Koelwater druk te hoog 850 tdi

Gestart door arjenT5R, 27-07-2010 12:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

Ja het zal wel van dat zijn dan ... of toch mss iets aan de kop krom.. Maar blijft toch ook vreemd dat er dan echt problemen komen (koelvloeistof verdwijnt via dop ) als je stil staat en dat de tempmeter niet stijgt ook al is het systeem leeg.. Ook geen vloeistof in de olie...
No show, only go.

jan piet

Citaat van: darius op 16-11-2010 19:56:18
Nogmaals  Geen olie in koelwater geen residu of rare kleur.. en ik vind het zo raar dat de temp meter ook nix oploopt terwijl er amper koelvloeistof in het systeem zit...

helemaal herkenbaar met mijn ervaring... Geen olie in koelwater en andersom, maar wel te hoge druk. Geen aantoonbare koppakking lekkage (gevlakte kop). Uiteindelijk stom toevallig op het moment dat er gas gegeven werd met de auto de peilstok omhoog getrokken. Het werd mistig..... Dat bedoel ik ook met 'rot blok' er kan intern zoveel slijtage zijn dat er toch links en rechts druk opgebouwd wordt blijkbaar. Daarom eens beginnen met een CO meting en vervolgens (als je CO aantreft) de kop er af trekken en laten controleren. Dan heb je allen nog het probleem zoals Ludo altijd aangeeft: leuk dat je koppakking er uit ligt, maar wáárom ligt ie er uit?  :eusa_think:

verburgh

Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

jan piet

Citaat van: darius op 16-11-2010 20:18:44
Ja het zal wel van dat zijn dan ... of toch mss iets aan de kop krom.. Maar blijft toch ook vreemd dat er dan echt problemen komen (koelvloeistof verdwijnt via dop ) als je stil staat en dat de tempmeter niet stijgt ook al is het systeem leeg.. Ook geen vloeistof in de olie...

Exact mijn beeld bij mijn 20V!!! Bij mij was het onderblok 'op' dus idd haarscheuren oid. Uiteindelijk waarschijnlijk ontstaan omdat de vorige eigenaar een jaartje met een kapotte thermostaat heeft rondgereden. Gaf een CO van 1.7 boven het tankje.
Gr,JP

jan piet

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:

verburgh

Citaat van: jan piet op 16-11-2010 20:22:33
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:
Op het anderen moment wel ;D

Toen mijn blok open lag zat er heel veel water in cilinder 4 dus was wel een goeie scheur ;D

Jack v

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor
Het hangt er ma net vanaf waar de zuiger staat of waar hte scheurtje zit, als er water op je zuiger kan lopen start hij dus slecht omdat eerst het koelwater weg moet, als het scheurtje vlak bij het odp zit hoeft dit dus niet .
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Allemaal heel herkenbaar ja ,maar uiteindelijk allemaal omdat mn tempmeter nooit anders staat dan 3 uur OOK NET TOEN IK MET BIJNA LEEG SYSTEEM reed en de fan maar bleef draaien na afzetten motor.. tempmeter stijgt nix.. thermostaat is vorigjaar vervangen...
No show, only go.

Jack v

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:24:49
Citaat van: jan piet op 16-11-2010 20:22:33
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:
Op het anderen moment wel ;D

Toen mijn blok open lag zat er heel veel water in cilinder 4 dus was wel een goeie scheur ;D
Tataaaa
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:24:49
Citaat van: jan piet op 16-11-2010 20:22:33
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:
Op het anderen moment wel ;D

Toen mijn blok open lag zat er heel veel water in cilinder 4 dus was wel een goeie scheur ;D

olie is heel mooi en zit echt geen vocht of water bij..
No show, only go.

verburgh

Citaat van: darius op 16-11-2010 20:27:52
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:24:49
Citaat van: jan piet op 16-11-2010 20:22:33
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:
Op het anderen moment wel ;D

Toen mijn blok open lag zat er heel veel water in cilinder 4 dus was wel een goeie scheur ;D

olie is heel mooi en zit echt geen vocht of water bij..
Daarom juist ;) heel eng verhaal is dit ;D :eusa_think:

darius

Maar het is dus gekend dat de cilinderbussen problemen kunnen geven...?
No show, only go.

verburgh

Citaat van: darius op 16-11-2010 20:33:45
Maar het is dus gekend dat de cilinderbussen problemen kunnen geven...?

Laat het systeem eens onder druk zetten ;) zo blijf je gissen wat het is ;)

Jack v

Trek de thermostaat er eens uit en controleer hem eens in een pannetje met water op het gasfornuis.  Misschien en die mogelijkheid is er dat de thermostaat niet volledig open gaat en hij dus koelt via het korte systeem en ma een beetje via de radiateur. Ik hoop het voor je dat dit hhet is, anders vrees ik voor het ergste.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

#44
Citaat van: darius op 16-11-2010 20:27:52
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:24:49
Citaat van: jan piet op 16-11-2010 20:22:33
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:20:17
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:12:45
De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Dan zou hij met koude motor heel slecht moeten starten, ik kocht mijn bmw met een scheur in het blok en die starten op 5 cilinders met koude motor

Bij mij geen problemen met starten op dat moment  :eusa_naughty:
Op het anderen moment wel ;D

Toen mijn blok open lag zat er heel veel water in cilinder 4 dus was wel een goeie scheur ;D

olie is heel mooi en zit echt geen vocht of water bij..
dit hoeft ook niet zo te zijn darius als er een scheurtje in e wand zit ter hoogt van het waterkanaal hoeft dit niet bij de olie te koemen of omgekeerd.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.