435R & werk in uitvoering.

Gestart door -D©©©L-, 24-07-2010 16:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: t5karel op 28-07-2010 23:42:20
Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:35:16
Wat is hier nou gebeurd ?
Ik hoor het je al zeggen en uitleggen in Marcostyle tegen broer ;D

Broer is knap druk geweest met het verwijderen van wielkuipen, schoonmaken (uche...uche, wat een zand) en inventariseren van kleine beginnende roest elders aan de wagen. (foto's volgen na het nat reinigen).
Het verbaast me dat ik niet meer posts over roestbestrijding zie op dit forum. De 435R heeft op exact dezelfde plekken beginnende roest als de 422R had. En dit heb ik op meer wagens gezien, van 1992 maar ook van 1999.  Ik prefereer om het aan te pakken voordat er een gat in de plaat zit. Een volvo roest ook, maar wel 20 jaar langer.  ;D

owja, ik heb de startpost bijgewerkt met een voorlopig todo lijstje  :)

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:48:48
Citaat van: t5karel op 28-07-2010 23:42:20
Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:35:16
Wat is hier nou gebeurd ?
Ik hoor het je al zeggen en uitleggen in Marcostyle tegen broer ;D

Broer is knap druk geweest met het verwijderen van wielkuipen, schoonmaken (uche...uche, wat een zand) en inventariseren van kleine beginnende roest elders aan de wagen. (foto's volgen na het nat reinigen).
Het verbaast me dat ik niet meer posts over roestbestrijding zie op dit forum. De 435R heeft op exact dezelfde plekken beginnende roest als de 422R had. En dit heb ik op meer wagens gezien, van 1992 maar ook van 1999.  Ik prefereer om het aan te pakken voordat er een gat in de plaat zit. Een volvo roest ook, maar wel 20 jaar langer.  ;D

owja, ik heb de startpost bijgewerkt met een voorlopig todo lijstje  :)
Ik verbaas me er ook over.
De rest is allemaal min of meer overkomelijk. Maar roest is een veel grotere vijand.
Wil je je roffel echt langdurig behouden is dat in mijn ogen een nr. 1.

Het lijkt allemaal zo mooi, tot je op de leuke schuurplekjes gaat kijken. Onder de dorpels, onder de raamrubbers e.t.c..

Dan ontdek je dat er nog heel wat werk te doen is om dat moois te behouden.

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:48:48
owja, ik heb de startpost bijgewerkt met een voorlopig todo lijstje  :)

Gaat dit eerst gebeuren voordat de R dagelijks wordt gebruikt...
Of is Hanno voorlopig de eerstvolgende 20 zaterdagen op cursus zeg maar ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Oefff dat valt wel een beetje tegen of niet? :-\
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: henry classic v70 op 29-07-2010 00:12:22
Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:48:48
owja, ik heb de startpost bijgewerkt met een voorlopig todo lijstje  :)

Gaat dit eerst gebeuren voordat de R dagelijks wordt gebruikt...
Of is Hanno voorlopig de eerstvolgende 20 zaterdagen op cursus zeg maar ;D

Het overgrote deel gaat gebeuren voor ie in gebruik genomen gaat worden.

Citaat van: arjenT5R op 29-07-2010 00:15:25
Oefff dat valt wel een beetje tegen of niet? :-\

We hebben er rekening mee gehouden.

Vulk

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:48:48
Citaat van: t5karel op 28-07-2010 23:42:20
Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2010 23:35:16
Wat is hier nou gebeurd ?
Ik hoor het je al zeggen en uitleggen in Marcostyle tegen broer ;D

Broer is knap druk geweest met het verwijderen van wielkuipen, schoonmaken (uche...uche, wat een zand) en inventariseren van kleine beginnende roest elders aan de wagen. (foto's volgen na het nat reinigen).
Het verbaast me dat ik niet meer posts over roestbestrijding zie op dit forum. De 435R heeft op exact dezelfde plekken beginnende roest als de 422R had. En dit heb ik op meer wagens gezien, van 1992 maar ook van 1999.  Ik prefereer om het aan te pakken voordat er een gat in de plaat zit. Een volvo roest ook, maar wel 20 jaar langer.  ;D

owja, ik heb de startpost bijgewerkt met een voorlopig todo lijstje  :)

Staat nog steeds op m'n agenda hier: dorpels er af, wielkuipen eraf en achterramen er uit. Onder de batterijbak is het reeds aangepakt.

reneetje

Hoeveel km staan er eigenlijk op?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-


jrkalf

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Todo voor morgen:

- Gasvulslang verwijderen.
- Achterbumper verwijderen.
- Koplampwissers verwijderen.
- voorbumper verwijderen.
- Koplampen verwijderen.
- 10000K HID lampjes uit de koplampen halen.
- 10000K HID lampjes ritueel kapotslaan.
- Onderzijde wagen verder schoonmaken.
- Motorruimte schoonmaken.

Eigenlijk nog best veel voorbereidend werk dus.  Niet altijd even leuk om te zien wat de tand des tijds voor sporen achterlaat, wel leerzaam.
Even twijfelden we (= mijn broer en ik) even of we dat allemaal wel zouden publiceren, het beeld van een "afgeleefde wagen" zou kunnen ontstaan. Mooie opnames van glanzende motorkappen, nieuwe turbo's, strakke velgen en blitse uitlaten in een aansprekende omgeving zijn toch wat makkelijker te verwerken voor een liefhebber.
De mensen die hier al wat langer meelezen met mijn belevenissen weten echter wat er allemaal achter een strak gepoetste wagen met zgn. "110%" onderhoud weg kan komen. Bij een wagen die gekocht is met bekend achterstallig onderhoud is dit logischerwijs niet veel anders. We willen proberen hier een eerlijk beeld neer te zetten, en soms is de werkelijkheid best een beetje hard.

De meer technische zaken wachten totdat alle onderdelen per klus er zijn. Dan is het lekker doorwerken en komen ook de leukere & meer inspirerende foto's weer.

daytonawim

Gewoon lekker foto's plaatsen, dan weet je wat je gedaan het en hoe, tevens kunnen we gelijk
mee kijken hoe we het zelf moeten doen en waar we op zouden kunnen letten :-)


Vulk

Citaat van: daytonawim op 30-07-2010 22:43:27
Gewoon lekker foto's plaatsen, dan weet je wat je gedaan het en hoe, tevens kunnen we gelijk
mee kijken hoe we het zelf moeten doen en waar we op zouden kunnen letten :-)



Inderdaad! Inspiratie voor verduurzaming is altijd welkom.

pwassink

Wil wel (als verwende lezer) bewegende beelden zien van die lamp-ceremonie eigenlijk ..   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Marco: Ik ben heel benieuwd naar wat je tegenkomt.
Met name op het vlak van roest. Op lange termijn onze grootste vijand.

Wat ik vermoed dat er komen gaat is voor mij vele malen nuttiger dan de zoveelste opgepoetste roffel met turbo x en velg y.
Hierbij wil ik anderen niet teniet doen, maar voor mij is het werkelijke onderhoud vele malen interessanter.

En dat werkelijke onderhoud is al genoeg werk ;).

Groeten,
Yits.

henry classic v70

Eigenlijk zijn we niet anders gewend (verwend) dat er mooie sfeerplaatjes worden gemaakt van de werkzaamheden zoals er van de andere wagens ook zijn....
Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je de verschillende delen los haalt wat je dan kunt tegenkomen, juist daarom zijn de foto's uitstekend zodat "zichtbaar" is waar de verborgen rottigheid zou kunnen beginnen.
Wederom is dit een blog om met veel plezier te volgen en ook nog eens uiterst leerzaam (net als de andere overigens)!

:eusa_clap: :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4