vulcapaciteit tank te laag

Gestart door edgrr, 25-07-2010 15:23:20

Vorige topic - Volgende topic

edgrr

vraagje,  ik ben in het bezit  van een 850 2.5 20v op gas bj 95, (nog niet zo lang ) en nu valt me op dat ik er niet meer als 40 liter  kan 45  liter zijn , terwijl er twee van die bommen achterin liggen bij het reserve wiel die een capaciteit moeten hebben van 70 liter !  nu weet ik dat er ong 10 procent  minder in gaat ivm met veiligheid , maar dan kom ik nog niet op die 40 liter , kan de tank ontlucht worden ?  het is nog het  is een ouder type gas tank en verdamper .
wie heeft hier ook mee te maken gehad,

alvast bedankt  edgrr

Sbv

80% beveiliging, dan zou je op 56l moeten komen tenzij het geen 70l is maar bijv 55l bruto

)()()sT

Is zo'n twintank tpv het reservewiel ook niet maximaal 60 liter bruto zoals een ringtank dat ook heeft?
Bij mijn weten is dat toch het maximum op die plek. GeertG heeft wel een ringtank met 70 liter bruto in de estate.

GJV70

Ik kan met mijn v70 2.5 lpi dubbele tank in reservewielbak max 43 ltr tanken (en sta daardoor iedere 300 km aan de pomp......wel dubbele punten bij esso:)) Maar die heeft dan wel de lpi pomp in de tank zitten. Het lijkt me als deze er niet is dat de capaciteit groter zou moeten zijn.
Roffel Sound Addict

ambunicht

Is normaal bij deze tank. Als er al eens 50 liter in gaat, verdenk ik het tankstation hiervan. ;D

edgrr

bedankt voor de reacties , dan klopt het aardig , mijn buurman zei dat het pompstation  bij ons in het dorp , met zijn saab op gas ook minder  in ging als in andere pompstations elders , schijnt te liggen aan een  niet geheel waterpas  gas vulplaats  te liggen? scheelt volgens zijn zeggen  een liter of 6a 8 ten opzichte van andere pompstations . dan klopt het aardig  dan maar een keer ergens anders tanken maar hier in het dorp is het lekker goedkoop .

bedankt voor jullie reacties

edgrr

GeertM2

Citaat van: edgrr op 29-07-2010 15:51:04schijnt te liggen aan een  niet geheel waterpas  gas vulplaats  te liggen? scheelt volgens zijn zeggen  een liter of 6a 8 ten opzichte van andere pompstations .
Dan moet je de auto ff draaien vanaf de andere kant langs de pomp zitten, misschien gaat er dan wel 6 a 8 liter extra in!  ;D

wlaros

Dat het per tank kan verschillen heb ik gemerkt. Bij mijn Locale BP krijg ik er met geluk 39 liter in (als hij leeg is). En ik heb ook 2 van die tanks op de plek van mijn reserve wiel. Nu was ik zondag even in het Almelose en de lpg was daar om te beginnen 8,5 cent goedkoper dan bij ons. (0,575 tegen 0.490).

Ik heb hem dus na 193 Km nog een keer afgevuld. en tot mijn verbazing ging er 40 liter de tank in en hij was nog niet leeg..

Ik rij gemiddeld 1 op 6,5 (dat zegt mijn PDA tenminste als ik weer getankt heb).

Kan het zijn dat de apparatuur anders afgesteld staat per pomp? Ik krijg n.l. het idee dat het vullen langzamer ging in Almelo dan thuis in Maarssen bij de BP.
Mvgr,

Wijnand Laros

zyra

ik heb ook altijd gewoon 40 a 45 liter in mijn lpg tank kunnen gooien en heb toch al heel wat lpg autos gehad met de tank op reserverwiel plaats.. het is dus dood normaal dat dit erin gaat. zelfs zonder plotter ging er maar 45 liter in....

GeertG

Citaat van: )()()sT op 25-07-2010 15:33:41
Is zo'n twintank tpv het reservewiel ook niet maximaal 60 liter bruto zoals een ringtank dat ook heeft?
Bij mijn weten is dat toch het maximum op die plek. GeertG heeft wel een ringtank met 70 liter bruto in de estate.

77 liter zelfs....... ;)
En vanaf het begin dat ie erin ligt (nu meer dan 130k km) kan ik meer dan 80% tanken.
Record ergens net boven 75 liter.
En ik ben echt niet bang dat het niet veilig is  :angel:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

evanmandos

is alleen in specifieke gevallen link, niet met 75 liter vol savonds neerzetten als het de volgende dag 35 graden wordt ;P wat lullig als je buurjongetje zijn peuk onder je auto gooit...

overigens is vulhoeveelheid een moeilijke discussie, tandruk wisselt per pomp nogal, ook de 80% vlotter is zeker geen exacte afslagklep ;)... mijn voormalige ford mondeo sloeg alles, de helemaal leeg tot helemaal vol wisselde van 55 tot 65 liter, en met leeg bedoel ik ook echt leeg tot het stotteren toe.

de OMVL installatie in de v70 is wat dat betreft een stuk stabieler hiermee