grijs van bumpers

Gestart door trimix, 24-07-2010 16:18:24

Vorige topic - Volgende topic

trimix

heeft iemand een goede oplossing om het grijs van bumpers te repareren ?
deze is aan het afbladeren ...

daytonawim

Ik heb ze eens laten spuiten bij een spuiter, zag er weer goed uit, nadeel is niet meer glad
dus slecht te poetsen.

:eusa_wall: :eusa_wall:

En ik denken dat het om het bovendek van de bumper ging :eusa_whistle:

Rene85

Turtle Wax Black Chrome

paar keer erop smeren en is weer zwart voor een jaartje (dacht ik) heb het er net vorige maand opgedaan en ze waren echt grijs.

nu

mag btw nog wel een keer wat erop.

sean850

Gewoon naar de gamma gaan en een flesje gekookte lijnolie halen.

Het dan met een doek erop smeren en je bent weer klaar ziet er erg goed uit en je kan heeeeeel lang met zo'n flesje voort.  ;D

Rene85

tsa of je haal bij de action zo'n spuitbus met die zooi of wd40 maar dan blijf je smeren/spuiten is mijn ervaring

sean850

Dat valt heel erg mee hoor gekookte lijnolie is ongeveer het recept van het forum tegen grijze bumpers  ;D

pwassink

Citaat van: trimix op 24-07-2010 16:18:24
heeft iemand een goede oplossing om het grijs van bumpers te repareren ?
deze is aan het afbladeren ...

Mensen lezen niet,  :eusa_naughty:

Smeer in vredesnaam geen enkel soort vettigheid al dan niet met silliconen op iets wat afbladdert !  :eusa_shhh:

Blijkbaar zijn jouw bumperdelen al eens gespoten in het verleden en laat die verflaag los
enige remedie is dan of vervangen, of afschuren m verdomd goed schoonmaken en (laten) spuiten.
Alle vetprut die eropgesmeerd wordt voordien zal het weer netjes maken bemoeilijken.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rpakuypers

Kwestie van licht opschuren, ontvetten, Motip plasticprimer erop en vervolgens aflakken met Motip zwarte bumperverf. Zo heb ik dat bij alle 700 en 900 types gedaan en dan ben je af van het om de haverklap smeren van middelen die toch maar even helpen.

Groet,
Roger

Rene85

wie verwacht er nou dat bumpers afbladeren :P

foutje, zal die lijnolie eens proberen dan maar.

trimix

kijk hier kan ik wat mee  bedankt voor de goede tips 
ga er aan werken  word spuiten dus     wist echt niet dat dat zwart moest zijn  ik dacht echt grijs ...

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 25-07-2010 15:33:20
Kwestie van licht opschuren, ontvetten, Motip plasticprimer erop en vervolgens aflakken met Motip zwarte bumperverf. Zo heb ik dat bij alle 700 en 900 types gedaan en dan ben je af van het om de haverklap smeren van middelen die toch maar even helpen.

Je hebt er alleen een steenslag probleem object bij.  Voor ongespoten bumperkunststof is gekookte lijnolie toch de best houdende methode. Ok, het stinkt vreselijk bij het verwerken. Maar uiteindelijk houd het wel 't langst.

rpakuypers

Citeer
Je hebt er alleen een steenslag probleem object bij.  Voor ongespoten bumperkunststof is gekookte lijnolie toch de best houdende methode. Ok, het stinkt vreselijk bij het verwerken. Maar uiteindelijk houd het wel 't langst.

De steenslag heb ik nog nooit meegemaakt op mijn geverfde bumpers. De van bumperverf motip is dunner dan gewonde verf en tast de structuur van de bumper niet aan. Mijn 760 had ook van die bumpers met structuur en een laagje verf erop en ze blijven zwart. Sterker nog, op mijn 740 met zijn hele gladde bumpers bleef het ook zitten en daar zou je eerder van verwachten dat het eraf zou gaan door steenslag. Ok, je moet het eerst goed prepareren en afplakken maar dan heb je voor ongeveer 15 euro (kunstofprimer en bumperverf) altijd zwarte bumpers en daar kan geen smeren (ik spreek uit ervaring want de liter gekookte lijnolie die ik in 2006 kocht is nog steeds niet op en ik gebruik het nu voornamelijk voor de plastic tuinmeubels).

Ik ga binnenkort de 850 ook met primer en verf behandelen en als er eens een meeting in de buurt is dan kunnen we het resultaat wel eens vergelijken.

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 06-08-2010 08:44:48
Citeer
Je hebt er alleen een steenslag probleem object bij.  Voor ongespoten bumperkunststof is gekookte lijnolie toch de best houdende methode. Ok, het stinkt vreselijk bij het verwerken. Maar uiteindelijk houd het wel 't langst.

De steenslag heb ik nog nooit meegemaakt op mijn geverfde bumpers. De van bumperverf motip is dunner dan gewonde verf en tast de structuur van de bumper niet aan. Mijn 760 had ook van die bumpers met structuur en een laagje verf erop en ze blijven zwart. Sterker nog, op mijn 740 met zijn hele gladde bumpers bleef het ook zitten en daar zou je eerder van verwachten dat het eraf zou gaan door steenslag. Ok, je moet het eerst goed prepareren en afplakken maar dan heb je voor ongeveer 15 euro (kunstofprimer en bumperverf) altijd zwarte bumpers en daar kan geen smeren (ik spreek uit ervaring want de liter gekookte lijnolie die ik in 2006 kocht is nog steeds niet op en ik gebruik het nu voornamelijk voor de plastic tuinmeubels).

Ik ga binnenkort de 850 ook met primer en verf behandelen en als er eens een meeting in de buurt is dan kunnen we het resultaat wel eens vergelijken.

Groet,
Roger

850 bumpers maak je toch niet zwart ?!

rpakuypers

Citeer

Tja, bumpergrijs hebben ze niet ................

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 06-08-2010 08:59:51
Citeer

Tja, bumpergrijs hebben ze niet ................

Groet,
Roger

Kijk eens naar de topic titel ?