Koelwater druk te hoog 850 tdi

Gestart door arjenT5R, 27-07-2010 12:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jack v

die ovverdruk hoort hj via de dop af te voeren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Als er ergens druk in het koelsysteem lekt dan wordt volgens mij ook het hele circulatie proces ontregeld daarom drukt hij ook alle vloeistof naar het expansievaatje ....
No show, only go.

verburgh

Gewoon langs de dealer gaan of garage en druk op het systeem laten zetten, als daar geen lek uitkom zou ik een goeie flush doen.

je zit nu al een paar dagen met zorgen ;D

neem nou maar een http://www.youtube.com/watch?v=RwcOuCex1vw  :eusa_shhh: ;D

darius

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 21:09:27
Gewoon langs de dealer gaan of garage en druk op het systeem laten zetten, als daar geen lek uitkom zou ik een goeie flush doen.

je zit nu al een paar dagen met zorgen ;D

neem nou maar een http://www.youtube.com/watch?v=RwcOuCex1vw  :eusa_shhh: ;D
;D ;D ;D

Flush omdan vooral het systeem inwendig de motor te reinigen, radiateur is brandnew


EN WORDEN MICROSCHEUREN met deze test blootgelegd..?????
No show, only go.

verburgh

Citaat van: darius op 16-11-2010 21:11:15
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 21:09:27
Gewoon langs de dealer gaan of garage en druk op het systeem laten zetten, als daar geen lek uitkom zou ik een goeie flush doen.

je zit nu al een paar dagen met zorgen ;D

neem nou maar een http://www.youtube.com/watch?v=RwcOuCex1vw  :eusa_shhh: ;D
;D ;D ;D

Flush omdan vooral het systeem inwendig de motor te reinigen, radiateur is brandnew
Misschien zit er wel een prop in je waterkanalen in de motor ? is de turbo bij een roetmobiel ook watergekoeld?

Jack v

gewoon wat roy zegt ; eerst onder druk zetten dan heb je misschien al 1 KOP zorg minder en dan verder gaan zoeken cq vervangen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Citaat van: darius op 16-11-2010 21:11:15
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 21:09:27
Gewoon langs de dealer gaan of garage en druk op het systeem laten zetten, als daar geen lek uitkom zou ik een goeie flush doen.

je zit nu al een paar dagen met zorgen ;D

neem nou maar een http://www.youtube.com/watch?v=RwcOuCex1vw  :eusa_shhh: ;D
;D ;D ;D

Flush omdan vooral het systeem inwendig de motor te reinigen, radiateur is brandnew


EN WORDEN MICROSCHEUREN met deze test blootgelegd..?????
Een lek is een lek ;) hij mag geen druk verlies hebben.

darius

Jawel hoor (turbo is dacht ik gekoeld)
No show, only go.

jan piet

Druktest kun je altijd doen, alleen weet je dan nog steeds niet wáár je druk opbouwt. Begin eens met die simpele CO test, is in 1 minuut gepiept. ook mijn systeem bleef onder druk staan, kookte niet maar bouwde gewoon druk op... En ook bij mij begon het met een slechte thermostaat, vervolgens een licht doorlekken van de radiateur (lek door de hoge druk) en voorzichtig wat kvs verbruiken. het is mij allemaal té herkenbaar...

Jack v

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 21:13:13
Citaat van: darius op 16-11-2010 21:11:15
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 21:09:27
Gewoon langs de dealer gaan of garage en druk op het systeem laten zetten, als daar geen lek uitkom zou ik een goeie flush doen.

je zit nu al een paar dagen met zorgen ;D

neem nou maar een http://www.youtube.com/watch?v=RwcOuCex1vw  :eusa_shhh: ;D
;D ;D ;D

Flush omdan vooral het systeem inwendig de motor te reinigen, radiateur is brandnew
Misschien zit er wel een prop in je waterkanalen in de motor ? is de turbo bij een roetmobiel ook watergekoeld?
zat ik ook ove t e denken ma wist dit niet zeker, volgens mij alleen olie gkoeld.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Citaat van: jan piet op 16-11-2010 21:15:08
Druktest kun je altijd doen, alleen weet je dan nog steeds niet wáár je druk opbouwt. Begin eens met die simpele CO test, is in 1 minuut gepiept. ook mijn systeem bleef onder druk staan, kookte niet maar bouwde gewoon druk op... En ook bij mij begon het met een slechte thermostaat, vervolgens een licht doorlekken van de radiateur (lek door de hoge druk) en voorzichtig wat kvs verbruiken. het is mij allemaal té herkenbaar...

dat is hetzelfde beeld... en wat heb jij gedaan ??
No show, only go.

Jack v

ik denk thermostaat vervangen, is wel heel herkenbaar jou klachten en van jan piet
foutje ik bedoel veel overeenkomst
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

als ik zie hoe lang het systeem op druk blijft vrees ik dat het op drukzetten nix opleverd....
No show, only go.

verburgh

Citaat van: darius op 16-11-2010 21:37:26
als ik zie hoe lang het systeem op druk blijft vrees ik dat het op drukzetten nix opleverd....
Er zit wel verschil in kouden en warme motor, laat er gewoon naar kijken wand zo kom je er niet uit :eusa_doh:

Vulk

Eens het opgelost is: auto niet meer uitlenen?