centreerboutje remschijf noodzakelijk

Gestart door capri, 26-07-2010 23:09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri

Hoe belangrijk is het centreerboutje van een remschijf.
Beslist noodzakelijk of gewoon centreren met je wielbouten na montage remschijf.
Zie die dingen ook niet meer bij een BBK set.

Bij het monteren van de CTF schijven is een boutje gebroken, deze wel weer kunnen verwijderen.
Centreren met wielbouten voldoende  ???

:)   

daytonawim

Ik kreeg van Dennis commentaar dat ik ze er niet meer in had zitten,
onderdeel kost geld en zal dus wel nodig zijn.

Met wielmoeren centreren dan pas centreerboutje vast zetten

JCviggen

Dat boutje heb je niet nodig. Is wel handiger bij wiel afnemen of terugplaatsen. Bij veel velgen is er niet eens plaats voor dat ding (mijn team dynamics bvb)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

capri

Citaat van: JCviggen op 26-07-2010 23:18:35
Dat boutje heb je niet nodig. Is wel handiger bij wiel afnemen of terugplaatsen. Bij veel velgen is er niet eens plaats voor dat ding (mijn team dynamics bvb)


Dus centreren met de wielbouten is voldoende.
Voor de veiligheid niet van belang  ???

:)

Sven850

Houd de schijf alleen maar op zijn plek tijdens monteren, je kan er trouwens ook gewoon een m6 boutje indraaien als je de originele kapot hebt/kwijt bent.
XC40 T4 Recharge

Misha

Ding houdt de schijf natuurlijk ook vast als je het wiel eraf haalt.
Zou er dus wel eentje indraaien, een paspen is niet direkt noodzakelijk.

Bij de betere remschijven (Brembo en zo) zitten er altijd nieuwe boutjes bij.

Oja, wat Wim ook zegt: eerst centreren met de wielbouten, dan pas het boutje vastzetten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het