Ombouw AT naar MT V70R

Gestart door dielie850, 19-08-2014 21:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dielie850

Wie kan mij helpen :D
wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen welke kabels ik moet doorverbinden in de stekker van de automaatbak om de motor te kunnen starten en welke kabels ik moet verlengen om op de achteruitschakelaar aan te sluiten?
Arthur heeft het mij verteld maar ik weet het niet meer :eusa_wall:
gr Jeroen

)()()sT

Goh, ff denken hoor. Die eerste kan ik je niet technisch toelichten maar zit die niet in de bekabeling van de pnp-switch zodat ie dus idd altijd start ipv. P en N ;)

Als ik het goed herinner moet je van de kabel/stekker die op de AT-bak zat een blauwe en grijze draad hebben, maar dat moet ik bij daglicht ff checken.

FrankvdAa

Citaat van: dielie850 op 19-08-2014 21:07:36
Wie kan mij helpen :D
wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen welke kabels ik moet doorverbinden in de stekker van de automaatbak om de motor te kunnen starten en welke kabels ik moet verlengen om op de achteruitschakelaar aan te sluiten?
Arthur heeft het mij verteld maar ik weet het niet meer :eusa_wall:
gr Jeroen

Je geeft het antwoord zelf al. ;D

Kun je hier wat mee?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

dielie850

Citaat van: )()()sT op 19-08-2014 22:56:37
Goh, ff denken hoor. Die eerste kan ik je niet technisch toelichten maar zit die niet in de bekabeling van de pnp-switch zodat ie dus idd altijd start ipv. P en N ;)

Als ik het goed herinner moet je van de kabel/stekker die op de AT-bak zat een blauwe en grijze draad hebben, maar dat moet ik bij daglicht ff checken.
Als je wilt graag ;D

dielie850

Citaat van: FrankvdAa op 19-08-2014 22:58:50
Citaat van: dielie850 op 19-08-2014 21:07:36
Wie kan mij helpen :D
wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen welke kabels ik moet doorverbinden in de stekker van de automaatbak om de motor te kunnen starten en welke kabels ik moet verlengen om op de achteruitschakelaar aan te sluiten?
Arthur heeft het mij verteld maar ik weet het niet meer :eusa_wall:
gr Jeroen

Je geeft het antwoord zelf al. ;D

Kun je hier wat mee?
haha klopt maar met plaatjes er bij is het natuurlijk een stuk makkelijker ;)
thnx voor de tip :D

)()()sT

Ik ben vandaag meegereden met een collega, dus zal vanavond even kijken!

dielie850

Super en als je je verveeld je weet waar ik bezig ben ;D

)()()sT



Dit is de kabelboom van de stekker die op de AT-bak zat. De blauwe en de blauw-grijze draad zijn afgetakt en met een stekkertje op de handbak geprikt.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

dielie850

Top :eusa_clap:
en welke zijn doorverbonden voor te starten die groene?

)()()sT

Nee, dat is een beetje gezichtsbedrog :)
Die groene die je ziet is "die" kabel voor de bakschakelaar maar die is dus verlengt met een stukkie draad van een andere kleur. Je knipt immers alleen de draad uit de kabelboom door en moet dan aftakken.

Wat betreft dat starten en doorverbinden (van de pnp bekabeling), dat kan ik je even niet vertellen, maar dat moet hier toch wel iemand kunnen aangeven ??? ;)

JeffreyC



Groen/rood met groen volgens bovenstaande tekening.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

dielie850

Top bedankt voor de info allemaal :eusa_clap:
zit ik alleen het het volgende :eusa_think:
hoe zit het met de snelheid sensor?
Ben er nog niet aan toegekomen maar heb de stekker ook nog niet gevonden ???

)()()sT

Zit bij een *70 in de ABS-controller ;)
Ik heb een 850 bak in de V70 van de eerste generatie en daar zit nog een aansluiting voor het snelheidssignaal op, maar dus ongebruikt.

dielie850