koppelomvormer at eerstmet at olie vullen en dan op motor monteren.

Gestart door Giovanni, 24-07-2010 22:52:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Giovanni

Ik heb  een automaat t5 1994 rijden engoed schakelend weg gezet
Bij een motor wissel de At verwisseld, toen deze weer helemaal weer in elkaar gezet.

Maar nu draait de motor, en hoor je de motor in de verschillende standen iets meer dan minder in de toeren gaan.
Maar de auto komt niet vooruit of achteruit.

Mijn vraag is kan dit omdat ik de koppelomvormer voor monteren niet gevuld heb met at olie?

En wat kan het anders zijn,is de mechanische olie pomp op de bak kapot?

Kun of moet je een automatische versnellingsbak na demontage op een bepaalde manier vullen zodat de kopeomvormer zich ook vult?
Ik heb nm het vemoede dat deze niet gevuld is.

-D©©©L-

Heb je de koppelomvormer voor het monteren van de bak wel goed op de splines van de priseas/oliepomp van de bak gezet ?

Giovanni

Beste dcccl,

Weer bedankt voor het reageren, ik vermoet dat je dan bedoelt dat ik dat van daag moet gaan controleren ik zal mijn best doen.

Ik zal er vanavond verslag over uit brengen.

-D©©©L-

Je hebt de bak al gemonteerd. Controleren kan alleen door de bak weer te demonteren.
Is de koppelomvormer bij de bakwissel van de bak af geweest ?

Het is me nog niet helemaal duidelijk of dit dezelfde automaatbak is als erin zat.

arjenT5R

Heb je er wel genoeg olie in gedaan?
Je moet hem eerst vullen tot max op de peilstok en dan met draaiende motor bijvullen.

De koppelomvormer kan je volgens mij weinig fout aan doen als ie van de bak is geweest
gewoon er op drukken en zorgen dat ie goed over beide assen zit.

En dan de bak met koppelomvormer er op monteren
via het inspectie gat 6 stuks torx er in draaien...

Heb je dat gedaan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Giovanni

Beste dcccl,

Om je vraag te beantwoorden ik heb van een handgeschakelde 850 t5 een motor blok,
Daarvan het vliegwiel en lager aangepast .

en van de orginele motor de koppelomvormer en de automatenbak overgezet, en gelijk en passend nieuwe lagerbus erbij.


Ik heb vandaag alles via subframe los gehaald mbv Vadis en dat is gelukt zonder brokken ondanks het ontbreken van de honderd specialtools die je nodig hebt.
Het is de eerste keer dat dit met de auto is gebeurd en je kun wel zeggen dat er kwaliteit geleverd is 16 jaar na dato en dan met een beetje wd40 alles los krijgen en niks breken das goed.

Ik ben er nu wel achter dat de koppelomvomer vol zat met at olie en dat deze er goed op zat.

Nu ga ik als ik de bak gemonteerd wel wat meer olie erbij doen meer als de vijf liter die de volvo erin gedaan heeft,

7,3ltr en inderdaad  de peilstok gaf vol aan terwijl er nog geen 5ltr in gegaan was.

Ik dacht dat de mechanische pomkp kapot zou zijn dat kan nog,

of de solionoid

arjenT5R

heb je de auto gestart en door alle versnellingen heen gehaald en daarna weer gevuld?
of gaat er gewoon niet meer in?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Vind het een beetje vreemd verhaal....

Je hebt van een motor die op een handbak zat het vliegwiel en lager aangepast ??  Op een motor van een automaatbak zit alleen een starterkrans waarop je de koppelomvormer schroeft.  Ik ben benieuwd wat dit dan voor een aanpassing is geweest.

Verder heb je voor het loshalen van een bak totaal geen speciaal gereedschap nodig hoor.  Gewoon een goede doppenset en setje ring en steeksleutels en wat nuchter verstand doen het werk eigenlijk al.

Het subframe zul je aan de linkse kant moeten lossen anders heb je geen ruimte om de bak er onder weg te halen.

risky147

niks vreemd aan dirk
hij heeft een handbak blok omgebouwd naar automaat en noemt de starterkrans ook een vliegwiel
ik heb zelf ook net een handbak blok naar automaat omgebouwd dit ging prima
en rijd ook als een speer
ik denk idd dat de koppel omvormer niet goed zit wat al eerder werd geopperd
of de pomp stuk gegaan
een solenoid zal het waarschijnlijk niet zijn
dan doet of zijn 1e versnelling of zijn 4e het niet
het zijn er namelijk 2 en eigenlijk 3 maar de 3e is lockup
ik heb trouwens ook het spruitstuk overgezet ivb de smoorklep schakelaar op het smoorklephuis die regeld ook de automaat met het wegrijden enz
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Sbv

Even wat graven en afstoffen

Is het handig om de koppelomvormer eerst met bakolie te vullen en dan pas monteren of alles monteren en dan vullen ?

Welke proceduren is er voor bakolie vullen

mehn

Ik zou eerst alles monteren en dan pas vullen.
Vullen gewoon door de peilstokopening.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Je zou alleen rekening moeten houden met de vulhoeveelheid alvorens je de motor gaat starten.
Ik denk dat de koppelomvormer niet leeg zal zijn; de bak gaat geloof ik 3,5 liter in bij verversen.
Vullen inderdaad via de peilstokbuis.

Sbv

koppelomvormer is niet helemaal leeg denk ik. Ik las wat berichten over eerst koppelomvormer vullen en dan pas monteren.
Nu moet ik alles nog monteren vandaar de vraag. Geen zin om 2 maal de bak los te halen als het niet nodig is

KIM

Heb bij de 740 het zooitje zo eronder gezet. Daarna pas afgevuld.

UserID6342

Eronder zetten en dan pas vullen, een koppelomvormer loopt praktisch nooit helemaal leeg (of hij moet lek zijn), de olie die eruit komt vul je gewoon weer op de normale manier aan via de peilstok.