435R & werk in uitvoering.

Gestart door -D©©©L-, 24-07-2010 16:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 30-07-2010 23:21:43
Marco: Ik ben heel benieuwd naar wat je tegenkomt.
Met name op het vlak van roest. Op lange termijn onze grootste vijand.

Wat ik vermoed dat er komen gaat is voor mij vele malen nuttiger dan de zoveelste opgepoetste roffel met turbo x en velg y.
Hierbij wil ik anderen niet teniet doen, maar voor mij is het werkelijke onderhoud vele malen interessanter.

En dat werkelijke onderhoud is al genoeg werk ;).

Groeten,
Yits.

Precies zo is het  ;)
en daarbij alle uitgebreide foto's en tekst maken er gewoon weer een soort werkplaatshandboek van  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

#46
Veel gedaan vandaag  :)

Morgen meer foto's en een beschrijving, toch wil ik jullie deze nu niet onthouden.
Een wel heel creatief "gerepareerde" wisserarm  ;D:

(klik voor hi-res)

daytonawim


Marc O.

Vastgelijmd aan het koplampglas?  :o :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Euh Marco, gerepareerd of geprepareerd voor verkoop ?

-D©©©L-

Geen idee, het heeft al even zo gezeten.
We hadden bij aankoop al gezien dat ie niet functioneel was, de andere trouwens ook niet. 

maruska

of hij gaat zo snel dat je het blad niet ziet bewegen ^^ ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 30-07-2010 22:41:35
- 10000K HID lampjes uit de koplampen halen.
- 10000K HID lampjes ritueel kapotslaan.

;D ;D ;D

Is 't gelukt? Foto's? :P

)()()sT

Ik herinner me het taalgebruik in de adv.
Rrrrrrrrr, coooooooooooooooool etc ;D

Hoe was de persoon in kwestie?  :angel:

Rob850turbo

#54
Aangeboden:volvo V70R safron, g3, automaat "98
Omschrijving:.



V70R
bj. 1998
automaat
cruise control
climatronic/airco, cooooooooooooooooooool
alles electr
dolby surround
trekhaak
xenon
stoelen met geheugen
leer met alcantara bekleding
alu inleg
etc, etc.

en dan ook nog op g3.
belasting 100euro per maand.(evenveel als een s70 10v)

gas ingebouwd in 2001 bij 150dkm.
km stand nu 375dkm, tot 264dkm boekje ingevuld door dealer!
bij 315dkm volledige distributie vervangen door dealer.

Dit is gewoon een fantastische auto voor een dito prijs, doe er je voordeel mee.



Anders gelieve niet te reageren, ik heb nu inmiddels wel genoeg testpiloten gezien.
willen de heren beterweters er wel rekening mee houden dat dit een RRRRRRRRRRRRRRR RR is?
het is wat het is, niet meer en niet minder. Zoek je een in nieuwstaat met een ongeloofwaardige km-stand, zoek dan nog even verder. Alleen reageren als je interesse hebt in deze auto, in deze staat en met deze km's.
Lees anders eerst de advertentie nog een keer zodat je weet waar het over gaat.

geeeeeen inruil.

-D©©©L-

Het wegwerken van wat benodigd onderhoud betekend een paar behoorlijk klussen onder de auto. Omdat ik een gruwelijke hekel heb aan het gebagger door dikke korsten zand, drek en vet is de eerste ronde schoonmaken. En dan niet zomaar schoonmaken, maar Schoonmaken met een hoofdletter S.

De zaterdag begonnen met het omhoogzetten van de wagen en het verwijderen van de trekhaak (een Bosal haak, dus lekker makkelijk in delen) , de vulslang & de achterbumper. Het ventilatie rooster dat bij een mesman inbouw standaard vernield wordt (!)  om zo goedkoop mogelijk een inbouw te realiseren.

(klik voor hi-res)


Voorbumper verwijderd:

(klik voor hi-res)


De hoes van de achterbumper wordt vervangen, net als het schuimdeel. De binnenbalk is herbruikbaar en de montage delen gaan naar de straler/poedercoater.
De voorbumper wordt opnieuw gespoten en voorzien van een paar verse roosters en mistlampjes.

(klik voor hi-res)


Het beproefde recept:  Hoog op de bokken, onderzijde lekker inspuiten met dasty. Dan mechanisch reinigen (spons/kwast/borstel) en naspoelen. Dan inspuiten met een industriereiniger en nog een keer mechanisch reinigen en afspoelen.  Het is ongelofelijk wat er aan zooi van de wagen af komt.

(klik voor hi-res)



Hier en daar vind je dan een champignon kwekerij:

(klik voor hi-res)


Die vakkundig verwijdert word met industrie reiniger, een spons en een beetje water.

(klik voor hi-res)



Rechtsachter is ook lekker schoon, maar daar ligt nog een andere kleine uitdaging:

(klik voor hi-res)



Voorzijde uitbaggeren



En toch maar het besluit genomen om wat ruimte te maken. Enerzijds om beter schoon te kunnen maken, anderzijds omdat er toch nog veel onder de kap, aan het onderstel en remmen gedaan moet worden. Het schoonmaken heeft i.i.g optisch wel effect.

(klik voor hi-res)



En de andere kant:

(klik voor hi-res)



"Autowassen voor gevorderden".
Wissers en mechanisme eraf, parafaan eraf, de rotzooi eruit scheppen (was niet weinig veel) + uitsoppen.

(klik voor hi-res)


Ten slotte nog een beetje schoongemaakt in de motorruimte, en een motorflush gedaan (olie).

(klik voor hi-res)



Zo. Het begin is er !  :eusa_clap: :eusa_dance:






rogerV701998

Als je doet doe het dan goed!! :eusa_clap:

)()()sT

Hij kan nog lachen op de onderste foto ;D
Mooi werk!

innocenti

Auto wassen voor gevorderden. Wel een leuk topic om weer te volgen. Marco maakt er weer wat moois van.

KIM

 :eusa_clap:

Mooi werk weer hoor. Je blogs zijn een verrijking voor dit forum Marco!