zo makkelijk als in een zijscherm oid.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn