435R & werk in uitvoering.

Gestart door -D©©©L-, 24-07-2010 16:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrkalf

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:35:16
1 van de eerste dingen om aan te pakken was de schade op de spatschermrand aan de rechter achterzijde.
Roest op die plek is gevaarlijk, meestal blijft dat niet beperkt tot een paar cm2.
In eerste instantie denk je dat het nog wel meevalt...


(klik voor hi-res)



Maar de ervaring leert inmiddels dat je niet moet schrikken als je de dorpelkappen verwijderd...

(klik voor hi-res)



Wat is hier nou gebeurd ?

Een netjes herstelde schade waar opnieuw schade mee gereden is (op dezelfde plek) en daarna verwaarloost is.
Als toppunt een lompe monteur die een krik of brug onder de dorpelkappen gezet heeft. Daar komt de kromme rand vandaan.

Affijn, daar gaat dus een nieuw stukje in.


Men neme een blikopener....

(klik voor hi-res)



Uitboren van puntlassen:

(klik voor hi-res)



Het lostikken van de uitgeboorde puntlassen:

(klik voor hi-res)



Er is al eens eerder een schade geweest, men heeft toen ietswatveel kit gebruikt om de ruit erin te zetten. Hij ging er dan ook zeer moeizaam uit.

(klik voor hi-res)



Net iets onder de plek waar we het nieuw paneel straks stotend gaan lassen halen we de D stijl door:

(klik voor hi-res)



Idem voor de dorpel:


(klik voor hi-res)


En na het doorhalen van het paneel op de C stijl pellen we het paneel langzaam af:

(klik voor hi-res)



Heej, daar was het moertje van het rechter achterlicht !

(klik voor hi-res)



De dorpel is ooit behoorlijk  in elkaar gedrukt door hufter die er een krik onder gezet heeft, de onderrand mocht zeker 10 mm naar beneden en 10 mm naar buiten.:

(klik voor hi-res)


Een beetje slijpwerk later is hij zo goed als gereed voor het donor paneel. De eigenaar van de auto keek nog even of we de donor deur er wel recht in gehangen hebben:

(klik voor hi-res)



Zodan. Een kijkje in de keuken van een plaatwerk klusje.
Wordt vervolgd !



)()()sT

Interessant!!

Mijne heeft daar trouwens ook wat oppervlakkige roest, mede omdat ook nog die beschermfolie ontbreekt.

Teddy81

Jij pakt ales zo heerlijk rigorous aan! Hulde! :eusa_clap:

arjenT5R

Dat zijn geen halve maatregelen marco!
Mooi stukje vakwerk, nou morgen het nieuwe paneel er in?  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Netjes Marco en dit is idd de beste manier om die hele rotzooi in 1 klap te verwijderen en het nu ineens goed in orde te maken.

maruska

Sow ! Hakkuh en zaguh voor gevorderden...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Daar hou ik van!
Goed aanpakken en geen half werk.

Bij het schade bedrijf waar de stofjes uit mijn lak werden gepoetst kwam ook iemand binnen met een BMW uit 2000; linkerdorpel aan de achterzijde voor 1/3 weggerot. 3x raden hoe dat nu kan?

spijky

Dat gaat weer een mooie worden,

is toch altijd spannend zo'n paneel eraf halen. Dan zie je pas of er nog meer verrassingen zijn.
Hier zit al veel werk in maar zo te zien is het nog lang niet klaar.

Succes!
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

de geneRaal

paneeltjes of dakjes of andere dingetjes is voor mij een eitje maarja het is ook mijn vak he  ;)

goed gedaan marco  :eusa_clap:

succes met inlassen  ;D

groet maus
Blackstone under construction

arjen850

Dat ziet er goed uit Marco, heb je het raam eruit gehaald met een zaag of heb je het met de "staalkabel"gedaan?

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 30-04-2011 14:46:41
Dat ziet er goed uit Marco, heb je het raam eruit gehaald met een zaag of heb je het met de "staalkabel"gedaan?

Daar bestaat een heel handig gereedschapje voor. Ze noemen het een trekmes of een koudmes.
En een stevig afbreekmes om hier en daar wat te helpen.


-D©©©L-

uitboren van de puntlassen om het paneel uit de donorauto straks netjes te kunnen strippen op de puntlas naden:

(klik voor hi-res)



De zaag erin, er gaat meer uit de donorauto dan we precies nodig hebben voor de 435R, dit om te voorkomen dat het paneel er vervormd uit komt.:

(klik voor hi-res)



Het paneel, nog voor het strippen van overbodige randen:

(klik voor hi-res)




Hier is goed te zien welk deel eruit gehaald is:

(klik voor hi-res)






Thys

En dat heb je allemaal gisteravond gedaan? :o

UserID6342

Citaat van: Thys op 07-07-2011 08:43:27
En dat heb je allemaal gisteravond gedaan? :o
;D ;D Volgens mij is tie inmiddels al zo ver dat het scherm er al weer op zit, meen ik te hebben gezien ;D