CV werkt niet meer op de 4 portieren, alleen nog achterklep

Gestart door HJ850, 28-07-2010 11:16:06

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Maar weer eens een Centrale deur Vergrendeling vraag; ik heb al met Zoek functie gezocht, maar kon niet een vergelijkbaar probleem of hint vinden.

850 1992 GLT Sedan met volvo alarm en CV
Van ene dag op andere gingen de portieren niet meer open met de AB.

Wat werkt wel:
AB
Alarm gaat uit/knipperlichtjes knipperen
met sleutel voorportier openen: andere portieren gaan niet mee open, alleen het achterklepslot (gelukkig maar, want sleutel werkt daar niet meer en is ook niet meer gangbaar te maken)

Wat werkt dus niet:
opeens alle 4 de portiersloten via CV openen of sluiten, zowel niet via AB dus als niet via openen van één portierslot.

Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heb nagezocht wat het CV relais is en op welke positie die zit, en dat eens heb losgehaald.
Opnieuw doorsolderen van dit relais??

Waar verder zoeken?

Gr.,
Hajo

mehn

Heb je ook de bijrijderskant geprobeerd met de sleutel?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

francois

haasje

Probeer het eens zonder je alarm relais (210/211). Je zult niet kunnen starten zonder er een brug (210) voor in de plaats te zetten, maar ook je alarmrelais maakt gebruik van je cv relais (205/206) om de boel te ont-/vergrendelen. Mocht het je cv relais wel zijn, let op er zijn verschillende uitvoeringen in omloop allemaal met een eigen nummer.

HJ850

Citaat van: mehn op 28-07-2010 11:21:12
Heb je ook de bijrijderskant geprobeerd met de sleutel?

Hallo Mehn uit het zuiden,

Nu wel: ook dan gaan niet alle 4 de deuren open, en ook de kofferbak gaat niet mee open.
Kofferbak kan ik nu dus alleen via bestuurderskantportier openen.

Wat ik verder gemerkt heb:
Soms gaat bij gebruik van de AB om op alarm te zetten wel en alleen het kofferbak slot mee op slot, maar niet mee open en ook niet altijd.

Hajo

Dane

Goedemorgen allen,

Mag ik aansluiten in dit topic? :eusa_angel:

Gistermiddag auto ontgrendelen, lukte niet. Zal batterijtje wel zijn, dacht ik nog, dus bij mijn broer in de auto gestapt en verder niet met de Volvo gereden. Vanochtend met reserve-afstandbediening geprobeerd te ontgrendelen, tevergeefs.

Voor de zekerheid even naar de Furness gereden met de andere auto (10 minuutjes gewacht, was wat vroeg, maar gelukkig was de 1e monteur ook vrij vroeg), batterijtjes vervangen, teruggereden.. Zie ik dat Alarm gestopt is. (Niet alleen geluid, want dat is wel normaal, komt wel weer terug, zolang t alarm nog niet uitgeschakeld is en de accu nog voldoende spanning levert ... :P, maar ook de knipperlichten).

Maar helaas de afstandbediening reageert niet. Ingestapt (monteur vertelde dat er een vertraging is, dus dat ik, als ik het maar vlug genoeg doe, de auto nog wel kan starten. Alarm ging niet af en ik kon op mijn gemak de auto starten.

Maar zoals jullie begrijpen durf ik de auto niet meer op slot te doen.. Straks gaat ie niet meer open, of start ie niet meer.

Enig idee hoe dit te verhelpen? Dealer geeft aan pas vrijdag tijd te hebben.. >:( Ik zie de opmerking over het Relais, een 'brug' (210)? Als ik het goed begrijp moet ik dus sowieso een  relais-brug ophalen om dit te testen? Zal het vanmiddag even doen..

HJ850

Ik neem aan dat je meet de sleutel de deur geopend hebt.
Ging toen alarm af of kon je die, net als bij mij, wel uitschakelen met de A/B?

En gingen andere portieren niet meer mee open bij omdraaien portierslot?

Dane

Citaat van: HJ850 op 02-08-2010 11:55:10

Ik neem aan dat je meet de sleutel de deur geopend hebt.
Ging toen alarm af of kon je die, net als bij mij, wel uitschakelen met de A/B?

En gingen andere portieren niet meer mee open bij omdraaien portierslot?

Alarm ging af, ondergetekende naar garage gereden (met andere auto), kom terug, Alarm uit. Gaat ook niet meer aan..
Ik heb t portierslot niet meer omgedraaid.. In mijn geval gaat het overigens om een 98er S70.

HJ850

OK, eindelijk relais er uit gehaald.
Contacten schoongmaakt (wasbenzine)
Meeste soldeerpunten doorgesoldeerd. Blijkt gewoon ook SMD techniek gebruik te zijn.
Contactpunten en contactpunten van de relaisschakelaars binnenin voorzien van ietsje contactspray
Teruggeplaatst

Storing nog precies het zelfde  :'(
Geen van de andere 3 portieren gaat mee open bij omdraaien sleutel in het slot.
Alleen achterklepslot (sedan).
Idem bij gebruik van de A/B.

Ik rij zo even langs garage, vragen of zij misschien vanmiddag ruimte hebben om storing te zoeken.

haasje

HJ850

Garage 2 weken op vakantie.  :eusa_wall:

Zonder alarm relais, die bregrijp ik even niet? OK, die maakt gebruik van CV relais, maar zou die het CV relais kunnen verstoren of zo?

haasje

Je cv werkt normaal gesproken via je cv relais. Je alarmrelais stuurt het cv relais aan indien hij een signaal van je ab's ontvangt. Zonder alarmrelais moet je cv dus ook werken, alleen niet via je ab's. Verder kun je je auto niet starten zonder alarmrelais, of je moet een brug plaatsen (relais 210).

HJ850

Zijn er anderen met specifiek CV storingen geweest?
Lag dit dan vaak aan relais of storing ergens anders?

UserID6342

Zijn meerdere dingen wat die storing kunnen veroorzaken hoor; zoals Erwin al zegt het alarmrelais zelf.  De microswitches in de deursloten, de servomotortjes eronder, etc komen ook vaker voor.  Je zult echt even moeten gaan zoeken hierna.

thuur

Zit de stekker tussen de bestuurdersdeur en A stijl wel goed vast?

Gr :eusa_think: