Werkt een rica motronic 4.4 chip in een motronic 4.3 ecu??

Gestart door pazzje, 27-07-2010 20:59:08

Vorige topic - Volgende topic

pazzje

Zoals de titel al zegt:
Werkt een rica motronic 4.4 chip in een motronic 4.3 ecu??

Volgens de verkoper kan dit maar ik heb toch graag iets meer info nodig

)()()sT

UserID6342

Ho Joost, als je alleen de chip omsoldeert gaat het volgens mij wel.  Maar je kunt niet een 4.4 ECU in een 4.3 auto drukken want dan loopt tie niet omdat hij de startonderbreker en sleutels niet herkend.

Dit heeft Wibo bij die van mij gedaan omdat deze Rica gechipt was en de auto startte gewoon niet meer.  Klopt ook achteraf, omdat je dan dus meer moet overbouwen als alleen de ECU. Het gebeuren was ook 4.4 van mij en 4.3 van Wibo.

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

UserID6342

Hoi Pazzje ;D.  Je mag rustig zeggen hoor, dat je die Rica chip van mij wilt overnemen ;D

UserID6342

Citaat van: JCviggen op 27-07-2010 21:10:18
Nee dat gaat niet werken
Verklaar je eens nader ?  Nogmaals, we praten hier alleen over de chip en dus niet over de gehele ECU voor alle duidelijkheid.

pazzje

He dirk, ja wij zijn daarover aan het mailen, heb je net nog een mail gestuurd waarin ik aangaf nog wat meer info nodig te hebben. Ik denk laat ik het eens op het volvoforum vragen, maar tot nu toe wordt het er niet helderder op

JCviggen

De ROM is niet hetzelfde. Duw een 4.4 ROM in 4.3 hardware en als je'm wil starten gaat enkel je fan aan.

UserID6342

Citaat van: JCviggen op 27-07-2010 21:16:49
De ROM is niet hetzelfde. Duw een 4.4 ROM in 4.3 hardware en als je'm wil starten gaat enkel je fan aan.
Is het dan een mogelijkheid om bij de 4.4 de veiligheid uit te sluiten van combinatie van startonderbreker / sleutel.

pazzje

Jullie gaan me toch niet vertellen dat dit niet gaat werken.
Heb de soldeerbout al klaar liggen

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

pazzje

JCviggen

M4.4 rom is dubbel zo groot. De 4.3 ECU ziet de helft van de adreslijnen maar. Kan dus nooit werken.

Johann